Meldpunt Overlast Gereformeerden

Na het Meldpunt Midden- en Oost-Europeanen van de PVV, waar je bierzuipende en overlast veroorzakende Polen en Roemenen kunt aangeven, is er nu ook een Meldpunt Overlast Gereformeerden. “Heeft u overlast van gereformeerden? Of bent u uw baan kwijtgeraakt aan een gereformeerde? Wij willen het graag horen. Meldpunt overlast biedt u op deze website een platform om uw klachten te melden.” En dat kan natuurlijk anoniem. Zo kan de gereformeerde tsunami die op zondagochtend Barneveld, Barneveld en andere refodorpjes op de Veluwe overspoelt een halt worden toegeroepen! Ook voor hervormdenkatholieken, valse profeten en zionisten zijn speciale meldpunten ingericht.

34 responses to “Meldpunt Overlast Gereformeerden”

  1. Alberto says :

    Is er ook al een meldpunt overlast door dwazen?
    Dat lijkt me juist een zinnig meldpunt. 😉

  2. Meded says :

    Heb zojuist gemeld dat ik overlast heb va meldpunten overlast.

  3. Erasmus van Rotterdam says :

    Hoewel niet helemaal origineel, is dit satire zoals het hoort…

  4. Ernst says :

    Geldt het meldpunt ook ex-gereformeerden of gereformeerden met een dubbele denominationaliteit? Hoelang blijf je gereformeerde streken merken, vraag ik me af? Drie generaties lang?

  5. Kees says :

    Ik heb vooral veel last van evangelische types. Die zingen mij veel te enthousiast. Ergerlijk ook dat daar geen meldpunt voor is.

  6. Johan says :

    Waarom is er geen meldpunt overlast ooit-evangelisen en emergers?

  7. bramvandijk says :

    Hmmm… en dat op de dag dat Trouw uitgebreid bericht over seksueel misbruik binnen gereformeerde kringen…

  8. rob says :

    @Bram
    Aiaiai.

  9. rob says :

    @Bram
    Heb net op de site gekeken maar zie niets, heb je een link?

  10. Ruub says :

    Is er ook al een anoniem meldpunt waar je je beklag kunt doen over klikspanen? Of een meldpunt waar je onder een andere naam je beklag kunt doen over personen die gebruik maken van een pseudoniem?

    @Alberto: Yep: http://meldpuntoverlast.eu/soort-mensen/dwazen/

  11. bramvandijk says :

    @rob
    Staat alleen in de papieren krant, dus ik kan je even niet verder helpen…

  12. rob says :

    @Kaas
    Hij is opgestapt omdat de werkdruk hem teveel werd 🙂 lol

  13. De dichter says :

    Of een meld punt dat God overal de schuld van krijgt…

  14. Ed Schreudering says :

    ik onderga geen hinder van Gereformeerden. Alleen jammer dat de synode van Dordrecht een toch wel heel eenzijdig beeld heeft belicht van wat God nu eigenlijk met ons wil en alles wat anders is dat geleerde en het verkondigde wordt direct als dwaalleer van de hand gedaan. Triest! Het kan zoveel mooier zijn.

  15. Pittig says :

    @ Kaas

    Wat ik vooral schokkend vind is de tweet van Refoweb! Echt diep schokkend!

    Precies dezelfde houding als bij de katholieke bisschoppen! Het gaat niet om de slachtoffers, maar om de eigen naam!

    Walgelijk.

  16. rob says :

    @Pittig
    Die laatste ja.
    Blijkbaar is er iets mis gegaan.

  17. rob says :

    @Pittig /Kaas
    Nu andere link gelezen, schokkend inderdaad.
    Ook de onverschillige reactie v refoweb 😦 Walgelijk is een goed woord.

    Overigens een andere vraag:
    Welke wonderen verwachten we van de politie en de rechter na de aangifte?

    Welke straffen staan er op kindermisbruik?
    Hoe groot is de kans dat een pedofiel gepakt en berecht wordt?
    Hoe groot is überhaupt de kans dat misbruik aan het licht komt?

    Volgens mij is het echt het topje van een ijsberg dat nu sporadisch boven tafel komt, in algemene zin.

    Waarmee ik niets af wil doen aan de walgelijkheid van misbruik binnen reformatorische of katholieke kringen. Dat is diep walgelijk.
    De reacties binnen eigen kringetje op het misbruik, zoals in het artikel: diep walgelijk 😦

  18. bramvandijk says :

    @Kaas (Pittig, rob, …)
    Au, die reacties van dominees op refoweb. En die tweet van refoweb zelf… Dan denk je toch al snel aan wat Jezus zou doen… zeggen dat de Amelekieten veel erger waren dan de Joden en het dus wel meevalt?

