Vogeltje uit de dood opgewekt

Na een korte afwezigheid heeft David Sörensen, bekend van de mooie website met voordelige genezing en bevrijding brengende posters en vriendelijke, vrijblijvende inzamelingsacties voor zowel een huis in Nederland als voor personeel, zijn twee Facebook-accounts weer geactiveerd. En weer verborgen. En weer tevoorschijn getoverd. Deze vriendenpagina’s kunnen eigenlijk niet gemist worden, want ze vormen de hub van een gemeenschap van kleine profeten en genezers die online hun ervaringen uitwisselen. Zo is er afgelopen maandag weer iets moois en ontroerends gebeurd: een lief klein meesje is uit de dood opgewekt!

Goedgelovig heeft al eens aandacht besteed aan het wonder van diergenezing. Zo werd vier jaar geleden herdershond Rascal machtig door Jezus aangeraakt en werd een kat van demonen bevrijd. Nu is de genezingszalving ook overgeslagen naar vogeltjes. Straks kan deze lieftallige dame uit Nederland niet meer over straat omdat de scharen haar smeken om slechts haar wijsvinger naar hun parkiet uit te steken.

98 responses to “Vogeltje uit de dood opgewekt”

  1. mafchauffeur says :

    Geplaatst op 4 september, 2007 doorgoedgelovig

    Het wachten is nu op de genezingsverhalen van parkieten, hamsters, konijnen en overreden egeltjes.

    GG profetisch! En geduldig – bijna vier jaar wachten valt niet mee. Nu niet naast jullie schoenen gaan lopen he.

  2. St. says :

    Wel genezen, maar niet bekeerd, wedergeboren, gedoopt in water en vervuld met de Heilige Geest (niet per se in die volgorde)?
    Dat is dan een gemiste kans.

  3. evangelischeloterij says :

    ik probeer al jaren huismijten op te laten staan uit de dood…..

  4. mark says :

    “Als God dit al voor een vogeltje wil doen, wat zal hij….”

    Laat haar aan de slag gaan met bedreigde diersoorten zoals de bij, tijgers, marokaanse bergaapjes, walvissen enz. enz. voornamelijk kunnen de bijen wel boost gebruiken, dat is voor ons ook goed.

    http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/article9573351.ece/Bijensterfte-ook-komende-winter

    Ik hoorde een tijdje geleden ook iemand die een kapotte koelkast had. Ze riep: Doe het in Jezus naam! en hij deed het weer. Miljoenen mensen bidden voor Afrika waar niets lijkt te veranderen, kinderen komen om van de honger en God fikst de koelkast van een rijke westerling. En hoe komt het dat de westerling rijk is. Dankzij Afrika en Indonesie.

  5. Pittig says :

    Ik heb al vaak vogeltjes gehad die tegen een raam waren gevolgen en waarvan ik dacht dat ze echt dood waren, die na een tijdje toch weer wegvlogen — zonder handoplegging. Of zou mijn schaduw alleen al genoeg geweest zijn?

    Handelingen 5:15 en ze legden zelfs zieken op draagbedden of matrassen buiten op straat, in de hoop dat toch ten minste de schaduw van Petrus, wanneer hij voorbijkwam, op een van hen zou vallen.

  6. plant says :

    Met dit soort belangrijke gebeurtenissen is het belangrijk om het in volle aanschouw te nemen. Laten we verschillende aspecten van Dooyeweerd belichten. De mevrouw geeft al een interessante duiding van het pistische (=goddelijke) aspect. Ik kijk graag naar het bewegelijke, analytische en biotische aspect.

    Het bewegelijke aspect: Door schalingswetten is te zeggen dat hoe kleiner het object, des te kleiner is de invloed van een inslag daarop. Of anders gezegt: Een mees moet echt zijn best doen om blijvende schade op te lopen, door tegen een raam aan te vliegen. Een duif of een zwaan zou dit beter lukken.

    Het analytisch aspect: Dit blijkt ook uit onderzoek zoals: (Veltri, C.J., Comparison of fatal bird injuries from collisions with towers and windows, 2005) waarin staat ‘Among window kills, larger birds had more severe subdermal injuries than smaller birds.’

    Het biotische aspect: Bij kleine vogeltjes is de hartslag rond de 500 slagen per minuut.

    Mijn duiding van het pistische aspect zou zijn: Wat mooi dat de Heer de mees niet te groot gemaakt heeft. Dat zou zijn dood hebben betekend en de ruit van mevrouw zou zijn gesneuveld.

  7. Johan says :

    @Pittig: Het was je schaduw. 🙂

    @Mark: Niet zo zuur. God houdt gewoon meer van rijke westerlingen. Dat kan toch?

  8. mark says :

    Ik heb ook pas gelezen over iemand die verlamd was en na dat ie was aangereden weer kon lopen. Volgensmij had ik dat ergens in de krant gelezen, maar ik kan het niet meer vinden.

  9. mark says :

    @Johan
    Ik heb geen bewijs tegen.

  10. Ruitje says :

    Wie zegt dat het meesje dood was? Ik heb ook wel eens een winterkoninkje gevonden die tegen het raam van het trappenhuis was gevlogen. Hij leek helemaal van de wereld (dood), maar nadat ik hem onder een struik had gelegd, bleek hij even later weer springlevend.

  11. Dj Phat B says :

    grappig genoeg heb ik dit ook meegemaakt met een lori papegaai in Brazilië die tegen onze vooruit klapte. een voorganger met jaren ervaring van het fokken van deze beestjes wilde eigenlijk zijn nekkie al omdraaien maar iemand anders wilde er eerst voor bidden na het gebed vloog hij zo weg. of dat nou echt een zegen was was maar de vraag want ze worden in die regio als plaag gezien.

  12. Pittig says :

    @ Johan

    Nee hoor, God straft hen met welvaart en alle welvaartsziekten, waaronder het Welvaartsevangelie!

