Bellen blazen met Jezus

Na TRINEen Ding en Christformation is er weer een nieuw glorieus en genadevol jongereninitiatief waar je kunt soaken en stoned worden met Jezus. Inclusief profetisch bellen blazen, want het is “eigenlijk een hoger niveau van wat allang gegeven is door Jezus.” De Out of the Box Generation! Inmiddels staat de aankondiging van het Winterweekend 2012 ook online.

17 responses to “Bellen blazen met Jezus”

  1. Kaas says :

    Hoger niveau van al lang door Jezus gegeven is… ten volste gebruiken… God ervaren… Verlangen om dieper te gaan… Genieten en ontspannen in de glorie van God… Ach, ze zijn nog jong🙂

  2. J says :

    Die laatste jongen kan beter naar t ‘Out of the Closet’ zomerkamp gaan. Vooral om dieper te gaan.

  3. Erasmus van Rotterdam says :

    1:26: ‘de kerk in Nederland staat droog’

    Doe daar dan wat aan, vriend! Als jij in diezelfde kerk actief blijft, zouden er – door Gods Geest – vanuit een oude (en misschien wel vermolmde) stronk nog frisse loten kunnen groeien.

    Maar nu wordt er een nieuw hippieclub begonnen, waarin ‘véél meer mogelijk is dan in een kerk’; oftewel: weer een groepje erbij! Het ging toch in het begin van het filmpje over eenheid in geloof?

  4. SuzyQ says :

    Wow. Barstensvol jargon waar de gemiddelde Nederlander geen snars van begrijpt. En waar ik jeuk van krijg.

  5. Ds Dre says :

    Een aan een schakeling van charismanische cliché, slogans, stereotype gedragingen en maniertjes onder de hoogdravende pretentie “out of the box”. Op naar het goddelijke orgasme, “oh ja, ik wil dat u nog dieper in mij komt!
    Lijkt nieuw maar is oude koek. http://nl.wikipedia.org/wiki/Extase_van_Theresia
    Niks mis mee, past prima in de katholieke traditie, als je de charismanische verpakking eraf haalt.

  6. Martin says :

    Ik hoop dat ze een leuke en goede tijd met elkaar hebben. Altijd leuk om ambitieuze jongeren te zien. Even los van mijn ‘smaak’.

  7. Pijpkaneel says :

    Pubergedoe. Next.

  8. Idelette says :

    Dit lijkt me wel een leuk kamp!
    Als je 18 bent.

  9. TommyLee says :

    @Marin. Zo denk ik er ook over. Zij mogen het ook allemaal zelf ontdekken. Ik weet nog dat ik als tiener eens thuis kwam van zo’n kamp en allerlei ongetwijfeld tenenkrommende stellingen tegen mijn ouders uitkraamde. Mijn ouders luisterden geduldig met een bemoedigende glimlach en dachten waarschijnlijk: Het waait wel weer over. Bij mijn eigen kinderen ging dat net zo. Alleen toen een zoon met dollartekens in zijn ogen van een MLM bijeenkomst terug kwam hebben wij een relativerend gesprek gehad. Ach ja alles sal reg kom.

  10. Bram says :

    er zijn jonge mensen die hun vakantie minder positef doorbrengen volgens mij… al is het mijn smaak niet..

  11. Vera van Haarlem says :

    Leuk voor de kids. Als ik het zie, krijg ik toch wel een gevoel: ‘Hopelijk groeien ze er overheen’. Het kan heel goed zijn dat dat aan mij ligt, maar ik word een beetje kriegel als God=lekker gevoel. (en dan vooral die punt erachter😉 )

  12. Bram says :

    Ik kan mij deze post nog herinneren van lik-me-visje:
    https://goedgelovig.wordpress.com/2008/08/30/beter-uit-met-een-gristelijke-vakantie/

    waar heb je meer mee… bellen blazen of liever iets met condooms enzo?

  13. Vera van Haarlem says :

    @Bram Als lik-me-visje naar het bellenblaasfestijn gaat, kan dat ook nog een wilde boel worden🙂

  14. Bram says :

    @Vera … ik wil het me niet voorstellen … na ja…… WOW!

  15. goedgelovig says :

    UPDATE: We komen morgen met een vervolg op dit bericht.

  16. Midas says :

    Leuk zo’n ventje dat even zegt dat de kerken eigenlijk droog staan in Nederland. Gelukkig heeft hij al vele vele jaren in allerlei kerken erop zitten en barst hij van de levenservaring. Kom op man….. kappertje?

  17. Sjaque de Backer says :

    “Het is Gods verlangen dat de gezegende die kinderen die hij in al zijn omziende schoonheid en evenbeeld heeft geschapen, zullen genieten van zijn genadevolle aanwezigheid. En we mogen geloven in de vaststaande belofte dat hij krachtig in ons zal werken, en hij beloofd in zijn woord, wat ruach genoemd wordt, levensadem, Gods scheppende en herstellende kracht, waarmee hij de wereldschiep, die Mozes en Noach en Abraham door de woestijn in het beloofde Land hielp, met die woorden belooft hij dat hij het heerlijke werk zal afmaken wat hij in jouw begonnen is.”

    Dat gezwets klinkt bijna hetzelfde als in die opgedroogde kerken. Enige verschil: ze staan er als een malloot bij te dansen, en ze maken hippe filmpjes.