Ik voel me zo verdomd alleen

Wat leuk! Danny de Munk gaat Jezus spelen in het muzikale paasspektakel The Passion dat de Evangelische Omroep en de RKK op Goede Vrijdag LIVE uitzenden. Vorig jaar speelde Syb van der Ploeg die rol. Het bekendste lied van Danny, het hartverscheurende “Ik voel me zo verdomd alleen”, is natuurlijk geknipt voor de kruisiging. Via een EO-medewerker is de aangepaste tekst van het lied uitgelekt. Wij vinden het prachtig!

Krijg toch allemaal mijn kleren
Dobbel straks maar om mijn dood
Ik ben immuun voor al jullie sneren
Ik eindig toch wel, in de goot

Sommigen vinden dat ik niet kan helen
Noemen me vals en wijzen me na
De enige die me wat kan schelen
Die is er nooit dat is m’n Pa

M’n leerlingen kunnen me niet behagen
Nooit doen zij iets helemaal goed
Om liefde hoef ik ook al niet te vragen
Mij verloochenen is wat men doet

O waarom liet m’n Pa me varen
Ik moest naar de aard, al heel klein
Ik moest het in mijn eentje klaren
Tot Hij ooit weer terug zal zijn

Had ik maar iemand om van te houden
Twee zachte armen om me heen
Die mij altijd beschermen zouden
Ik voel me zo verdomd alleen

Nu lijd ik onder spot en hoon
Maar straks haalt Pa mij van benee
Dan zegt Hij zachtjes, luister zoon
Waarom ga je niet met mij mee

Ik ben toch ook nog maar een mens
Kan het niet helemaal alleen
Daarom heb ik maar één wens
Verlos mij van dit zondeprobleem

Had ik maar iemand om van te houden
Twee zachte armen om me heen
Die mij altijd beschermen zouden
Ik voel me zo verdomd alleen

Die mij altijd beschermen zouden
Ik voel me zo verdomd alleen

26 responses to “Ik voel me zo verdomd alleen”

  1. joost says :

    Zeer goede tekst, heel passend 😀
    joost

  2. Johan says :

    Ik ben als jochie naar Ciske de Rat geweest en krijg nog steeds kippevel van dit lied.

  3. Pittig says :

    De kerstening van Ciske de Rat.

    En knap geschreven! De schrijver heeft veel tijd of veel talent!

    @ Johan

    Ik ben ook als jochie naar Ciske de Rat geweest en krijg ook nog steeds kippevel van dit lied… (maar dan met de andere tekst)

  4. Wilfred says :

    Mooie bewerking van de originele tekst. En past ook goed in het ritme. Complimenten voor de maker!

  5. Johan says :

    Dank jullie wel. Ik zal eerlijk opbiechten dat ik het anoniem heb ingestuurd, enigszins onzeker over mijn capaciteiten op liedjesschrijfgebied. Maar nu in The Voice of Goedgelovig drie juryleden zich hebben omgedraaid ben ik toch wel blij. 🙂

    Het liedje ‘Heer ik twijfel’ is m’n echte debuut. Ik ben eigenlijk meer van de Sinterklaasgedichten.

    [audio src="https://goedgelovig.files.wordpress.com/2011/11/heer-ik-twijfel3.mp3" /]

  6. Pittig says :

    @ Johan

    Maar nu in The Voice of Goedgelovig drie juryleden zich hebben omgedraaid ben ik toch wel blij.

    En wie ga je nu kiezen als coach?

  7. Johan says :

    @Pittig: Ik ga voor John en Bram, de Nick en Simon van GG. Zij hebben m’n twijfelliedje gepimpt en CD-waardig gemaakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ‘Krijg toch allemaal mijn kleren’ ook kunnen inzingen. Wel nog even oefenen op het Amsterdamse accent, jongens.

  8. Pittig says :

    @ Johan

    Eén probleem: John en bramvandijk hebben zich niet voor jou omgedraaid… 😉

  9. Johan says :

    @Pittig: Nu niet, maar de vorige keer wel. Ik weet dat je heel graag mijn coach wilt zijn, maar ik heb dan liever dat je op 1 april de biertjes betaalt. 😉

  10. Pittig says :

    @ Johan

    Neenee, je kan het niet ineens gaan veranderen. Dit is wat je zei:

    Maar nu in The Voice of Goedgelovig drie juryleden zich hebben omgedraaid ben ik toch wel blij.