  13. Pittig says :

    @ Johan

    Euh, mijn vorige opmerking ging over Gods grote voorkeur voor de rijke westerlingen…

  14. mafchauffeur says :

    @mark: dat was Monique van der Vorst. Werd aangereden door een Chrysler Chiropracter.

    http://www.moniquevandervorst.com/Monique_Van_Der_Vorst/Welcome.html

  15. bramvandijk says :

    Mattheus 10:29:
    29 Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil.

  16. alex-illustratie says :

    een comameesje 🙂

  17. Pittig says :

    @ mafchauffeur en mark

    Begin daar nou niet over, alsjeblieft! Straks is er nog een charismatische gebedsgenezer die in de “bediening van het aanrijden van gehandicapten” wil gaan staan….

    En als er aan getwijfeld wordt, kan die persoon zeggen:

    “Maar het werkte toch? Dat de meesten daarna komen te overlijden, zegt niets over die ene persoon voor wie het toch een grote zegen was. Zoals Johan op Goedgelovig ooit zei —

    ‘Dat vind ik sowieso de moeilijkheid met dit soort bijeenkomsten: voor de een brengt het zegen, voor de ander teleurstelling. Maar is daarom de zegen minder reëel? Voor sommigen was de middelbare school een prachttijd, voor anderen juist moeilijk. Moeten we daarom middelbare scholen maar afschaffen?’

    (sorry, Johan)

    En daarom blijf ik doorgaan met het aanrijden van mensen in een rolstoel. Ik vertrouw op de Heer. Wat God gisteren heeft gedaan kan hij vandaag weer doen. Hij is gisteren, heden en in de toekomst dezelfde. Hallelujah!”

  18. Henny says :

    “En daarom blijf ik doorgaan met het aanrijden van mensen in een rolstoel. Ik vertrouw op de Heer.””

    Dan blijf ik maar bij jou uit de buurt Pittig, want ik geloof er niet in dat God die dingen die je express (verkeerd) doet zegent….

  19. Pittig says :

    @ Henny

    Euh, dat zei mijn fictieve charismatische gebedsgenezer…

    Maar God kan volgens de bijbel toch wel dingen die je express verkeerd doet gebruiken en dus zegenen?

    Bijvoorbeeld de kruisiging van Jezus of het verraad van Judas?

  20. Johan says :

    @Pittig: Soms ben je echt een schoft. 🙂

  21. Henny says :

    Euh, dat zei mijn fictieve charismatische gebedsgenezer…”

    Snel inruilen dan!

    “Maar God kan volgens de bijbel toch wel dingen die je express verkeerd doet gebruiken en dus zegenen?

    Alleen na zondebesef en bekering van die zonde Pittig.

    Ik begrijp niet goed waarom jij de kruisiging en het verraad van Judas erbij haalt? Die waren in Gods plan opgenomen. Dat is heel iets anders dan bewust dingen verkeerd doen.

  22. Pittig says :

    @ Henny

    Maar volgens de evangeliën deed Judas toch iets bewust verkeerd? En God zegende dat toch, want anders was er volgens de orthodoxe theologie toch nooit redding en verlossing gekomen?

    Er is in hele oude theologie een uitdrukking: “Felix culpa” = gelukkige zonde.

    Volgens deze gedachte was Jezus nooit naar de aarde gekomen als er geen zonde was geweest. Dus gelukkig dat er gezondigd is, anders hadden we Jezus nooit leren kennen!

    Of had jij Jezus niet willen kennen?

  23. Pittig says :

    @ Johan

    “Anything you say can and will be used against you in a court of law. You have the right to have an attorney present during questioning. If you cannot afford an attorney, one will be appointed for you.”

    Tja en dat geldt ook voor alles wat je ooit tegen mij op GG hebt gezegd… 😉

  24. Henny says :

    Dus we kunnen er allemaal maar op los leven want God zegent dat tóch wel Pittig? :S
    Nogmaals, het verraad van Judas was al opgenomen in Gods plan. Dat is wat anders dan bewust zonde doen of bewust verkeerde keuzes maken. Het is een heel verschil of God óns gebruikt, of wij Hem.

  25. evangelischeloterij says :

    @Henny: dus Judas was een robot die compleet gestuurd werd door God? Hij had ook een eigen wil en kon anders beslissen. Ik vind het een vreemde beredenering van je…….

  26. Henny says :

    Nee, natuurlijk was Judas geen Robot. Zijn wij dat dan ook als wij door God gebruikt worden?

  27. evangelischeloterij says :

    oké 🙂

  28. Onno says :

    Er is nog een andere optie hoor om het meesje te redden. Ik vond een keer een dode merel in mijn tuin en die heb ik mond op snavel beademing gegeven en toen stond het beestje na een paar keer beademen ineens op en piepte heel hard (en nee volgens mij had ik geen knoflook gegeten) en het beestje ging er toen snel vandoor. Of had ik er ook nog voor gebeden? Ik weet het niet meer.

  29. CT says :

    Wij hebben het ook gehad – een kat die ‘speelde’ met een vogeltje. We hebben de kat weggejaagd maar het vogeltje bleef voor dood liggen… Vriendlief er op af en na 1 genezende aanraking vloog het beest weer weg.

    (verklaring: Als vogels (dieren in het algemeen) denken dat er gevaar is, gaan ze zich doodhouden en dan lijken ze ook écht dood.)

  30. Pittig says :

    @ Henny

    Nogmaals, het verraad van Judas was al opgenomen in Gods plan.

    Dus Judas had het hele plan van God in duigen kunnen laten storten als hij Jezus toch niet aangegeven had?

  31. Pittig says :

    Toen ik in Afrika woonde zag ik een krokodil in de rivier drijven. Die was echt dood, want hij lag urenlang stil. En juist toen ik dichtbij kwam werd hij weer levend! Een wonder!

    Ik type dit met mijn tenen…

  32. Henny says :

    Pittig, dat Jezus verraden zou worden voor 20 zilverlingen,had de profeet Jesaja ( ja ja, een échte) al voorzegd.
    Judas had Gods plan niet in duigen kunnen laten vallen. Die profetie moest vervuld worden, anders zou God Zich namelijk tegenspreken. Zou Judas het niet gedaan hebben dan had God iemand anders gebruikt.

