De natuurlijke bedoeling van sperma en eicel

De Evangelische Adressen Gids van Stichting Opwekking, waar Goedgelovig op de een of andere manier ook in is beland, is een bron van ongekende inspiratie voor gristenspammers. Je zet de e-mailadressen van kerken en organisaties in een bestandje en stuurt ze vervolgens ongevraagd jouw preken, eindtijdvisioenen, waarschuwingen voor dwaalleraars en… lesjes seksuele voorlichting toe. Zo deed ene Klaas Bosma uit Oost-Souburg ons kond van zijn belangwekkende visie op sperma en eicellen. We citeren:

Geachte voorganger/oudste,

De maag is voor het voedsel en het voedsel voor de maag, de bril is voor de ogen en het gehoorapparaat voor de oren. Overhemd voor het boven lichaam en de pantalon voor onderlichaam en benen. Schoenen zijn voor de voeten en handschoenen voor de handen. Alles is ontworpen en gemaakt voor het specifieke doel. Eten smeren we niet in onze haren of op onze achterste. De bril hangen we niet ondersteboven in de nek en het gehoorapparaat proppen we niet in de neus, enz., enz. Waarom proppen we het gehoorapparaat niet in de neus? Omdat het gehoorapparaat niet is bedoeld om in de neus te proppen, dat is idioot en de werking er van gaat verloren.

Vervolgens maakt Klaas zijn punt:

Zo is sperma voor de eicel en de eicel voor het sperma, omdat het met dat doel is ontworpen en in aanzijn is geroepen en dus als zodanig is bedoeld en werkt. Zelfs als het sperma van een homoseksuele man wordt ingebracht in een eicel van een lesbische vrouw, zal daar een kind uit groeien. Waarom? Omdat dat puur natuur is en dus helemaal normaal. Naar zijn natuur zal het sperma zich altijd naar een eicel spoeden en vervolgens doen waarvoor het door de Schepper is ontworpen, nl. om een kind verwekken. De sexuele gemeenschap tussen man en vrouw is in de eerste plaats door de Schepper ontworpen om aan deze gang van zaken gestalte te geven. Laat een wetenschapper deze stelling maar eens onderuit halen. En deze natuurlijke gang van zaken is normaal en alles wat hiervan afwijkt, is een afwijking en abnormaal. Daarom is homofilie abnormaal en een afwijking.

En waarom moet datgene wat onnatuurlijk en abnormaal is hetzelfde keurmerk hebben als datgene wat wel natuurlijk en normaal is, alsof het van dezelfde natuurlijke sexuele kwaliteit mis? Als men zou beweren, dat sommigen als homo/lesbo zijn geboren, omdat men beweert daarvan sporen in de hersenen heeft gevonden, dan kan dat zo zijn, Satan heeft de macht via de erfzonde reeds bij de conceptie in het leven van een ongeboren vrucht binnen te dringen. Maar de zonde, ook de zonde van homosexualiteit, welke het werk van de daaraan ten grondslag liggende boze geesten zijn, kunnen door wedergeboorte en de bevrijdingsbediening ongedaan worden gemaakt.

Want sperma heeft niets te zoeken in het lichaam van een andere man en een eicel niets in het lichaam van een andere vrouw. En dus is een erectie en orgasme wat zich op het lichaam van een andere man richt en de sexuele genegenheid van een vrouw wat zich op het lichaam van een andere vrouw richt, tegennatuurlijk en dus abnormaal. Het natuurlijk gestelde doel met het sperma en eicel wordt niet bereikt. Door afval van de levende God is de mensheid vervallen oa. tot abnormaal en tegennatuurlijk sexueel gedrag. U weet dat Paulus hierover in de Romeinenbrief zegt.