    Die drie juryleden waren toch echt Joost, Wilfred en ondergetekende!

    Nu moet je het niet ineens over een andere boeg gooien en met werk uit een andere show komen! Dat had je toen maar moeten doen.

    Dit is The Voice of Goedegelovig en de drie juryleden die zich omdraaiden zijn Joost, Wilfred en ikke. Kies maar! 🙂

    En besef wel dat je op 1 april je coach wel moet tracteren… 😉

  11. rob says :

    De liturgie hebben we dus alvast voor de bijeenkomst.
    Alle twijfelliedjes, en deze geweldige kaskraker 🙂

  12. Pittig says :

    @ rob

    Jij probeert zeker nog snel je stoel om te draaien! Maar het is al afgelopen! Je was te laat. Dus kan Johan alleen uit Joost, Wilfred en mijzelf kiezen.

  13. Ruub says :

    Ik lees hier en daar wat over die 1 april, voel me gealarmeerd, maar kan nergens het originele draadje vinden. Ik voel me nu net een Harold Camping- volger. Waar moet ik zijn, wie heeft de missing link?

  14. Johan says :

    @Pittig: Dan wordt het Joost, hij was de eerste die draaide. 🙂

  15. Wilfred says :

    @Johan: Dat meen je niet!! Je weet niet wat je mist… ik zou toch nog maar even blijven twijfelen. Wie weet wat je nog wordt aangeboden… 🙂

  16. Wilfred says :

    @Johan: Ik ben de enige van de drie juryleden die niet naar Ciske de Rat is geweest en toch voor jou gekozen heeft. Dat is toch ook wat waard??

  17. bramvandijk says :

    @Johan
    Dank voor het vertrouwen, en wie weet wat er nog mee kan gebeuren nu we onze twijfelliederen nog iets proberen aan te vullen tot een min of meer volwaardig album…

    @Ruub

    Ik lees hier en daar wat over die 1 april, voel me gealarmeerd, maar kan nergens het originele draadje vinden.

    Origineel was ook helemaal hier verstopt.

  18. rob says :

    @Johan
    Ik ben de warme lieve moederlijke Angela Groothuizen die je zoekt 🙂
    (duwt nu even met de ellebogen de heren opzij)

  19. Joost says :

    Johan
    Ja jongen m”n volledige naam is ook joost de draaier, vandaar. 😀
    en geloof vooral rob niet met zijn moederlijke trekjes, die probeert nu alleen maar de slang te zijn die je wil verleiden van de verboden vrucht te eten 😈 Hij moet van grooten huizen komen om de top drie te verslaan. 😛
    joost

  20. Johan says :

    @Joost: 🙂

    Kunnen we als dwaze geuzen op 1 april ons gerstenat niet in Brielle ophalen?

    http://www.1aprilvereniging.nl/pages/programma.php

  21. Joost says :

    Johan
    Goed idee 😀 het is altijd hartstikke gezellig in Brielle op 1 april, met of zonder gerstenat. 😉
    joost

  22. TommyLee says :

    Brielle? Dat is toch nog steeds belegerd. Ik hou het allemaal niet meer zo bij. Lijkt me een verdraaid stuk reizen voor jongens als @pittig!!!

  23. Joost says :

    Tommylee
    Ja het is nog steeds bezet door de spanjarden maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de watergeuzen op 1april de poorten gaan rammen en dat we er dan naar binnenkunnen. Die geuzen hebben ook nog eens lekker bier dus misschien is het een pittig reisje waard? Dan kunnen we de arme briellenaren/briellenezen mede bevrijden en hen ook laten kennis maken met GG waarop hun bevrijding reeds was voorspeld .:grin:
    joost

  24. De dichter says :

    @Johan misschien hebben ze al de bier senseo gekocht, bij dwaze zaken..

    http://www.bierpad.nl/

  25. TommyLee says :

    @dedichter: knap hoor precies 2 vingers schuim!!

  26. Idelette says :

    @ TommyLee

    Klopt, ik woon in 010 en ik ga wel eens naar Brielle met het OV en het is wel (meer dan een) uur denk ik, als je lang op de bus moet wachten in Spike City.