  33. John says :

    Dus volgens Henny is eigenlijk God schuldig aan de dood van Jezus?

  34. Henny says :

    Nee John, dat waren Adam en Eva …..

  35. Pittig says :

    @ Henny

    Maar Judas kon toch niet anders, want Gods plan kon toch niet in duigen vallen?

    En doordat Adam en Eva ooit een foutje maakten hebben we daarna eeuwen na eeuwen aan ellende, ziekte, oorlogen, dood, moord, verk-rachting, concentratiekampen, etc. ? Daardoor ga jij dood, ik dood, mijn kinderen dood? Want Adam en Eva aten een verboden vrucht?

    Vind je dat redelijk en rechtvaardig?

    Terwijl God zelf de duivel in zijn paradijs had toegelaten?

    Of kunnen we beter die verhalen als waardevolle mythen beschouwen en geen grote dogma’s erop baseren?

  36. Henny says :

    “Of kunnen we beter die verhalen als waardevolle mythen beschouwen en geen grote dogma’s erop baseren?”

    Nee Pittig, met die zienswijze ga ik niet mee. Let wel, het was Gods bedoeling niet dat Eva die appel pakte, maar ook toen had Hij Adam en Eva een eigen wil gegeven.

  37. Vleertje says :

    Wel heel fijn voor het meesje, dat hij weer kan vliegen samen met de lokale vleermuisjes. #tel je zegeningen

  38. Pittig says :

    @ Henny

    Oh, ik dacht even dat de meeste bijbeluitleggers ervan uitgingen dat het niet letterlijk zo gebeurd is. Geloof jij dan ook dat er eerst een woeste aarde was en dat daarna pas de zon, maan en het hele universum is geschapen? Geloof jij dan ook dat God letterlijk een rib uit het lijf van Adam nam en daar Eva van maakte? Geloof jij dan ook dat de slang in het paradijs de menselijke taal kon spreken? Geloof jij dan ook dat God niet wist waar Adam en Eva waren? Geloof jij dan ook dat God toen dus niet alomtegenwoordig was?

    Die verhalen krijgen voor mij veel meer betekenis als ze als waardevolle mythen worden gezien.

    Maar gelukkig ben jij ook niet zo bijbelvast, want er staat nergens in de bijbel dat het een appel was…

    En nog belangrijker: vind je echt dat die ene zonde het waard was dat daar een straf op kwam waardoor miljarden mensen te maken hebben met verschrikkelijke pijn, verwoestende ziekte, hartverscheurend verdriet en de dood? Dat vind je in verhouding staan? Dat vind je rechtvaardig?

  39. Ds Dre says :

    En toch maar even een ander geluid.
    Zou het kunnen dat een musje uit de dood wordt opgewekt?
    Ik heb toch wel bewondering voor Franciscus die heel wat meer liefde voor de dieren had, dan de meeste hier en nu.

  40. Stryber says :

    Dit voorval brengt me terug naar de barre winter van 1963. Het klapnet valt, geen enkele vogel gevangen; maar wat valt daar in een complete shock loodrecht naar beneden uit een boom: een pimpelmeesje; en blijft op zijn ruggetje in de sneeuw liggen; om, jawel, even later gewoon weer weg te vliegen….. 🙂 (wel oppassen, weer een anekdote, weer loodrecht naar beneden; misschien weer een volgende brug o.i.d.??)

  41. Henny says :

    Ik heb al gezegd dat ik niet met jouw zienswijze mee ga Pittig. En ik denk ook niet dat het nuttig is daar een hele discussie over te houden. Feit is dat de man een rib minder heeft dan de vrouw. En nee, ik vind het niet rechtvaardig maar het is het gevolg van de zondeval en daarom is de Here Jezus gekomen zodat wij ééns in het paradijs te krijgen zoals God het eerst voorzien had.

  42. Vertue says :

    @Henny

    Ik wil niet vervelend doen, maar een man heeft géén rib meer dan een vrouw.

    Ik zag wel een grappenmaker met een oplossing: Adam had een extra rib en gaf er eentje weg… Toen hadden ze beide 24 🙂

  43. Henny says :

    Haha valt me mee dat je niet zegt dat mannen meer ribben missen omdat sommige vrouwen zoveel geld uitgeven 😛

  44. pijpkaneel says :

    Potjandriedubbeltjes.

    Ik heb destijds de dierenambulance gebeld om van het gejammer van vrouw en kinderen af te zijn. Kostte me 25 euri. Had dus ook met een gebedje afgekund. Als dat geen prosperity-gospel is…

  45. Henny says :

    Je hebt gelijk Vertue dat we een gelijk aantal ribben hebben, maar dat doet niks af aan het verhaal dat God de vrouw maakte uit een rib van Adam.

  46. Henny says :

    Ik was ook een beetje dom te denken dat als Adam een rib mist omdat God die gebruikte om een vrouw te maken, zijn kinderen dan ook een rib missen 😛 maar goed, je moet ook niet tegelijk chatten en hier schrijven (A)

  47. mafchauffeur says :

    @Henny: ja, jij zit zeker met de lieftalligge meesjesgenezeres te chatten? Boefje. 😉

  48. Henny says :

    Hahaha nee hoor mafchaufeur, ik zit in onze eigen chatruimte 😀

    Het is in mij nooit opgekomen te bidden voor een gewond meesje. Ik belde de dierenopvang waar de gewonde vogels die de katten hier uit de buurt te pakken hadden gehad, liefdevol verzorgd werden.

  49. Pittig says :

    @ Henny

    En nee, ik vind het niet rechtvaardig

    Dus jij vind de straf van God niet rechtvaardig? Jij vind iets dat God doet niet rechtvaardig?

    Volgens mij ontstaan deze problemen door een letterlijk nemen van een tekst die nooit letterlijk bedoeld is (een aanwijzing is al dat er twee verschillende scheppingsverhalen zijn — Gen 1 en Gen 2).