Het betoog wordt langs deze lijn nog enkele alinea’s voortgezet. Klaas gaat in op de ‘satanische strategie’ om via homoseksualiteit de godsdienstvrijheid in te perken. Homodocenten krijgen alle ruimte, terwijl weigerambtenaren het veld moeten ruimen. Dat is niet eerlijk. Tenslotte vat hij zijn belangrijkste argument nog een keer samen:

De aard van sperma en eicel is in strijd met homofilie/lesbie sex.

Daarom moeten christenen radicaal stelling nemen en zich actief verweren tegen elke vorm van homoseksualiteit binnen en buiten de kerk, zodat we straks als we voor Gods troon staan niet te horen krijgen dat Hij nog wat tegen ons heeft. Klaas vermeldt wel dat het nu niet de bedoeling is om homo’s te gaan treiteren.

Het mag niet zo zijn dat mensen het graf in worden getreiterd. Zeker niet door christenen. Zonder erkenning van de homozonde, zal er toch ook hulp aan homo’s/lesbo’s gegeven worden, wanneer nodig. Een homo die met zijn auto in het water rijdt heeft hetzelfde recht op hulp als wanneer een hetero dat zou overkomen. Maar de zonde zal afgewezen moeten blijven.

De reactie van GG:

Beste Klaas, e-mailadressen zijn bedoeld voor de natuurlijke communicatie tussen mensen. E-mailadressen uit de EAG gebruiken om mensen ongevraagd te spammen met je eigen preken en opvattingen is tegennatuurlijk, zo heeft de Schepper het niet bedoeld.

59 responses to “De natuurlijke bedoeling van sperma en eicel”

  1. Ondergetekende says :

    Het klinkt ook als een vrij sterk betoog tegen orale seks… Sperma hoort immers niet in de slokdarm…

  2. Johan says :

    Hij zal dan ook wel tegen voorbehoeden zijn (gaat in tegen de natuurlijke weg van de spermatozoïde naar de eicel). Maar begrijp ik goed dat seks van een heteroman met een lesbische vrouw dan wel binnen de richtlijnen past? Dat schept mogelijkheden.

  3. Idelette says :

    @ Ondergetekende

    Nooit meer doen dus! (nu je tot dit rijke inzicht gekomen bent)

  4. Martin says :

    Dus als ik het goed begrijp komen er na een keer seks zo’n paar honderdduizend spermatozoïden en eitjes bij elkaar in 1 baarmoeder? Laat de Club van Rome (u weet wel, die van de werelddoemscenario’s en bevolkingsgroei) het niet horen…

  5. Wesp says :

    En dan vergeet de schijver van het fantastische epistel nog een interessant feitje,
    van de zaadcellen die bij de bezorgdienst vertrekken komt er maar 1 daadwerkelijk op het adres van de eicel aan. Dus het overgrote deel van de zaadcellen is genetisch afval.
    En volgens de wet : “de meerderheid heeft gelijk.” is dus ons zaad helemaal niet bedoeld om te bevruchten. 😀

  6. Pittig says :

    Speciaal voor Klaas Bosma

  7. Ds Dre says :

    Mooi, ik heb me laten steriliseren. Ik produceer alleen nog maar zaadvocht en zo te lezen mag dat overal gedeponeerd worden.

  8. Pittig says :

    @ Wesp

    🙂
    We zijn het roerend eens! 🙂

    Wikipedia over “sperma”:

    Per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat.

    En bedenk wel — al dat zaad dat mannen in zich dragen is door God bedoeld om kinderen mee te verwekken. Per ejaculatie zouden er dus tussen de 100 en 200 miljoen kinderen verwekt moeten worden.

    Dus het is jouw en mijn goddelijke roeping om miljarden kinderen te verwekken! Nu nog genoeg vrouwen vinden…

    Kortom: Als de natuur altijd gelijk heeft kan Klaas Bosma onmogelijk gelijk hebben!

  9. Pittig says :

    @ DsDre

    😀

  10. aart says :

    Ik sluit me van harte bij ds Dre aan: ik ben namelijk ook ‘geholpen’. Dat is, als het er zo voor staat als Klaas beweert, wat we dus allemaal zo snel mogelijk moeten laten doen: ons uit de productie laten halen.

