Bijbelmovies: Leviticus

Ook aan Boele is gedacht. In deze aflevering van Bijbelmovies komen de spijswetten aan bod. We geven de Bijbelmovies een eigen rubriek op GG, zodat je ze allemaal kunt volgen. Misschien kunnen onze tekenaars er nog wat leuke kleurplaten bij maken voor de kindernevendienst.

12 responses to “Bijbelmovies: Leviticus”

  1. joost says :

    Naar mate ik meer van die filmpjes zie, ga ik het toch steeds leuker vinden. 🙂
    joost

  2. Johan says :

    Ik begin er nu ook aan te wennen. Het is bar en boos. 😉

  3. Idelette says :

    Die gast/voorlezer articuleert niet duidelijk. Ik versta niets van de laatste seconden.

    “Daarnaast droeg God zijn volk op om belangrijke gebeurtenissen te herdenken …

    A met perfecte feesten
    B met vette feesten
    C met perverse feesten?”

  4. Pittig says :

    @ Idelette

    Het is duidelijk C! 🙂

  5. Wilfred says :

    @Pittig: Feesten waarop tienduizenden dieren voor niks geslacht worden, zijn idd pervers… 😉

    Overigens hoor ik antwoord B. Wie gaat voor A?

  6. Pittig says :

    @Wilfred

    Ik dacht eigenlijk aan een ander soort perversiteit, maar je hebt gelijk! 🙂

    Als je Psalm 51:18-19 naast al die offers uit Leviticus legt…

    18 U wilt van mij geen offerdieren,
    in brandoffers schept u geen behagen.
    19 Het offer voor God is een gebroken geest;
    een gebroken en verbrijzeld hart
    zult u, God, niet verachten.

    Wel vreemd dat al die offers uit Leviticus dan zo nodig waren…

  7. Johan says :

    In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier. Voorschrift van God.

  8. Pittig says :

    Wel alleen kosher bier!

    http://www.shmaltzbrewing.com/

    Bekend van “Hebrew – the chosen beer”,
    “Genesis — Dry Hopped Session Ale”,
    “Messiah — Nut Brown Ale”,
    “Funky Jewbilation”
    en binnenkort ook “Hop Manna”!

    Ja, er zit niet voor niets Brew in He-brew!

  9. Wilfred says :

    @Pittig: 🙂 🙂

  10. WESP says :

    @pittig
    En het elfde gebod dan?

    Het filmpje is trouwens duidelijk niet geïnspireerd. Hebreeuws wordt van rechts naar links geschreven. 😉

  11. John says :

    @Johan

    Ik dacht dat het gezegde luidde: In de hemel is geen bier, waarom was Jezus anders hier? 😉

  12. Wilfred says :

    @John en Johan: 🙂

    Dat vraagt toch wel om een herbewerking van het lied van Jodocus van Lodestein ‘Hier beneden is het niet’. Misschien moeten we er dus maar ‘Hier beneden is het wel’ van maken?
    http://www.dbnl.org/tekst/lode002pjbu01_01/lode002uyt_01_01_0021.php