David Sörensen ziet het licht

Naar aanleiding van dit bericht op GG:

16 responses to “David Sörensen ziet het licht”

  1. Johan says :

    Waarom in dure oplossingen denken als het ook best voordelig kan? Een jaarabonnement op de dierentuin: briljant.

    Het doet me denken aan een vriend van me die me eens kwam ophalen met een zeejacht. Had hij geleend van iemand in de kerk. Heel gevat zei hij: ‘Het gaat er niet om wat je zelf bezit, maar waar je door je connecties toegang toe hebt. Ik zou zelf geen boot willen hebben. Dan heb je ook onderhoud, je betaalt voor een aanlegplaats en soms nog belasting. Het is veel voordeliger om af en toe een boot te huren of te lenen van iemand uit je netwerk.’ Dus David… de oplossing zit in een klein hoekje.

  2. rob says :

    @Johan
    Ik heb doelbewust wat grotere dingen aangeschaft die ik niet vaak gebruik omdat het nou eenmaal slijt. Dan voel ik mij schuldig als je iets terug moet brengen. Zoals bijvoorbeeld een elektrische zaagmachine: zo’n blad slijt.
    Maar we zouden idd een stuk creatiever kunnen zijn met dure spullen, en die insteek mis ik idd wel bij DS.
    Alsof er geen andere manieren zijn om tot je doel te komen, behalve geldverslindende.

  3. mafchauffeur says :

    Valt best mee hoor – 2 maanden geleden verkocht hij op Marktplaats een dure fotocameralens. Omdat hij die bij nader inzien te weinig gebruikte. Kijk, dat is tenminste goed rentmeesterschap.

  4. Alec says :

    @ Johan:
    Nou, ik leende jarenlang zo nu en dan een zeilboot van een vriend, maar ging al snel (ondanks dat ik hem niet zeer regelmatig leende) betalen voor mijn gebruik. Of ik betaalde wat onderhoud voor hem.

    Ik leen vrienden graag zaken uit. Ik vraag hier nooit iets voor, zoals in het geval van mijn auto.
    Maar de redenering ; ‘ik leen een boot, want ik heb geen zin in kosten’ moet ik niet van mijn vrienden/netwerk horen. Dan heeft het niets meer te maken met toegang tot een netwerk, maar met gierigheid ten top.
    Want de kosten zijn er natuurlijk wel.

    Overigens hangt dat af van draagkracht van mensen. Maar mensen met voldoende geld halen zelf maar fijn een accuboormachine, om maar iets te noemen. Bovendien goed voor de economie.

  5. TommyLee says :

    Ik leen graag mijn spulletjes uit aan mijn kinderen en enkele goede vrienden en betrouwbare buren. Ik bedenk wel altijd van te voren: zou ik het erg vinden als het niet terug komt. Er zijn zeker ook spullen die ik niet gauw zou uitlenen. Het is beroerd als je de spullen kapot terug krijgt en de uitlener doet of zijn neus bloedt. zo iemand zet de vriendschap op het spel. Ik heb voor David een rubberboot te KOOP met een vrij zware BBmotor. Kan hij laag over het water scheren.

  6. rob says :

    ff tussendoor, die tweets zijn vaak vreselijk grappig, @Boele 🙂
    Plan even je tweede burnout 🙂

  7. rob says :

    @Tommy
    Wat ga jij je zegen mislopen door die boot TE KOOP aan te bieden aan David 😦 Toch wel voor een zacht prijsje, mag ik hopen!

  8. Pittig says :

    @ rob

    Die tweet is inderdaad grappig, maar ook pijnlijk scherp!

  9. Pittig says :

    @ mafchauffeur

    Stalk jij David Sörensen of zo? 🙂

  10. mafchauffeur says :

    @Pittig: nee, meer omgekeerd. Ik kreeg in augustus een mail van ‘m met een dringend verzoek m’n auto beschikbaar te stellen en/of te helpen met de verhuizing. Hij meldde ook dat er spulletjes te koop waren “voor een zacht prijsje”, op marktplaats. En ja, als het om koopjes gaat ben ik een echte Nederlander…

  11. TommyLee says :

    @rob Als jijnou David geld geeft, dan krijg jij een zegen en hij heeft de pegulanten om mij te betalen. WIN WIN situatie!!Hoezo zacht prijsje, juist een hoge prijs ik moet daarover weer mijn tienden afdragen en er moet toch wel iets voor mij over blijven!

  12. arjanhor says :

    Ik volg Boele niet meer. Teveel tuin en hardlopen. Daardoor erg ik gericht geworden.

  13. rob says :

    @Maf
    Je laat echt veel kansen lopen om goed te doen 😦

  14. mafchauffeur says :

    @rob: story of my life. 😦

    Als ik niet op vakantie was geweest had ik het gedaan hoor. Hoewel, zul je altijd zien, dan had hij vast gezegd dat hij al een roestige mondeo aangeboden had gekregen… 🙂

  15. rob says :

    @Maf
    Overigens een trouw autootje, alleen een beetje duur in de wegenbelasting, en de achterklep functioneert niet meer. Beetje lastig met verhuizen.
    Gaan we nog eens op stap om een bijeenkomst teverstoren eh bij te wonen van een of andere conferentie?

  16. mafchauffeur says :

    @rob: alleen als het je lukt om je netjes te gedragen. En ook braaf aantekeningen maakt ten behoeve van een aantal positief getinte GG topics natuurlijk.