    Zulke verhalen letterlijk nemen is net alsof je gaat zeggen dat de barmhartige samaritaan echt bestaan heeft, omdat Jezus er een gelijkenis over verteld. Dat is helemaal niet nodig, want de waarde en betekenis van het verhaal blijft overeind staan, ook zonder dat het letterlijk gebeurd is. Ik zie het scheppingsverhaal zoals een gelijkenis die Jezus vertelt. En dan hoef ik ook niet in de knoei te komen met de wetenschap en met de bijbeluitleggers.

  50. aafke says :

    Here mijn heil.
    Wie het kleine niet eert is het grote niet weert…
    Wat fantastisch toch dat de Here dit kleine vogeltje ook niet vergeet.
    Ik ben zo dankber…

  51. mafchauffeur says :

    @Henny: ja maar dat is omdat je geloof tekort schiet. Raar eigenlijk als ik je discussie met Pittig zo lees. Hoe komt dat? 🙂
    Ik begin mij bij nader inzien ook af te vragen of DS deze genezingsactie wel goedkeurt. In Vlaanderen zijn vogeltjes toch vooral bedoeld voor menselijke consumptie?

  52. Henny says :

    “@Henny: ja maar dat is omdat je geloof tekort schiet. Raar eigenlijk als ik je discussie met Pittig zo lees. Hoe komt dat?”

    Ik zal daar eens ernstig over nadenken mafchauffeur. (H) Ik zal we wat over me heen krijgen, maar ik geloof wél dat wij ook voor dieren mogen bidden. En nee, geen gekke dingen denken, ik ben gewoon een down to earth christen, sta met beide beentjes op de grond. Maar wij mogen Hem immers alles vragen? Dus waarom niet vragen of Hij onze kat of hond of welk dier dan ook weer gezond wil maken?

    Als DS naar Nederland verhuisd dan moet hij ook op dat terrein inburgeren he?
    Hier zijn vogeltjes alleen om van te genieten. Nou ja, van de meesten dan. Heb al jaren in het voorjaar een nest kouwen in mijn dakgoot en daar kan ik op het gepiep na van de kleintjes echt niet van genieten hoor. Wát een herrie kunnen die beesten maken ’s morgens vroeg.

  53. E-J says :

    Ik heb het vandaag nog meegemaakt met een meisje (geen meesje), die knalde in volle vaart tegen een ander meisje aan (mijn dochter) die werd rondgeslingerd om te vliegen (een spelletje, geen mishandeling 🙂 ).

    Na het meisje opgepakt te hebben huilde ze natuurlijk hard, maar toen werd ze stil, haar ogen draaiden weg en d’r hoofd viel slap op mijn schouder. Ik zal vast niet zo’n superchristen zijn, want ik paniekte alleen maar, geen tintelende sensaties van de Heilige Geest die door mijn armen stroomden of iets dergelijks. Ik gaf het aan haar “pappie” die er niet van op of om keek (oh, dat gebeurt wel vaker) en binnen een seconde of 15 was ze weer bij de les, al huilend.

    Maar wellicht als ik de gebeurtenissen van de 15 seconden black-out wat overdrijf mag ik ook wel op de blog van Sörensen ofzo 🙂

  54. evangelischeloterij says :

    @Henny: de vogeltjes in Nederland zijn anders gebekt dan in België. Hier zijn de mensen harder en kritischer dan in België. Ik denk dat David het hier niet zal overleven met zijn manische en naïeve houding! Als hij zijn FB pagina al tig keer laat verdwijnen om wat GG en reaguurders schrijven, dan zal Almere en Amsterdam hem heel hard vallen, Almere heeft sowieso een hele andere mentaliteit dan Amsterdam.
    @Aafke: ik moet altijd vreselijk lachen om jouw reacties, heerlijk 🙂

  55. Henny says :

    Dat is mijn zorg ook die ik eerder uitsprak evangelischeloterij, dat hij zijn eigen verlangen volgt en zijn eigen hersenspinsels. In het schrijven over die droom die Renate gehad heeft stond ook dat zij zo eenzaam zijn in België. Maar dat zijn veel mensen, ook christenen, in Nederland ook. Daarvoor moeten ze ook echt niet naar Nederland komen want dan krijgen ze een stevige kous op de kop. Wij zijn veel opener dan de Belgen en dat spreekt ze aan las ik. Maar vaak is die openheid aleen buiten de deur te vinden. .
    Als je het met jezelf niet goed de rust kunt vinden, dan kan je dat nergens. Je neemt immers jezelf mee?
    Ook het gehalte dat God het hem heeft gezegd dat ze naar Nederland moesten gaan terwijl in eerste instantie Afrika genoemd werd, baart mij zorgen, dat heb ik ook al eerder genoemd omdat ik zelf ook voor zo’n keuze heb gestaan.
    Ook het feit dat Nederland ook zoveel voorgangers en “voorgangers” heeft. Wat denkt David toe te gaan voegen aan hen? Denkt hij het beter te gaan doen dan die talloze voorgangers en “voorgangers” die wij in Nederland hebben? Heeft hij het hoogmoedige idee dat wij wel naar hem zullen luisteren terwijl de Belgen hem niet willen horen? Het alleen al zo denken dat niemand hem wil horen gaat hij voorbij aan de kracht van de heilige Geest, en dat alleen de Heilige Geest de mensen kan overtuigen.
    Wij zijn net als de vogeltjes heel anders gebekt dan de Belgen. Daar hebben mijn belgische vriendin en ik vaak veel pret over. Een voorbeeld een loeder wordt in Belgie begrepen als een deugniet. Nou, als een je op straat hier in Nederland iemand een loeder noemt ….. ik zou er niet bij willen zijn.

  56. Pittig says :

    @ Henny

    Als je het met jezelf niet goed de rust kunt vinden, dan kan je dat nergens. Je neemt immers jezelf mee?

    Wijze woorden!

  57. Pittig says :

    Als José Schutte eens bij een slagerij gaat werken, wat zou er dan gebeuren?

