God rust toe om multimiljonair te worden

In de categorie ‘kindpredikers’ deze keer een jochie van vijf dat vurig bidt voor de kinderen in de kerkdienst. “Ik besluit en betuig dat God hen al op jonge leeftijd meervoudige inkomensstromen geeft! Ik besluit en betuig dat God hen toerust met ideeën, uitvindingen en strategieën om multimiljonair te worden!”

27 responses to “God rust toe om multimiljonair te worden”

  1. Schrijvertje says :

    Zouden we dat allemaal niet willen!
    Dus bij deze besluit ik dat iedereeen die dit leest de juiste ideeënkrijgt om multi-miljonair te worden!

  2. Pieter says :

    Het moet toch niet gekker worden!

  3. aafke says :

    Wat een heerlijke glorie…!
    Je zou vermoeden dat dit blaagje van teksten wordt voorzien via een zgn. “oortje”. En het volk juicht, schreeuwt en is dankbaar dat de Here God zich zelf ook openbaart via “jongelingen”.
    Amen.

  4. Meded says :

    Hij houdt ook gewoon niet op… Het gaat maar door.

  5. Johan says :

    Het ziet er uit alsof hij het uit z’n hoofd heeft geleerd. Misschien stampen ze dat er op de zondagsschool in?

  6. alwin says :

    Wie haalt de batterijen uit die jongen, geef hem maar een fanta.
    Laat hem eerst kind zijn, en bidden zoals kinderen van die leeftijd bidden. Misschien kan hij vanmiddag nog even naar het kinderfeestje in de arena.

  7. Jaap says :

    ha ha , prosperety noem ik dat.
    Arm kind.
    Jezus had niks, nog geen steen om zijn hoofd op neer te leggen.

    Paulus maakte tenten om in zijn onderhoud te voorzien.

    Ik vind rijke christenen niet geloof waardig.

  8. ruben says :

    @ Jaap

    Jezus had toch gewoon een huis las ik ergens….
    Waarschijnlijk bedoelt men dat hij geen plaats had om zijn hoofd (kennis) neer te leggen ( aan iemand te geven) Mijn interpretatie.

  9. Naftali says :

    Ik zie…een jongetje, maar het jongetje verandert in een kalfje…een gouden kalfje… En het volk juicht en danst.. en Jezus? Jezus weende!

  10. Agilhard says :

    Och, wat zielig…

  11. Kaas says :

    Ik vind al die mensen die het hoofdwiegens en -schuddend met de ogen dicht staan te beamen nog veel zieliger dan het jochie… Arme schapen

  12. St. says :

    Heeft het jongetje enig idee wat hij ‘decrees’ en declares’?
    Dat mensen zeggen tegen religie te haten en van Jezus te houden, vind ik ook niet vreemd als ik dit zie.

  13. simonvangroningen says :

    Dit moet wel de Messias zijn!!! Of de antichrist, daan ben ik nog niet helemaal zeker van.

  14. Wesp says :

    @Naftali

    eng visioen…… maar wel waar ben ik bang….

  15. bramvandijk says :

    @Naftali en Wesp
    Mooi dat jullie – in tegenstelling tot die hele kerk – wel weten wat Jezus ergens van vindt 😉

  16. rubenz says :

    “HOW LOW CAN YOU GO…….” Dat arme jong snapt zelf niet wat hij bid. “multiple streams of income at young age”…..en om wat dan te doen met dat geld. In america kunnen de volwassen al niet met geld omgaan laat staan de kinderen. Of leren ze in dit geloofsgenootschap dat ze dan het grote deel van dat geld naar alle hongerlijdende kindertjes van deze wereld moeten doorsturen die niet al die multiple geldstromen van alle kanten krijgen. De luitjes die dit de kinderen aanleren moesten zich eens lekker d**dschamen. Sorry echt walgelijk!

    Groeten

  17. WESP says :

    @bramvandijk
    Tja die enorme bak kennis over goed en kwaad die ik met me meedraag…. Tjonge wat een last zeg.. 😉

    Maar als een kind zo bidt dan hoef je niet meteen een profeet te zijn om te snappen dat dit niet een spontaan iets is…..

    Ooit van Marjoe Gortner gehoord….. Was ook zo’n succes 😦

    Hè Als ik vanaf m’n welvaartsevangelie IPad reageer is m’n avatar weg weet iemand hoe dat komt?