    By the way klaas, ik dacht dat seks met liefde te maken heeft, maar nu blijkt dat het om de productie gaat! En dat terwijl ik mijn goede vader eens van de kansel van zijn (zware) gemeente heb horen zeggen:
    “Gemeente, er staat ‘gaat heen en vermenigvuldigt u’, maar er staat niet bij: ‘doe dat met het hoogst mogelijke aantal’.”

    Een ding nog: klaas, kun je me even uitleggen hoe lesbische vrouwen hun eitjes bij elkaar in de baarmoeder stoppen? Ik ben namelijk blijkbaar niet zo op de hoogte van lesbische praktijken als jij.

  11. aart says :

    O ja klaas, toch nog een vraag: als mijn vrouw straks in de overgang is, mag ik dan nog wel seks met haar, of móet ik mijn zaad dan inslikken?

  12. Red|Exergy says :

    Lesbische seks waarbij vrouwen elkaars eicel in elkaars baarmoeder stoppen? lolwut?

  13. bramvandijk says :

    @Pittig en WESP
    Dan is natuurlijk de grote vraag waarom mannen zijn ontworpen zodat ze zo ontzettend vele overbodige spermacellen maken…

  14. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Erg sterk en tegelijkertijd pijnlijk.

    De opzet van het filmpje doet me trouwens erg denken aan het begin van het boek van Job… Misschien ook wel bewust gedaan?

  15. Aart C. Veldhuizen says :

    @bram zegt: “Dan is natuurlijk de grote vraag waarom mannen zijn ontworpen zodat ze zo ontzettend vele overbodige spermacellen maken…”

    Het antwoord is natuurlijk: omdat de schepping ook van na de zondeval is!

  16. bramvandijk says :

    @aart
    Dus eigenlijk wil je zeggen dat god zelf ook belast is met erfzonde?

  17. Ettje says :

    Hé, daar hebben we Aart weer! Da’s fijn!! Of ligt het aan mij dat ik je zolang gemist heb?

    Denk dat je je vergist. Niet de schepping kwam pas na de zondeval, maar de seks om kinderen te verwekken kwam pas na de zondeval…
    Was er geen zondeval geweest, dan waren we allemaal, gaandeweg geschapen uit stof of een rib, al naar gelang onze sekse. 🙂

  18. Aart says :

    @bram: nee, God is natuurlijk van voor de schepping.

  19. Aart says :

    @ettje:

    Ja, daar ben ik weer. Voor jullie wellicht wonderbaarlijk opgestaan, maar dan wel liggend op bed. Ik kom er namelijk dezer dagen achter dat ik geschapen ben uit stof. Alles zit vol en hoestend en proestend krijg ik het er niet uit. Wel bloed, dat doet denken aan de bloedrode grond. Met koorts en een kuur lig ik hier al dagen op mijn bed. Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen van het lichaam dezes stofs?

    En dat is dus de reden dat ik hier ben. Om mij hier aangenaam te laten verpozen. En ik geef toe, daar zijn jullie wederom ontzettend goed toe in staat.

    Verder: daar de seks na de zondeval is gekomen, stel ik voor dat wij allen vanavond na de daad met onze wettelijke(!) echtgenoot gezamenlijk op de knieën gaan. Let wel: om onze schuld te belijden!

  20. biblo says :

    ohw, zit het zó Aart….

    goeiedag zeg, ik moest hieraan denken:

  21. Aart says :

    @biblo:

    Dit fragment bewijst opnieuw dat Herman Finkers wèl van voor de zondeval is.

  22. Ettje says :

    @aart;

    Waar een stevige griep al niet goed voor is….Wens je rust en beterschap.

    Maar dat: na de seks sámen op de knieën gaan…

    Nou, vergeet het maar!, om met een andere cabaretier (Seth Gaaikema) te spreken, hij snurkt!