  58. bramvandijk says :

    @Henny

    daarom is de Here Jezus gekomen zodat wij ééns in het paradijs te krijgen zoals God het eerst voorzien had.

    Kan het niet laten om even nog een reactie toe te voegen.

    Maar als we later alsnog in het paradijs terecht komen, zou het dan ook niet fout gaan?
    -Of hebben we dan geen vrije wil?
    -Is er dan geen Satan meer?
    -Staat er ook geen boom meer van goed en kwaad?

    En als je op een van de drie bovenstaande vragen bevestigend antwoordt, dan is de vervolgvraag: “waarom was dat in het oorspronkelijke paradijs dan niet zo?”.

    Punt is een beetje dat als god in staat is om in de toekomst te zorgen voor een wereld die alleen maar goed is, waarom was hij dan niet in staat om onze huidige aarde alleen maar goed te maken?

  59. mafchauffeur says :

    Adam en Eva hadden een verbodsbepaling maar geen benul van de gevolgen van zonde en dood. Dat is straks wel anders met al die “heiligen” die, na al dan niet door een vagevuur of een hel gesleurd te zijn, zonder uitzondering niet anders willen dan de boel bij elkaar houden. En daar nog in slagen ook…

  60. John says :

    Over vogeltjes die tegen het raam vliegen:

    http://www.dierenambulancenijmegen.nl/jeugd/p-33.html

    Dit soort bizarre verhalen over vogeltjes uit de dood opwekken krijg je wanneer gelovigen niets afweten van wat simpele wetenschap en zich er niet in (wensen te) verdiepen. Die mensen kun je van alles wijsmaken, zoals dat het scheppingsverhaal letterlijk genomen moet worden.

  61. John says :

    @Henny

    Die profetie moest vervuld worden, anders zou God Zich namelijk tegenspreken. Zou Judas het niet gedaan hebben dan had God iemand anders gebruikt.

    Even los van het feit dat God Zich sowieso al meerdere keren tegenspreekt in de bijbel. Maar als Judas het niet gedaan zou hebben, zou God een ander gebruiken. Jezus moest dus hoe dan ook dood. Dus is God schuldig aan het sterven van Jezus, toch? En waarom ook al weer? Omdat 4000 jaar daarvoor 2 mensen iets deden wat niet mocht? Nou nou, das wel een hoop ellende in de wereld dan om zoiets futiels. Een bloeddorstig God die bloed moet zien om iets kleins goed te maken, om vervolgens een wereld te schapen (nieuwe hemel en nieuwe aarde) waar Hij in eerste instantie al in gefaald heeft. Jep, it all makes sense to me.

    http://memerial.net/1849-going-to-create-man-and-woman

  62. Henny says :

    Het is zó gemakkelijk God overal maar de schuld van te geven. Zijn grote genade die Hij nog steeds met de wereld heeft wordt voor het gemak maar even aan de zijkant geschoven.
    Als je alleen al het Oude Testament leest, dan zie je hoeveel geduld God met de mensen heeft gehad. Afgelopen week zat ik met 2 jongens in de chatruimte die niet gelovig waren en die kwamen met dezelfde vragen als jullie: waarom al die ellende, de oorlogen? die ziekten?
    Ik heb een keer een quote gelezen: “als God vandaag alle oorlogen zou stoppen dan is het morgen weer oorlog, omdat de mens macht wil hebben”.
    Het gaat er niet om dat God Jezus dood wilde hebben. Het is Zijn offer geweest om ons vrij te kopen van zonden en ongerechtigheden. Het is de grootste handreiking naar de mens geweest die niemand Hem na heeft gedaan.

  63. Stryber says :

    @BvD

    Het universum is één groot wetenschappelijk manifest, dat 14 miljard+ jaren beslaat. Wat ons zonnestelsel betreft pas 4 miljard jaar biologisch actief. Wat de mensheid betreft pas 8 miljoen+ jaar naar voren tredend.
    Wij zijn onbekend wat God reeds voor die 14 miljard jaar heeft gedaan, of wat er buiten ons universum is//was. ook zijn we nog onbekend met biologische processen op andere planeten in onze 14 miljard jaar, en wat zich daar al dan niet door tussenkomst van God zich heeft//is aan het afspelen.
    Theologisch gezien heeft God zo’n 6000 jaar geleden, toen de oermens uit de holen kwam en tools en sheepswool ging gebruiken; Zich symbolisch//intelligent bekend gemaakt, en Zijn heilsplan in simpele//begrijpelijke bewoordingen doorgegeven.
    Of er toen al dan niet een oer Adam//Eva is geschapen op biologische//DNA basis; zo ongeveer als dat ook Jesus in de baarmoeder ontstond, lijkt mij niet geheel onmogelijk.
    Ons aards bestaan is dus een biologische pijnfase; met de intelligente hoop dat er een heilsplan aaan vastzit dat immens groot is, zelfs groter dan ons universum; zelfs de tijd overschrijdend.
    Stel dus niet zoveel vragen maar pak die bonus die met dit pijjnlijke bestaan verbonden is; de vogeltjes zingen zo mooi in die groene bomen, maar ondertussen rooft de ekster twee jonkies uit het nest, en zuigen de luizen er twee het bloed uit de leden; de moedereend heeft vandaag 10 lieftallige donskuikentjes, een week later nog slechts 1of 2; een en al wreedheid om ons heen; doch alles biologisch verantwoord; wie wil tegen God opstaan????
    Hij bewijst Zichzelf in elk wonder dat een zieke mens terug in de fabrieksinstellingen kan zetten; welk intelligent bewijs heeft een mens nog meer nodig dat er een; wellicht onbegrijpelijk; heilsplan bestaat????

  64. John says :

    Als je alleen al het Oude Testament leest, dan zie je hoeveel geduld God met de mensen heeft gehad.