  19. John says :

    Jos Strengholt, kom er maar in!
    “Misbruik gereformeerden valt wel mee”

  20. bramvandijk says :

    @John,
    Even rapport gescand, en wat me vooral opviel is dat zo’n mooi principe als “wie zonder zonde is, gooie de eerste steen” zo’n vreselijke uitwerking kan hebben doordat niemand misbruik aan durft te pakken 😦

  21. Ed Schreudering says :

    dat is een mooie tekst. Jezus wilde hier de mensen ter verantwoording roepen die oordeelde over deze hoer, en Jezus schreef de namen van de personen die daarbij waren in het zand. Dat was toen gebruikelijk. Een ieder die zondig was schreef Jezus op.
    En Jezus zei uiteindelijk tegen de hoer gaat heen en zondig niet meer.
    Dus ze mocht van Jezus niet in zonde blijven leven, ze moest zich bekeren van hoererij.

  22. Ed Schreudering says :

    sommige mensen zijn zo beschadigd zelfs door leiders en bestuurders van kerk / gemeenten dat ik mij goed kan voorstellen dat uit zelfbescherming hun echte naam niet prijsgeven.
    Het gaat ook niet om de naam, maar om de stelling, dan kan iedereen er iets mee.

  23. Pittig says :

    @ rob

    Inderdaad. Een goede collega van mij, ds. Alexander Veerman, houdt zich binnen de PKN veel met pastoraat rond misbruik bezig. Van hem weet ik dat aangifte ook niet alle problemen oplost. En soms zo moeilijk en pijnlijk is, dat je achteraf wel eens twijfelt.

    Dus een goede aanvulling!

    En binnen de PKN gebeuren deze dingen ook. Terwijl daar al aardig wat protocollen, maatregelen en aparte commissies zijn die zouden moeten verhinderen dat het in een doofpot komt.

    http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2937920/2011/09/30/Driehonderd-meldingen-van-seksueel-misbruik-bij-protestanten.dhtml

    Bij het artikelstaat ook een link naar de tv-uitzending ‘De vijfde dag’. In die uitzending vond ik mijn collega Alexander Veerman trouwens sterker en scherper dan de PKN-scriba Arjan Plaisier.

    Mocht je tijd en energie hebben om het te kijken dan ben ik benieuwd hoe jij tegen het onderwerp en ook de posities van Veerman en Plaisier aan kijkt?

  24. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Inderdaad. De werking van bijbelteksten! Daar zou nog veel meer theologisch onderzoek naar gedaan mogen worden! Zodat dominees en gemeenteleden niet zomaar hun keuzes op basis van bijbelteksten maken, maar rekening houden met eventuele en onbedoelde gevolgen!

  25. bramvandijk says :

    @Pittig
    Zou inderdaad een interessante studie op kunnen leveren. Daar zou je best een aio op kunnen zetten, of twee…

  26. goedgelovig says :

    UPDATE: Eindelijk, er is nu ook een meldpunt voor Goedgelovig. De enige website van Nederland die overlast veroorzaakt.

    http://meldpuntoverlast.eu/lastvan/websites/

  27. De dichter says :

    @gg echt ik viel van mijn stoel….whoehahahaha echt strak!!!
    (en de enquette natuurlijk meteen ingevuld)

  28. Pittig says :

    @ GG

    Oh geweldig! 😀

    Ik heb hem maar niet ingevuld. Volgens mij hoor ik eerder zelf op die site als “dominee op GG waar je last van hebt”…

    Hebben jullie ook gezien dat er een meldpunt is voor als je last hebt van Star Wars personages?? 🙂

  29. Ed Schreudering says :

    Wij leven in een tijd dat iedereen wil mee doen aan allerlei soort discussies. Wij willen op de bres staan voor ons zelf.
    Proberen eigenlijk een Godsbeeld te creëren die past bij onze zonden, die wij graag wegpoetsen.
    Leggen de Bijbel uit..of zoeken een geloofsgemeenschap die niet zo nauw kijkt en zeer ruimdenkend is en tolerant.

  30. Joost says :

    men zegt dat iedereen een eigen interpretatie van het woord kan hebben,zouden al die pedofielen de woorden van jezus “laat de kindertjes tot mij komen” gewoon verkeerd hebben begrepen?
    Walgelijk is nog te zwak uitgedrukt voor zulke creaturen.
    joost

  31. Wilfred says :

    Zag net een heer en mevr. Bisschop als voorbeeld van mensen uit de achterban van de SGP. Toch wonderlijk dat dat wel weer kan, bisschop en SGP… 😉

    Kern van de zaak: zonder (gereformeerd) geloof vaart niemand wel.

    Spijtig voor de rest… 😦