  23. Ettje says :

    @Aart;
    Ben het overigens wel met je eens dat Herman Finkers van vóór de zondeval is!
    Hebben we de voorbije weken in z’n laatste show en in z’n interview met Paul Witteman duidelijk kunnen zien.

  24. Ds Dre says :

    @Aart

    Volgens mij is het beter als 1 van de 2 op de knieën gaat of heb jij een andere variatie ontdekt.

  25. Aart says :

    @Ettje,
    Vrienden van ons doen dat na de daad om samen God daarvoor te danken. Toen ze het ons vertelden (niet van de daad, maar van het danken van God), werd dat zo teer gebracht dat we er niet eens de draak mee durfden te steken.

    Maar ja, ik had het hier over schuld belijden. Zouden daar in sommige kerken die biechthokjes voor staan?

  26. Ettje says :

    @Aart; Engerd! Wil je die vermaledijde misbruikhokjes er alsjeblieft buiten laten!!

  27. Aart says :

    O, waren ze daar voor? Dat wist ik niet.

    Het wordt na de uitvoerige exegese van broeder Klaas nu natuurlijk wel erg belangrijk om na te gaan waar bepaalde zaadjes, cellen en hokjes voor bedoeld zijn. Weer wat geleerd!

  28. flipsonius says :

    @Bramvandijk

    Dan is natuurlijk de grote vraag waarom mannen zijn ontworpen zodat ze zo ontzettend vele overbodige spermacellen maken…

    Nou, jij als econoom zou het antwoord toch moeten weten! Massaproductie is realtief goedkoper dan maatwerk. En niet alleen mannen zijn zo ontworpen, bomen kunnen er ook wat van! De schepping is gebaseerd op verspilling….

  29. bramvandijk says :

    @flipsonius

    De schepping is gebaseerd op verspilling….

    Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is descriptief. Als je je af gaat vragen waarom onze wereld is gebaseerd op verspilling, dan is evolutie toch een verhaal dat daar veel beter bij past dan dat van een intelligent ontwerper…

  30. JJK says :

    Ehm, meneer Klaas: u beweerd het volgende:
    “Zo is sperma voor de eicel en de eicel voor het sperma, omdat het met dat doel is ontworpen en in aanzijn is geroepen en dus als zodanig is bedoeld en werkt.”

    Maar wat als de zaadcellen worden afgebroken door het lichaam zelf? Dit heeft toch iedereen geleerd bij Bilogie op school? Is dat dan ook “tegennatuurlijk”? Zie het stuk hierna: (bron: wikipedia)

    “Bij mannen worden vanaf de puberteit in de testes dagelijks vele miljoenen zaadcellen gemaakt. Deze worden in de bijbal opgeslagen totdat ze bij een ejaculatie worden uitgestoten. Slechts een gedeelte van de zaadcellen (verschillende getallen van 30-50% worden genoemd) komen tot een complete rijping, de rest wordt lokaal afgebroken en door het weefsel opgenomen. Zaadcellen worden slechts enkele weken opgeslagen, daarna worden ze in de bijbal afgebroken.”

  31. Ds Dre says :

    @Bram.

    Maar dat komt allemaal door de zondeval.

  32. WESP says :

    @JJK
    bedoel jij dan de gesloten en compleet onfeilbare historisch gegronde bijbal of bedoel je die esoterische ? 🙂

  33. WESP says :

    @JJK

    en dan heb je natuurlijk dat afgebroken zaad dat het canon (of was het de canon) niet haalt. Is dat dan deutro canoniek zaad?

  34. aart says :

    @wesp,
    Dat is een diepe, dat de niet canonieke geschriften het niet gehaald hebben omdat ze in een condoom werden opgevangen. Niet voorbeschikt dus, maat wel voorbehoed!

    Weer wat geleerd!

  35. Ds Dre says :

    @JJK.