    Wat? Het is juist gemakkelijk om de mens overal maar de schuld van te geven! En een geduldig God in het Oude Testament? No way. Hoe vaak staan er wel niet verhalen in de bijbel dat God de Israëlieten weer eens wil uitroeien waarna een mens als Mozes of Amos God tot de orde moet roepen? Bovendien, zegt God niet van Zichzelf dat hij een jaloers God is die de onrechtvaardigheid van de vaderen bezoekt op de kinderen tot in het derde en het vierde geslacht? Met als één van de dieptepunten dat God de onschuldige zoon van David ver-moordt omdat David iets fout heeft gedaan? Daar moet Hij David dan op aanspreken, niet zijn zoon die niks fout heeft gedaan. Er zijn zat andere manieren om iemand te straffen en met je tengels van de onschuldigen af te blijven. Maar nee, God moet weer eens bloed zien. Zo ‘genadig’ en ‘rechtvaardig’ is Hij dus.

    Het is de grootste handreiking naar de mens geweest die niemand Hem na heeft gedaan.

    Als God zo genadig is had Hij ook gewoon de zonden van mensen kunnen vergeven, zonder om bloed te schreeuwen.

  65. Stryber says :

    @John

    Dagelijks, al eeuwenlang; op meerdere plekken op deze aarde; zet De Schepper medisch opgegeven lammen, blinden, kreupelen, zieken, etc.; in één oogwek, zonder terugval, terug in de fabrieksinstellingen; en bewijst daarmee Zijn Genade, Oorsprong en Kracht.
    Het antwoordt van de Westerse mens is: moord, diefstal, scheiding, zinloos geweld, pedo, homo, trafo, abortus, euthenasie, etc. En er is geen hoop op bekering; dus wat is je probleem dat God dit filiaal de wacht aanzegt en aan de vernieteging prijsgeeft; gelijk Hij met alle volkeren deed en zal doen die destructief//onproductief zijn verworden??
    Rond 2017 zal je getuige zijn wat er gebeurt bij een totale afval aan God en Zijn geboden. Wat dient het God geslachten voort te laten bestaan die bij voorbaat voor 98% naar de hel zullen gaan??
    Het is natuurlijk zuur voor een jongeling als gij, maar uit je taal is op te maken dat je reeds ver afgedwaald bent. Leiter…. 😦

  66. Bono says :

    “dus wat is je probleem dat God dit filiaal de wacht aanzegt en aan de vernieteging prijsgeeft;”

    mijn probleem hiermee is dat ik -ondanks mijn compleet verdorven aard – nog enigszins een hart voor mensen geef en ik ze beter gun dan de hel.

    Dus als ik met mijn zondige infarcte hartje hier al een probleem mee heeft, waarom zou God die pure liefde is dit wel over Zijn hart laten vergaan?

  67. John says :

    Dagelijks, al eeuwenlang; op meerdere plekken op deze aarde; zet De Schepper medisch opgegeven lammen, blinden, kreupelen, zieken, etc.; in één oogwek, zonder terugval, terug in de fabrieksinstellingen; en bewijst daarmee Zijn Genade, Oorsprong en Kracht.

    Dan moeten er tonnen aan bewijsmateriaal zijn. Slechts 3 voorbeelden hiervan graag.

  68. Stryber says :

    @John

    Ben je nog in de luiers, dat alles je naar de mond gebracht moet worden in je kinderstoel?? Elk wezen in deze tijd kan talloze genezingen via internet ophalen en de echte en de fictieve eruit halen; maar goed; je borstvoeding:

    http://home.tiscali.nl/~tdruiter/testnbra.htm

    http://www.debunkingskeptics/Page20.htm

    etc. etc.

  69. St. says :

    Het topic gaat over een opgewekt vogeltje en nu is het ineens Gods schuld dat Jezus aan het kruis genageld werd?
    Interesting…

  70. Stryber says :

    @Bono

    Het station waar God overal de schuld van krijgt zijn we inmiddels wel gepasseerd; de Global-Warming als Habitat-vernietiger is door de hebzucht der mensheid zelf in gang gezet; en men heeft God dood verklaard; de symbolische duif der geest die wijsheid leert, (Wijsh. 1:4-5), zag ik reeds in 1970 op Texel, (klein Patmos), in zuidoostelijke richting in het zwerk oplossen…. Vele zaken zijn reeds decennia her besloten weet je…. 😦

  71. Pittig says :

    @ Stryber

    de Global-Warming als Habitat-vernietiger is door de hebzucht der mensheid zelf in gang gezet

    En is God dan machteloos om er iets aan te doen? Terwijl God volgens jou “Dagelijks, al eeuwenlang; op meerdere plekken op deze aarde; zet De Schepper medisch opgegeven lammen, blinden, kreupelen, zieken, etc.; in één oogwek, zonder terugval, terug in de fabrieksinstellingen; en bewijst daarmee Zijn Genade, Oorsprong en Kracht.”

    Dát kan God wel, maar de hebzucht der mensheid is te sterk voor Hem/Haar/Het ? Apart.

  72. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Punt is een beetje dat als god in staat is om in de toekomst te zorgen voor een wereld die alleen maar goed is, waarom was hij dan niet in staat om onze huidige aarde alleen maar goed te maken?

    Auw… scherp geformuleerd! 🙂

    @ mafchauffeur

    Adam en Eva hadden een verbodsbepaling maar geen benul van de gevolgen van zonde en dood. Dat is straks wel anders met al die “heiligen” die, na al dan niet door een vagevuur of een hel gesleurd te zijn, zonder uitzondering niet anders willen dan de boel bij elkaar houden. En daar nog in slagen ook…

    Interessante gedachte. Maar ik heb er zo mijn vragen bij:

    1. Had God Adam en Eva dan niet duidelijk gemaakt wat de gevolgen zouden zijn? Of niet duidelijk genoeg?

    2. Waarom slagen de mensen daar in de toekomst dan wel in? Jij zegt: “omdat ze wel een benul hebben van de gevolgen van zonde en dood” Maar hebben wij dat benul nu niet ook al? Dat weten wij nu toch ook al? Na twee wereldoorlogen, concentratiekampen, Rwanda, Irak en veel persoonlijke ‘hellen’ waar mensen doorheen gaan, weten wij toch ook al dat het zo niet moet? En ook in de orthodoxe theologie die zegt dat de kruisdood van de Zoon van God voor onze zonden ons pas echt heeft laten zien hoe erg de zonde en de dood zijn!? Hoeveel meer benul kun je van de gevolgen hebben dan dat God zelf (of: één van de drie) er aan ten onder gaat? Maar waarom slagen wij met dat benul er dan nog niet in om een paradijs op aarde te maken?