  18. WESP says :

    @ mezelf
    Toch m’n eigen avatar 🙂

  19. Wilfred says :

    @Wesp: Ik denk dat dat nodig was om je duidelijk te maken dat je je welvaartsIPad op moet geven en alles achterlaten om Jezus te volgen… 🙂

    Volgens mij heb je die avatar, samen met je Pad, hier vandaan:
    http://www.avatar.nl/

    Maar ik vermoed dat je ‘gravatar’ bedoelt… 😉

  20. Pittig says :

    @ Wesp

    Een christen hoort niet een avatar (of een gravatar) te hebben, want dat woord heeft zijn oorsprong in die duivelse religie van het Hindoeïsme!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Avatar

  21. Erasmus van Rotterdam says :

    Wat een kleine schreeuwer! En een goede autocue daar in de kerk…
    Met het eenvoudige Evangelie heeft het niet zo veel meer te maken

  22. TommyLee says :

    Dit jochie is waarschijnlijk vanaf baby volgestamped met radicaal christelijk klinkende oneliners. hij is in staat met zijn ogen dicht ze op te dreunen. Hij doet dit omdat hij hier succes mee oogst. hij wordt er voor beloond met gejuich. Hij gebruikt moeilijke woorden die hij niet begrijpt wat ook blijkt uit de- weliswaar in de ondertiteling gecorrigeerde- onvolledige woorden. Pas als hij de zaken die hij noemt wel door hem begrepen zouden worden wordt het eng, dan is hij een soort wonderkind. Nu zou ik hem het slachtoffer van een stel onnozele volwassenen willen noemen. Sneue vertoning! Een aanfluiting.

  23. Thomas O. says :

    “Wat er was, zal er altijd weer zijn,. wat er is gedaan, zal altijd weer worden gedaan. Er is niets nieuws onder de zon”

    Marjoe Gortner,

    Moest vanaf zijn 4de preken van zijn ouders.

    Even een quote over hem uit Wiki:

    His parents claimed he had received a vision from God during a bath, but this was later conceded by Marjoe to be a lie his parents forced him to repeat. He claimed they enforced this by mock-drowning him because they could not beat him which would leave bruises which might be noticed during his many public appearances.

    30 jaar geleden verscheen er een docu waarin hij verteld over zijn jeugd en hoe je mensen moet manipuleren op revival bijeenkomsten.

  24. Jeroen says :

    Er is ook een heel onschuldige verklaring voor dit filmpje en die gaat als volgt.

    Dit kind heeft met zijn ouders de samenkomsten van de kerk bezocht en aandachtig de prediking en gebeden beluisterd. Als een kind doet hij de manier van prediken en bidden na zonder dat hij hiertoe gehersenspoeld is. In zijn kinderlijke enthousiasme voegt hij vervolgens (mogelijk onder de zalving) aan zijn gebed (of verklaring) toe dat God kinderen het geloof geeft om multimiljonairs te worden (wat op zichzelf genomen niet een zondig iets is). Het kind hoeft hierdoor niet per se een gemanipuleerde prediker te worden mijns inziens.

  25. wateenzooitje says :

    Als je kijkt naar het gebed van dit jongetje, dan kun je gewoon zien dat dit een kidsversie is van een gebed door prosperity teachers als TD Jakes, Creflo Dollar, Benny Hinn etc. Het is een slimme manier om op de emoties van mensen te spelen met als gevolg, het meer geven van geld door deze zelfde mensen, zelfs als dit niet eens verantwoord is. Jij kunt mij niet wijsmaken dat dit jongetje nu al bewust bezig is met “decree and declare”. Misschien wil hij liever naar Sesamstraat kijken en met autootjes spelen. Of laten deze, op geldbeluste ‘grote gezalfde mensen van God’, deze kleine kinderen met 100 dollarbiljetten spelen en worden ze voorgelezen uit boeken over de hemelse economie ipv een kinderbijbel. Het is weer typisch zo’n Amerikaans gebed. Wat als dit jongetje hetzelfde gebed zou opzeggen in landen waar christenen zwaar vervolgd worden. Ik vraag mij dan af in hoeverre de christenen daar mee gebaat zijn.

  26. Onno says :

    een woord walgelijk. Het is wel duidelijk in wat voor omgeving hij opgroeit en wat hij zo vaak al heeft gehoord en wat hij nu napraat. Vrijwel zeker zonder ook maar de helft ervan echt te begrijpen.

  27. Vera van Haarlem says :

    @Onno “Vrijwel zeker zonder ook maar de helft ervan echt te begrijpen.”
    En dat zie ik dan weer als een zegen 😦