Het reliboksgevecht van het jaar!

Orlando Bottenbijlbley wordt een dagje ouder en heeft moeite zich staande te houden tegen de doorbrekende bokser Peter Paauwe. Klik op de cartoon voor volledig beeld.

39 responses to “Het reliboksgevecht van het jaar!”

  1. Pittig says :

    HAHAHA! Geweldig, Rob! πŸ™‚

  2. Joost says :

    heel grappig en “goed getroffen” Rob
    joost

  3. aafke says :

    @rob
    Prachtige tekening. πŸ˜€
    Ik ben wel eens in Drachten op bezoek geweest en zag daar Bottenbleij met een handdoek om de nek preken.
    Dat zwetende plaatje is dus zeer treffend.

  4. rob says :

    Wat zijn jullie toch een stel sadisten,
    dat jullie dit leuk vinden 😦

  5. Joost says :

    rob
    misschien kan je ook een treffende tekening maken over ons sadisme.
    joost

  6. Ikke says :

    Arme GG.

    Heeft niks beters te doen.

    Waarom gaan ze niet gewoon aan hun kont krabben?

  7. Pijpkaneel says :

    @ikke

    Omdat dat lang niet zo grappig is!

  8. Pittig says :

    @ rob

    Nu ik de cartoon weer bekijk, valt me toch wel op hoe goed je Orlando Bottebijl hebt getekend. Knap!

    En ik vind ‘m nog steeds grappig! πŸ™‚

  9. rob says :

    @Pittig/sadist
    Het is ook wel een leuk formaat voor een kaartje , zullen we het sturen als bemoediging voor Orlando?

  10. rob says :

    @Joost

    misschien kan je ook een treffende tekening maken over ons sadisme.

    Arme GG.
    Heeft niks beters te doen.
    Waarom gaan ze niet gewoon aan hun kont krabben?

    Dat wordt dan een plaatje van aan hun kont krabbende sadisten. Die krijg ik nooit door de moderatie heen.

  11. Wilfred says :

    @Rob: Wel heel beledigend om Orlando te laten zeggen dat hij de wapenrusting niet aan heeft! En waarom heeft Peter dan geen zwaard in handen? Ik zie nog wel ruimte voor verbetering πŸ™‚ Of ben ik nou te fundi aan het neuzelen?

  12. rob says :

    @Wilfred
    Je moet een beetje met je tijd mee gaan.
    Zwaard=bokshandschoenen.

    Ik had Orlando ook wel een volledige wapenuitrusting kunnen geven, maar dat is niet logisch, want hij is de verliezende partij.
    En jij hebt toch ook wel geleerd uit de efeze brief dat de wapenuitrusting onoverwinnelijk maakt πŸ™‚

  13. TommyLee says :

    @wilfred: die Brood-er-bij is toch een baptist, nou die zijn niet zo pinkster als die Pauwe dus maar half vervuld dus zonder wapenrusting eenvoudige logica!! πŸ˜‰

  14. Pittig says :

    @ TommyLee

    Inderdaad! Iedereen weet dat charismatische evangelischen veel meer Kracht tot hun beschikking hebben!

  15. TommyLee says :

    @pittig: die niet-pinksterlui overleven de eindtijd niet omdat ze geen olie in hun lampjes hebben, dat weet toch iedereen!! ik heb dat in elk geval met de paplepel ingegoten gekregen! Zij zullen op de deur bonzen en de bruidegom zal ze wegsturen. Ik heb dat altijd een vaag verhaal gevonden, maar ja als het je telkens wordt ingewreven ga je dat toch geloven. Op mijn 17e kwam ik in YfC kringen en ontekte voor het eerst dat er ook buiten de over-volleevangeliebeweging christenen waren die oprecht God dienden. een openbaring!!!

  16. Wilfred says :

    @Rob: Maar deze strijd ziet er erg vleselijk en bloederig uit. En de strijd is niet tegen vlees en bloed… En is Orlando dan de geestelijke vijand van Peter? Die arme man, krijgt hij net de ene jobstijding te horen (nee, dit gaat niet over Cohen πŸ˜‰ ), wordt hij vervolgens impliciet ervan beschuldigd onderdeel uit te maken van de machten van de duisternis… ;-(

    Had je Orlando dan niet tenminste het schild des geloofs kunnen toedelen? Ik krijg hier melodramatische beelden bij: Hebt gij slechts deze ene zegen mijn vader (of in dit geval: moeder πŸ˜‰ )? Zegen mij, ook mij, mijn vader… πŸ™‚

  17. Wilfred says :

    @TommyLee: Dat is JC-logica! Half vervuld betekent toch halve wapenuitrusting? En tegenwoordig wordt er vaak toch in ieder geval met een helm gebokst.. zou al heel wat hersenschade schelen bij Orlando… πŸ˜‰

  18. Joost says :

    Rob
    misschien komt een tekening van aan hun kont krabbende sadisten door de sensuur wanneer je lege olielampjes voor de cruciale delen tekent?
    Wilfred
    een halve wapenuitrusting?
    wanneer dit voor de onderste helft geldt gaat ie toch nog ko en wanneer de bovenste helft is gepantserd?
    Ach zou het echt eerlijk gan en niet onder de gordel?