    Is ons benul van zonde en dood dan wel het allesbepalende verschil waardoor het in de nieuwe hemel/aarde niet wéér mis zal gaan?

    @ St.

    Het topic gaat over een opgewekt vogeltje en nu is het ineens Gods schuld dat Jezus aan het kruis genageld werd?
    Interesting…

    De wegen van GG zijn ondoorgrondelijk! 🙂

  73. mafchauffeur says :

    Hebzucht elimineren lijkt mij een ingewikkelder klus dan iemand genezen. Dat laatste kunnen medicijnen / therapieen / samenloop van omstandighede (soms) ook en zijn vaak ook zowel door de zieke als de genezer gewenst. Maar wie heeft er nu zelf echt last van hebzucht en wil er werkelijk van verlost worden? En wil God dat ook wel, zo’n gemakkelijke oplossing? (Flits-halleluja-hebzucht-foetsie)

  74. St. says :

    Wel een interessant discussie zo.
    Over zonde, God, Jezus en het kruis zie hier voor een (in mijn ogen) interessant visie:
    http://freebelievers.com/blog-entry/who-killed-christ

    voor de mensen die het niet helemaal willen lezen:

    “The wages of sin is death,” not “The wages of God is death if you sin.” The wages are paid to SIN; not to God.

  75. bramvandijk says :

    @St.
    Heb het even snel gescand, dus misschien heb ik wat gemist…

    Maar punt is dat volgens de auteur dus een losprijs moest worden betaald aan “zonde”. Maar wie of wat is die “zonde” dan? Is dat de duivel? Een personificatie van het kwaad?

    Veel van de teksten die hij aanhaalt lijken te gaan om een personificatie van het kwaad. Maar toch likt me dat geen optie, aan een personificatie kun je geen losprijs betalen, want een personificatie bestaat niet echt. Het zal dus wel de duivel moeten zijn, ik kan in ieder geval even geen derde optie verzinnen.

    Daarmee zijn we terug in een theologie die oude papieren heeft. In de eerste eeuwen na christus dachten velen er ook ongeveer zo over:
    -satan had een “gerechtvaardigde claim” op zondige mensen, die waren allemaal van hem;
    -Jezus heeft aan satan de losprijs betaald om alle mensen vrij te kopen;
    -maar omdat Jezus zelf zonder zonde was, had satan geen gerechtvaardigde claim op Jezus en moest ook Jezus laten gaan en bleef zo dus met niets achter.

    Ik weet niet hoe het met jou zit, maar begrijp heel goed dat dit denkbeeld als snel naar de achtergrond verdween. Anselmus’ verzoeningsleer dat god zelf genoegdoening nodig had en in Jezus al had gekregen is sindsdien de theorie met de meeste aanhangers. Al heeft ook die natuurlijk zijn eigen problemen…

  76. bramvandijk says :

    @Stryber

    Ons aards bestaan is dus een biologische pijnfase; met de intelligente hoop dat er een heilsplan aaan vastzit dat immens groot is, zelfs groter dan ons universum; zelfs de tijd overschrijdend.
    Stel dus niet zoveel vragen maar pak die bonus die met dit pijjnlijke bestaan verbonden is;

    Twee vragen:
    -waarop baseer je die “intelligente hoop”?
    -wat is er verkeerd aan vragen stellen?

    Mijns inziens is de bijbel niet betrouwbaar genoeg om zoiets groots als een complete transformatie van ons universum met enige plausibiliteit uit af te leiden. Jij hebt natuurlijk je eigen profetisch inzichten, maar wat koop ik daarmee? Jij geeft zelf ook al aan dat er massa’s valse profeten rondlopen, hoe kan ik dan weten dat jij geen valse bent? Wat is het onderscheid tussen de echte en de valse profeet?

    Vragen stellen is juist goed! Als alles blijkt te kloppen wordt het verhaal alleen maar sterker omdat het de vragen kan beantwoorden. Maar als je keer op keer de antwoorden schuldig moet blijven op vragen, dan komt het je geloofwaardigheid niet ten goede. Sommige kerken hebben daarom verzonnen dat twijfelen en vragen stellen fout zou zijn. Ideale leerstelling van het gezag om je kudde schapen te controleren. Lijkt me niet zo goed om daar aan mee te doen…

  77. TommyLee says :

    Zodra we het met elkaar over deze ingewikkelde onderwerpen praten, voel ik mij als een stofmijt die fantaseert over wat er buiten mijn bed nog aan leven bestaat. Sorry mensen, ik heb het al een tijdje geleden opgegeven om precies te weten hoe het allemaal zit. Ik heb wel veel vragen en als ik ooit de gelegenheid krijg om hierover de schepper aan de tand te voelen zal ik ze stellen maar wellicht heb ik dan andere zaken aan mijn hoofd. ik zal wel zien tegen die tijd. Als ik helemaal terug gaat naar het adam versus eva verhaal en het verhaal van de zondeval serieus neem (of het nou wel of niet echt gebeurd is) blijft de vraag in mijn hoofd rondzeuren: Als de prototypes het niet goed doen bouw je toch gewoon een nieuwe, waarom heeft God (met een hoofdletter)dat dan niet gedaan?????Waarom dan een ark laten om die zondaars te redden. Had hij dan toch niet beter wat vers stof tot een ander wezen kunnen vormen. Ik heb er verder geen fantasieen over hoe die er dan WEL uit moeten zien maar het gaat om het idee.

  78. John says :

    @Stryber

    Slechte filmpjes en getuigenissen vallen doorgaans niet onder bewijsmateriaal. Doktersverklaringen wil ik zien, foto’s van voor en na.