    De seksuele voorlichting bij veel christenen laat vaak te wensen over. In een “christelijk” boek over seksualiteit las ik dat een vrouw zijn man niet teveel gemeenschap mag weigeren want de zaadcellen moeten toch een keer eruit. Tja, denk je dan, dan zullen je ballen vast uit elkaar knallen als je gesteriliseerd bent.

  36. Johan says :

    Een vrouw ZIJN man? Was die vrouw een transseksueel dan? 😉

  37. aafke says :

    Wat een heerlijk geleuter vandaag.. 😀

  38. Ds Dre says :

    @Johan.

    O, ik heb wintergasten nog in mijn hoofd. Goeie uitzending.

  39. lucky says :

    Ondertussen lig ik plat op de vloer, opdat ik mij niet verheffe tegen de door de Schepper ingestelde wetten der Zwaartekracht! (of zou ik daar van het lachen zijn beland?)

  40. Wilfred says :

    @Lucky: Nee, dat is gewoon een natuurlijke neiging van de Geest, om mensen tegen te vlakte te werpen (vraag maar aan Pieter over David Maasbach). Dat toont aan hoe geestelijk het niveau hier is! 🙂 Of was het geestig?

  41. Wilfred says :

    “Als men zou beweren, dat sommigen als homo/lesbo zijn geboren, omdat men beweert daarvan sporen in de hersenen heeft gevonden, dan kan dat zo zijn, Satan heeft de macht via de erfzonde reeds bij de conceptie in het leven van een ongeboren vrucht binnen te dringen. Maar de zonde, ook de zonde van homosexualiteit, welke het werk van de daaraan ten grondslag liggende boze geesten zijn, kunnen door wedergeboorte en de bevrijdingsbediening ongedaan worden gemaakt.”

    “Laat een wetenschapper deze stelling maar eens onderuit halen.”

    Nou, dat is niet zo moeilijk hoor! Hoeveel procent werd er ook al weer ‘genezen’? Zijn na die ‘genezing’ ook de hersenen veranderd? Lijkt me niet, is geen enkel bewijs voor. Jammer voor de theorie van Klaas…

  42. bramvandijk says :

    @Wilfred
    Wat ben jij goedgelovig! Alsof de wetenschap ook heeft gezocht naar hersenveranderingen. En alsof iets dat nog nooit is aangetoond daarom ook niet kan?

    *is toch wel een beetje teleurgesteld*

  43. Pijpkaneel says :

    @gg

    ” Zo deed ene Klaas Bosma uit Oost-Souburg ons kond”

    Bij dit onderwerp. Ik kom al niet meer bij.

  44. Pijpkaneel says :

    Maar goed. Genoeg gelachen. Even serieus.

    Als je zó plastisch en gedetailleerd de technicalities van de daad gaat beschrijven, ben je gewoon obsessed. Ga je dat ook nog eens aan de hele wereld uitdragen, dan is het écht tijd voor professionele hulp.

  45. Wilfred says :

    @Bram: Dank je! Dan hoor ik toch op deze site thuis! Ik was al bang geworden de afgelopen weken… 🙂

  46. mafchauffeur says :

    GG suggereert dat je van Klaas Bosma geen homo’s mag treiteren. Uit het citaat maak ik echter op dat je homo’s best mag treiteren, maar niet het graf in.

    Zou Klaas zich wel realiseren dat een niet onaanzienlijk aantal geadresseerden zelf homo/lesbo is? Of zou die gedachte niet eens in hem opkomen?

    *op persoonlijke reactie van Klaas hoopt*

  47. Vera van Haarlem says :

    @GG Zou het niet op z’n plaats zijn om Klaas heel hartelijk te bedanken omdat hij ons zo hard heeft laten lachen? En dan wijzen jullie z’n nieuwe inzendingen af. Dat neem ik jullie een klein beetje kwalijk :).