  19. Joost says :

    Ach sorry, vergat te ondertekenen, bovenstaande is van joost
    joost

  20. rob says :

    @Wilfred

    @Rob: Maar deze strijd ziet er erg vleselijk en bloederig uit. En de strijd is niet tegen vlees en bloed…

    De strijd om wie de grootste heeft doet wel een beetje vleselijk aan.
    Maar dat bloed was misschien niet nodig geweest 😦

    Eigenlijk moet je het zien als een tekening over een situatie vertaald naar een normaal mens met normale gevoelens.
    De 2 supergeestelijke grootmachten zijn teruggebracht tot menselijke vleselijke proporties.
    Gewoon 2 macho’s, waarvan de 1 zijn beste tijd gehad heeft.
    Een ongelijke strijd tussen een oudere man met dito energie en een ADHD-er die de mentaliteit heeft van een soort mechanische overactieve robot. Hij blijft maar gaan πŸ™‚

  21. d says :

    Grappig!

  22. rob says :

    @Joost

    @Ach sorry, vergat te ondertekenen, bovenstaande is van joost
    joost

    Ik had al zo’n vermoeden dat jij het was πŸ™‚

  23. Wesp says :

    Geinig dat niemand valt over het feit dat we de neiging hebben om degene met de grootste kerk als ‘winnaar’ aan te wijzen.

    en de prijs is…………………………..?????? πŸ˜‰

  24. joost says :

    is het de mensen niet vaak eigen om te denken dat de grootste de beste is?
    joost

  25. Ed says :

    @Wesp

    Dit lijkt me inderdaad een mooi geval om het Dodo bird verdict toe te passen: “Everybody has won and all must have prizes”

  26. Wilfred says :

    @Rob:

    een ADHD-er die de mentaliteit heeft van een soort mechanische overactieve robot. Hij blijft maar gaan πŸ™‚

    Doet me denken aan een reclame voor batterijen… πŸ™‚

  27. joost says :

    Rob en Wilfred
    Jakkes, de woorden vleselijke prorties en het beeld van konijnen doen mijn gedachten opeens een heel andere richting opgaan.
    joost

  28. Wilfred says :

    @Joost: Toch niet richting Flappie?? πŸ˜‰

  29. joost says :

    wilfred
    Ja juist wel, in mijn jonge jaren werd ook mijn troetelkonijn opgegeten, ik ben het trauma nog steeds niet kwijt.
    smile
    joost

  30. Wilfred says :

    @Joost: Misschien moet je eens een kaarsje branden voor je konijn? πŸ˜‰

  31. Joost says :

    wilfred
    goed idee zal er meteen 1 aansteken, het was overrigens wel een pluche konijn dus heeft niemand er echt van genoten maar het trauma is er niet minder om
    smile
    joost

  32. rob says :

    @Joost
    Brandt dat kaarsje maar niet bij al je andere huisdieren, straks vliegt de fik erin.

  33. TommyLee says :

    @joost: ik zie het helemaal voor me : het gezin verzameld aan de avonddis en vader die het pluche konijn aansnijdt, Lekkerkluiven op de botjes….ehh heeft een pluche konijn wel botjes??

  34. Joost says :

    rob/tommyLee
    het was helemaal niet grappig hoor, ik heb het kaarsje ver van mijn dieren neergezet.
    Het konijn had geen botjes maar wel een soort ijzerdraadjes voor de versteviging en die paardleredingen ware loeiheet geworden in de oven.
    Dus zaten met we met verbrandde tong en die pluche draadjes blijven vreselijk tussen je kiezen zitten.
    Al met al geen succes dus
    smile
    joost

  35. Wilfred says :

    @Joost: Mmm. Ik maak me nu wel zorgen over de armoede waar jij in bent opgegroeid… πŸ˜‰

    Misschien was een chocolade paashaas een groter succes geweest… al moet je die dan weer niet in de oven doen…

  36. Joost says :

    wilfred

    —-Misschien was een chocolade paashaas een groter succes geweest… al moet je die dan weer niet in de oven doen—…

    we waren later zo arm dat we niet eens een oven meer hadden
    smile πŸ™‚
    joost

  37. ed says :

    Oud en herhaald nieuws.

  38. rob says :

    @Ed
    Dat heb je als je een jaar wacht met reageren πŸ™‚