Satan blij met vasten op Facebook

“Sinds een bericht als ongepast te markeren is, zijn christenen een doorn in mijn oog.” Aldus Satan Beëlzebub over het sociale netwerk Facebook. “Gelukkig is de gemiddelde gelovige aardbewoner sinds afgelopen woensdag gestopt met het ‘flaggen’ van zoenende meisjes en bierdrinkende jongetjes. Althans, voor de veertig volgende dagen.” Beëlzebub is duidelijk opgelucht. Christenen zijn op Aswoensdag massaal gestopt met het openen van Facebook, om te gedenken dat hun Messias de Via Dolorosa moest doorstaan. “Empatisch hoor,” vervolgt B. “ze hebben alleen niet door dat dit mij vrij spel geeft om vrouwen aan te moedigen foto’s van zichzelf in bikini online te zetten. Het is hartje winter! Haha.”

Volgens een kuchende engel in een regenjas kunnen christenen hun profiel beter helemaal verwijderen: “Wil je als hemelburger echt geassocieerd worden met liefhebbers van punk rock en whiskey? In je offline-tijd kan het namelijk maar zo zijn dat dit ineens je ‘mutual friends’ worden.”

Pastor B. Kirkland reageert geschokt: “De tegenstander gaat rond als een briesende tijger! Het is me opgevallen dat hij het voor elkaar krijgt dat vele mannen in hun ‘profiel’ aangeven dat hun toongevende interesse in het leven ‘vrouwen’ is. Bij de eega is dat niet anders, zij heeft op diezelfde plaats ‘mannen’ staan. Dit is een vreselijke ontwikkeling.” Vooral jonge mensen zijn kwetsbaar volgens Kirkland (pdf): “Ben je nog geen achttien? Doe dan niet mee aan de vastenactie in de veertigdagentijd, maar blijf online, blijf flaggen. Laat niemand je jeugdige leeftijd verachten, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geloof, in reinheid. Amen.”

Jaap Marinus is satandeskundige en houdt een goudvis op weblog StaatGeschreven.

8 responses to “Satan blij met vasten op Facebook”

  1. Vera van Haarlem says :

    Bij flagging dacht ik aan het wapperen met vlaggen op FB. Als ik een foto van mij in bikini op FB post is dat een misdaad tegen de menselijkheid waar direct tegen opgetreden moet worden ;)… dus tegen dergelijke en andere onbetamelijkheden op het internet

    keep flagging!

  2. Robert says :

    Haha, de ‘kuchende engel in regenjas’ toverde een glimlach op mijn gezicht 🙂

  3. WESP says :

    Ja tjee moet het nou wel of niet?….

    moet ik nog gaan nadenken ook, het moet niet gekker worden hoor! 🙂

  4. Joost says :

    wesp
    is nadenken zo gek?
    smile

    joost

  5. WESP says :

    @Joost
    Ja joh…… Nadenken wordt enorm overschat 😉

  6. TommyLee says :

    Het is inderdaad belangrijk dat jongelui niet in een onbewaakt ogenblik zonder ouderlijk toezicht op GG kunnen gaan kijken. Mijn oude vader is helaas te dement om mijn internet gedrag te kunnen beoordelen maar wellicht dat mijn moeder nu over mijn schouder mee kan kijken. ik kijk zo nu en dan snel achterom maar ik heb haar nog niet kunnen ontwaren.

  7. cornelis says :

    — mooi verhaal van die kirkdinges.. in wereldse kringen heet de occulte belangstelling van genoemde jongeman..Puberen..

  8. Joost says :

    Doe dan niet mee aan de vastenactie in de veertigdagentijd, maar blijf online, blijf flaggen

    Las ik die laatste twee woorden toch even als een fout gespeld blijflachen. 😉
    joost