Hersteltherapie kan heel nuttig zijn

Hersteltherapie om van je geaardheid af te komen kan soms heel nuttig zijn. Michelle Bachmann wil graag president van Amerika worden en is tegen gelijke rechten voor door Satan gebonden gays. Verder veroordeelt ze homo’s echt niet, althans niet als ze zich laten vrijbidden van hun zondige levensstijl. Bi-dden werkt ook goed als je denkt dat je bi bent, aldus EO Nazorg.

7 responses to “Hersteltherapie kan heel nuttig zijn”

  1. bramvandijk says :

    😀

    Maar het punt is natuurlijk wel dat een overtuiging en een mening niet aangeboren zijn. Nog steeds weet ik niet of ik het als keuze zou kwalificeren… maar toch wezenlijk anders dan homo of hetero zijn.

  2. mafchauffeur says :

    Spannende reactie van EO-nazorg. Als de Tweede Kamer in meerderheid allergisch is voor het met gemeenschapsgeld financieren van de “Different-methode”, zullen ze dit soort, eveneens deels met publieke middelen gefinancierde, “nazorgadviezen” evenmin pruimen.

    Overigens vind ik het raar dat iets wat je verwerpelijk vindt, kennelijk ontoelaatbaar wordt als het gemeenschapsgeld kost. Alsof geld bepalend is voor het moreel gehalte.

  3. John says :

    @mafchauffeur

    Overigens vind ik het raar dat iets wat je verwerpelijk vindt, kennelijk ontoelaatbaar wordt als het gemeenschapsgeld kost. Alsof geld bepalend is voor het moreel gehalte.

    Kan me voorstellen dat je dit raar vindt, maar ik ben het er niet mee eens. Ik vind uit principe inderdaad de Different-methode verwerpelijk, maar het principe van een vrije samenleving waarin autonome en vrije mensen autonome keuzes mogen maken, hoe verwerpelijk ik die keuzes ook vind, staat bij mij ook erg hoog in het vaandel. Daarom vind ik dat een stichting als Different er ook mag zijn, want er is kennelijk vraag naar vanuit een bepaalde subcultuur. Ik ben er daarom ook niet voor dat Different moet verdwijnen. Het gaat mij ook niet om het gemeenschapsgeld, maar het geld komt van verzekeringen, die er voor zijn voor mensen die ziek zijn. Different mag van mij best voorbestaan, maar ze halen het geld dat ze nodig hebben dan maar mooi vanuit hun eigen gelederen.

    Wel vind ik dat wanneer Different hun werk hulpverlenend blijft noemen en werkt moet HBO-afgestudeerde Maatschappelijk Werkers, ze zich ook te houden hebben aan de professionele beroepscode, de nodige kwaliteitskeurmerken en het wetenschappelijk kader dat vanuit deze opleidingen is geboden dient te houden. Het feit dat ze homoseksualiteit zien als een keuze die veranderd kan worden, de theorie die ze erop nahouden dat homoseksualiteit komt door problemen in het verleden en ‘genezen’ kan worden door die problemen uit het verleden te verhelpen, en zich voor hun hele theorie baseren op 5 bijbelteksten,geeft echter al aan dat dit wetenschappelijk kader ver te zoeken is. Daarmee is de professionaliteit van de organisatie in het geding, en alleen daarom al verdienen ze geen gemeenschapsgeld, laat staan van zorgverzekeraars.

  4. Agilhard says :

    Overigens werken de links op de EO Nazorgsite naar Different bij mij niet. Ligt de site er uit?

    Even over de oorzaak van homofilie. Dat zal toch niet in de erfelijkheid zitten vanwege de seksuele afkeer voor het andere geslacht. Of zie ik dat fout?

  5. bramvandijk says :

    Ramen John, ramen…

  6. Wilfred says :

    @John: “Daarom vind ik dat een stichting als Different er ook mag zijn”

    Leuke woordkeus! 🙂

    Ben het wel met je eens.

  7. Jaap says :

    Het is inderdaad zo, dat een ieder zich vrijwillig meldt bij Different.
    Er is kennelijk behoefte aan zo’n behandelaar.
    Ik vind dat het wel vergoed moet worden. Er worden allerlei zaken vergoed, in Nederland, ook plastische chirigie of geslachts veranderende operaties, of abortus.
    Waarom niet Different ?