Mark Rutte lacht wat af

Crisis of niet: Mark Rutte is altijd goedlachs. Op de site Ruttelachtomniets worden de lachfoto’s van de premier verzameld en van passende onderschriften voorzien.


Rutte lacht terwijl hij het volgende Opwekkingslied aankondigt.

18 responses to “Mark Rutte lacht wat af”

  1. ja dat zeg ik ja says :

    rutte moet z’n bek dichthouden.
    ze steken al het geld in eigen reet

  2. Pittig says :

    Mark Rutte gelooft dat er maar één weg is: Jezus!

  3. Pittig says :

    @ ja dat zeg ik ja

    Ik weet dat geld vies is, maar wordt het niet héél erg vies als je het in je reet steekt?

  4. evert says :

    @pittig
    hahahaha

  5. Vera van Haarlem says :

    @ja dat zeg ik ja Ga zo m’n moeder even bellen om haar te bedanken voor de opvoeding waarbij ik m’n handen moest wassen nadat ik aan geld had gezeten. Het is geen smetvrees maar gezond verstand 🙂

  6. Ruitje says :

    Ik vind het een enge man. Hij denkt alle ellende die hij aanricht te kunnen weglachen…

    In Amerika zou hij vast een Prosperity Preacher zijn die mooie beloften doet en zijn volgelingen vraagt om geld voor zijn bediening. Maar ondertussen lacht hij ze uit omdat ze hem geloven en hij ondertussen geniet van hun geld.

  7. Pittig says :

    Ik vind hem nou juist een leuke, vriendelijke man. Ik ben het niet altijd met zijn ideeën eens (om het zacht uit te drukken), maar vanaf zijn verrassende verkiezing als partijleider van de VVD terwijl hij nog een jong broekje was, heb ik al een zwak voor hem. Hij zat toen aan de linkerkant — de sociale kant van de VVD. En die kant heeft mij altijd het meest aangesproken. En hoewel hij een loodzwaar pakket op z’n bord kreeg, brengt hij het er goed vanaf.

    Het vertrouwen in politici is juist heel hoog.
    http://nos.nl/artikel/329796-cbs-vertrouwen-in-politiek-gestegen.html

    “In geen enkel Europees land is het vertrouwen in de eigen politici groter” dan in Nederland!

    Ook het vertrouwen in de medemens is gegroeid. Het gaat kortom geweldig in Nederland!

  8. Wilfred says :

    @Pittig: Dat zegt ook wat, he, dat je met een kleine 50% koploper bent in Europa waar het om vertrouwen in politici aankomt… mensen hebben meer vertrouwen in de medemens dan in politici! Wat maakt dat van politici? 😉

  9. Pittig says :

    @ Wilfred

    Maar mogelijk denken mensen bij een medemens eerder aan hun vrienden en bij politici eerder aan beslissingen waar ze het niet mee eens zijn.

    En het is maar waar je het mee vergelijkt. Politici genieten veel meer vertrouwen dan de rooms katholieke kerk…

    http://www.omroepbrabant.nl/?news/166444912/Brabant+heeft+vertrouwen+in+Rooms-Katholieke+Kerk+helemaal+verloren.aspx

    50% is toch een stuk hoger dan 14%…!

  10. bramvandijk says :

    @Pittig

    “In geen enkel Europees land is het vertrouwen in de eigen politici groter” dan in Nederland!
    Ook het vertrouwen in de medemens is gegroeid. Het gaat kortom geweldig in Nederland!

    En dat mag best gezegd worden. Een beetje goed nieuws op zijn tijd tussen alle ach en wee verhalen. Het gaat geweldig met Nederland!

  11. Wilfred says :

    @Pittig: “Maar mogelijk denken mensen bij een medemens eerder aan hun vrienden en bij politici eerder aan beslissingen waar ze het niet mee eens zijn.

    En het is maar waar je het mee vergelijkt. Politici genieten veel meer vertrouwen dan de rooms katholieke kerk…”

    Dat toont wel aan hoe veel vertrouwen we in dergelijk onderzoek mogen hebben! 🙂

  12. Vera van Haarlem says :

    @Pittig “50% is toch een stuk hoger dan 14%…!”
    Als ik me dan al die tevreden Henken en Ingrid’s voor ogen haal, wordt het toch een beeld waar ik niet blij van word. Dan heb ik eigenlijk liever dat die andere 50% tevreden is 🙂

  13. Littleman says :

    aangezien er toch nooit een MP die het helemaal goed doet vind ik het fijn om ieder geval iemand te zien die eigenlijk altijd positief is. het is in ieder geval een verademing ten opzichte van een aantal andere leiders die hard aan paniekvoetbal doen.

    overigens vind ik de opzet hiervan wel heel erg hier op lijken:
    http://kimjongillookingatthings.tumblr.com/ & http://kimjongunlookingatthings.tumblr.com/

  14. rob says :

    @Pittig
    <blockquote.“In geen enkel Europees land is het vertrouwen in de eigen politici groter” dan in Nederland!
    Ook het vertrouwen in de medemens is gegroeid. Het gaat kortom geweldig in Nederland!

    Dat is 1 van de vele onderzoeken waarvan ik denk: hoe komen ze aan die resultaten?

    Misschien hebben mensen nu meer vertrouwen omdat ze weten dat er een recessie is, maar de maatregelen uitblijven.
    Wacht maar af, over een paar jaar wordt het veel meer merkbaar en gaan mensen anders tegen de politici aankijken.

  15. Pittig says :

    @ rob

    Knap hoe jij aan een positief verhaal nog een negatieve wending kan geven… 😉

    Maar dan denk ik nog weer verder: over een paar jaar gaan de mensen dus de crisis merken en kijken ze anders tegen politici aan. Maar weer een paar jaar daarna gaat het langzaam weer beter en dan worden ze wel weer meer populair. Aan elke crisis komt een eind!

  16. Eva says :

    Leuk, leuk. leuk
    Nog een tip, een van mijn favorieten wanneer ik sjacherijnig ben kijk even op henkeningrid.org en kan er vervolgens weer met een glimlach tegenaan!

  17. Pittig says :

    Eva, die site is geweldig! 😀

    Bedankt voor de tip!