Bekeren met geweld: New Kids Refo

Kan Nederland nog bereikt worden met het evangelie? Reken maar! Maar dan moet het wel wat agressiever. Studio 1 en Eyeworks presenteren samen New Kids Refo. Trek je geitenwollensokken maar aan en maak je klaar voor de refolutie!

26 responses to “Bekeren met geweld: New Kids Refo”

  1. Hendrik says :

    Toch mooi dat die gasten van Studio1 zo goed hun best doen om aansluiting en erkenning te vinden van het bevindelijk reformatorische gedeelte van Nederland!

  2. rob says :

    VET 🙂

  3. alwin says :

    Lekker creatief, leuk om naar te kijken.

  4. Idelette says :

    Super like!

  5. Erasmus van Rotterdam says :

    Ik kan niet wachten op de film!!!

  6. Pijpkaneel says :

    Die jongens zijn goed!

  7. Ed Schreudering says :

    geweldige intro!
    als we gaan doen wat Jezus ons heeft voorgedaan, is dit een al een prachtfilm van ons persoonlijk leven. Dan gaan we spreken in nieuwe tongen, gaan we de zieken de handen opleggen en demonen uitdrijven. Dat is 1 groot feest! voor God die ons die opdracht heeft gegeven.

  8. Jeroen says :

    Ruige gasten, die refo’s… Heeft die man nog aangifte gedaan van mishandeling trouwens?

  9. Pittig says :

    De opzet sluit natuurlijk helemaal aan bij de woorden van Jezus: “Ga de wegen en de paden op en dwing hen binnen te komen, want mijn huis moet vol worden!” (Luc 14:23 NBG)

    Het is erg goed gemaakt en dan kijk je graag langs de foutjes heen (Gezangen? Een paaps beeld? Tatoeage?). Knap knip-en-plak-werk bij Rutte en Nico Dijkshoorn! 🙂

    En dan “Pinksterpipo!” 🙂

  10. Paranoid Android says :

    Alleen jammer dat ze Nico een versie van het Leven geven in plaats van een statenbijbel. Ik zeg: Refo’s op wieltjes

  11. bramvandijk says :

    Hé, die pinksterpipo is mijn broertje!

  12. Wilfred says :

    @Bram: De Peter van Dijk die ook verantwoordelijk is voor het geluid? Grappig… 😉

  13. bramvandijk says :

    @Wilfred
    Goed gezien. Bovendien is hij een doorbreker(tje).

  14. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Tja, in elke goede familie heb je wel een Pinksterpipo…

    Maar misschien is deze video wel zijn grote “doorbraak”?

  15. Wilfred says :

    @Bram: En jullie kunnen hopelijk ondanks verschillende visies nog wel goed met elkaar overweg?

    @Pittig: 🙂

  16. bramvandijk says :

    @Wilfred
    Prima… maar hebben jullie echt twijfels of ik nog wel in goede verstandhouding met christenen om kan gaan 😉

  17. Wilfred says :

    @Bram: Nee hoor! Maar andersom is het soms wel moeilijker…

  18. bramvandijk says :

    @Wilfred
    Bedoel je eigenlijkdat jij je atheïstische broer lange tijd het leven zuur hebt gemaakt… totdat je tot het inzicht kwam dat hij toch gelijk had?

  19. Wilfred says :

    @Bram: Ha ha, nee hoor. Ik heb hem altijd de ruimte voor zijn overtuiging gelaten. En daar serieus naar geprobeerd te luisteren. Misschien is dat deels ook wel de oorzaak van het feit dat ik me nu bevind waar ik me bevind. Maar ik merkte in mijn periode dat ik twijfelde wel dat veel van mijn gelovige kennissen heel weinig ruimte voor dat soort twijfels lieten. Dus ik kan me voorstellen dat dat niet altijd gemakkelijk is. En ik meende ook een keer op je blog een reactie van een familielid gezien te hebben dat redelijk afkeurend was. Vandaar…

  20. rob says :

    @Bram

    Bovendien is hij een doorbreker(tje).

    hebben jullie het er wel eens over dat GG een serie over de doorbrekers heeft. Kan hij wat met dat soort kritiek?

  21. Pittig says :

    @ Vera

    😀

    Verder ook leuk spul op dat blog!

  22. bramvandijk says :

    @rob
    ik heb hem er wel eens op gewezen, maar ik geloof niet dat hij ze echt is gaan lezen…

    Wat hem trouwens vooral aanspreekt bij de doorbrekers is (in mijn interpretatie) hoe de mensen daar god op de eerste plaats zetten en echt het middelpunt van hun leven maken. Dat zie je in de PKN toch iets minder.

    Hij is een stuk praktischer ingesteld dan ik en heeft dus minder last van dogmatische jeuk, hij beoordeelt een boom meer aan de vruchten 😉

  23. Pittig says :

    @ bramvandijk

    hij beoordeelt een boom meer aan de vruchten…

    In dat geval duurt het niet zo lang meer dat hij een Doorbreker is. Want de vruchten vallen altijd tegen!

  24. bramvandijk says :

    @Pittig
    Als die vruchten echt zo tegen zouden vallen dat iedereen snel weer vertrekt, hadden ze nooit zulke grote aantal bezoekers kunnen trekken…

    Het lijkt mij gewoon een feit dat de doorbrekers in staat zijn om invulling te geven aan de religieuze behoeften van een flinke groep mensen. En dat is onafhankelijk van wat rob, jij, ik en iedereen hier er verder inhoudelijk van vinden. Wij zijn blijkbaar niet de doelgroep, maar dat betekent niet dat helemaal geen doelgroep is.

  25. DfTg says :

    @Ed Schreudering:
    > geweldige intro!

    Dus Jezus sprak Engels in een land dat als officiële landstaal het Nederlands heeft? Volgens mij niet zijn manier. Voor zover ik weet sprak Jezus Aramees en spraken zijn toehoorders dat ook. Ik weiger een Engelse boodschap als ik op Nederlands grondgebied sta!! Hoezee en weg met al dat Engelse geneuzel!!!!