    Jullie zijn aan Klaas z’n voorspel helemaal voorbij gegaan. Ik vond z’n intro over brillen erg inspirerend. Als brildrager in de categorie kogelvrij-glas sprak dat voorbeeld mij bijzonder aan. Helaas zie ik in mijn omgeving dat ook daar Satan genadeloos heeft toegeslagen. Misschien is het aan Klaas voorbijgegaan en is die waardeloze zomer (zie ik ook het werk van de Boze in) er debet aan, maar ik zie geen brillen die in een nek gehangen worden, maar boven op het hoofd gezet worden! Zomaar op iemands haar!

    “Zo is sperma voor de eicel en de eicel voor het sperma, omdat het met dat doel is ontworpen en in aanzijn is geroepen en dus als zodanig is bedoeld en werkt.”
    Maar dat is dus niet het enige! Het Kwaad heerst werkelijk overal! Zelfs de bril wordt niet meer eigenlijk gebruikt 🙂

  48. St. says :

    Als ik Klaas goed begrijp mag je dus alleen sex hebben als de vrouw in de vruchtbare periode is. Dan is er in ieder geval nog een kans dat er een spermacel zijn doel bereikt. Voor de lol, het genot of weet ik met wat voor reden anders dan het produceren van kinderen met elkaar van bil gaan is dus niet de bedoeling. Tenzij de man niet klaarkomt. Dan kan het waarschijnlijk weer wel…
    Zou Klaas zelf een partner hebben?

  49. goedgelovig says :

    @Vera van Haarlem: Je hebt gelijk. We hadden Klaas niet moeten vermanen. Nu durft hij ons zijn vervolgartikelen niet meer te mailen. 🙂

  50. Vera van Haarlem says :

    @GG ik vergeef het jullie
    🙂

  51. Aart says :

    @GG:
    mij hindert het niet.
    Die Leuter met zijn geleuter over zijn leuter heeft er zelf om gevraagd!

  52. Pittig says :

    @ Wesp

    😀
    Ik lig dubbel!

    @ Wesp, Albert, Ruben, Waterlelie, bramvandijk en Wilfred

    Zullen we nu ook een discussie over de onfeilbaarheid van de bijbal beginnen?

  53. Aart says :

    @pittig: de bijbal is duidelijk apocrief. Hij bungelt er maar een beetje bij, om zo te zeggen…..

  54. Aart says :

    Nee, ik moet me nader specificeren: de bijbal is pseud-epigrafisch. Hij leunt namelijk op een ander die (vrijwel) dezelfde naam draagt om in een nieuwe context zo ongeveer hetzelfde werk te doen. Ontegenzeggelijk pseud-epigrafisch, net als bijvoorbeeld de tweede Thessalonicenzenbrief.

  55. Ettje says :

    @Pittig; Als je het maar laat!! Ik wil graag blijven lachen vandaag! Geen discussies over onfeilbaarheid, van wat dan ook! Zelfs niet over jouw onfeilbaarheid!!

    @Aart; Loopt de koorts op? Je begint te ijlen over leuters…:-)

  56. Pittig says :

    @ Aart

    🙂

    De ziekte heeft je hersendeel dat over de humor gaat nog niet bereikt!

  57. joyce says :

    Is dit nou ook een betoog tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen? Mn halve leven zwanger zijn zie ik toch niet echt zitten.. (en ik denk een man ook niet)

  58. TommyLee says :

    Lieve mensen, ik heb die Klaas Bosma uit Oost Souburg gekend (Is al een aardig poosje geleden) maar er zitten wel meer draadjes los aan die man. Hij heeft overal zo zijn eigen onfrisse godsdienstwaanzinnige ideeën over. Mijn lieve echtgenootje voelde zich niet prettig in zijn nabijheid en dat komt niet vaak voor!! Wij meden hem daarna, zal je begrijpen

  59. Pijpkaneel says :

    @tommylee

    Sluit naadloos aan bij mijn diagnose. Die bedoelde ik dan ook bloedserieus.