  79. Stryber says :

    @Pittig

    Dit weekeinde is in Laren het patroonfeest van Johannes de Doper; kom er net vandaan. Lezing: ..(de duif die neerdaalde over Jezus)..
    Dit topic gaat over al dan niet levende vogeltjes.
    In 1971 was ik op het strand van Texel, op een gegeven moment zag ik de h. geest der wijsheid (Wijsh. 1:4-5); als een schitterende fonkelende duif zich losmaken van de hippies aldaar en opstijgen en in zuidoostelijke richting verdwijnen, ondertussen oplossend in het zwerk.
    Vanaf dat moment was die generatie aan ziin//haar eigen nukken overgeleverd; het h. vogeltje was gevlogen; De Verloren Generatie was geboren. En nu 40 jaar later is elk taboe smeerkaas geworden en wordt al dan niet smakelijk geconsumeerd.
    Een halve eeuw geleden was anno nu al bekend bij De Schepper; einde verder nog nutteloze investering, gecontroleerd laten uitbranden…. 😦

  80. Stryber says :

    @Bvd

    ” Dagelijks, al eeuwenlang; op meerdere plekken op deze aarde; zet De Schepper medisch opgegeven lammen, blinden, kreupelen, zieken, etc.; in één oogwek, zonder terugval, terug in de fabrieksinstellingen; en bewijst daarmee Zijn Genade, Oorsprong en Kracht. ”

    Ieder intelligent wezen zal daar uit moeten concluderen dat deze God Zijn bestaan claimt; en wij daarop de intelligente hoop moet stellen dat Zijn Woord levend is…………
    Maar als men dit niet kan//wil zien, komen er eindeloze overbodige vragenlijsten los, die alle allang beantwoord zijn……….. 😦

  81. Prins der Duisternis says :

    Wat is er precies intelligent aan onbewezen aannames?

  82. Stryber says :

    @John

    Een vacuüm heeft wellicht meer inhoud dan jouw betogen… 😦

  83. Prins der Duisternis says :

    ex nihil nihil fit

  84. mafchauffeur says :

    @Pittig: ik acht het zeer wel mogelijk dat iedereen die gestorven is dat “benul” wel krijgt, al dan niet na een kielhaalsessie door iets van een vagevuur of hel. Het nog niet of al wel gestorven zijn zou dan een essentieel verschil zijn tussen alle mensen (A en E incluis) die er ondanks geboden, verboden, oorlogen, ellende, beloften, wonderen en wijsheden niet in geslaagd zijn het paradijs te realiseren, en de “heiligen” die daar Straks wel in slagen.

    (En zo niet, dan start de cyclus misschien opnieuw? :-))

  85. Flipsonius says :

    @Stryber 25-06 2.30 pm
    Het eerste linkje dat je postte is al heel instructief. Het bracht een schok van herkenning bij mij teweeg, en ik kreeg spontaan een visioen: ergens op de wereld staat een fabriek, waarin dit soort verhalen aan de lopende band, met kleine variaties geproduceerd wordt!

    En zie, hetzelfde verhaal kom je voortdurend tegen in blaadjes als Levensstroom, boeken van evangelisten als Reinhard Bonnke en allerlei obscure websites!

    Het patroon is altijd hetzelfde: “ik was zwaar ziek, en opgegeven, werd tegen mijn zin naar een of andere kerk gebracht, tot mijn verbazing werd ik herkend door de voorganger en halleluja! de artsen stonden voor een raadsel (dat staan ze meestal, net als bankiers, astronomen en sociaal wetenschappers, maar dit terzijde).

    Het valt me van je tegen dat je dit als argument inbrengt in je discussie met John.

    10.00 pm

    In 1971 was ik op het strand van Texel, op een gegeven moment zag ik de h. geest der wijsheid (Wijsh. 1:4-5); als een schitterende fonkelende duif zich losmaken van de hippies aldaar en opstijgen en in zuidoostelijke richting verdwijnen, ondertussen oplossend in het zwerk.

    Idd, mescaline en LSD waren in die tijd zeer populair, makkelijk verkrijgbaar en goedkoop (net als rooie libanon en opium). Maar waar om moet je per se aan je eigen visioenen een absolute waarde toekennen mbt het lot van de Waereld, ipv dat je je bv. bezint op de staat van je eigen ziel?
    Denk je dat jij de enige bent die wel eens hallucinaties of lucide droompjes hebt gehad (al dan niet onder invloed van psychotrope middelen)? Wat schieten we ermee op dat al die mensen DIY-profeet worden?

  86. Stryber says :

    @PdD

    Als zelfs niet, niet was.

    @Flipsonius

    Niet bij iedereen beginnen de visioenen op lagere School-leeftijd; die tevens telkens werden ingeleidt door een lichamelijk aanwezige engel in enkele voorafgaande ontmoetingen. En dat is slechts 2% van de onderbouw… Have a nice weekend; (jij was ook op Texel destijds merk ik,,) 🙂

  87. John says :

    @Stryber

    Niet bij iedereen beginnen de visioenen op lagere School-leeftijd; die tevens telkens werden ingeleidt door een lichamelijk aanwezige engel in enkele voorafgaande ontmoetingen

    Klopt, zo’n 0,5% van de jongens heeft last van psychoses en zo’n 0,1% van de meisjes.

  88. bramvandijk says :

    @TommyLee

    Sorry mensen, ik heb het al een tijdje geleden opgegeven om precies te weten hoe het allemaal zit. Ik heb wel veel vragen en als ik ooit de gelegenheid krijg om hierover de schepper aan de tand te voelen zal ik ze stellen maar wellicht heb ik dan andere zaken aan mijn hoofd.

    Dat terwijl je toch zinnige vragen stelt, je hebt talent om te twijfelen 😉

    Maar waar haal je dan wel je zekerheid vandaan. Als je toch zo je vraagtekens hebt bij het standaardverhaal, dat vermindert toch ook de geloofwaardigheid ervan?

  89. bramvandijk says :

    @Stryber

    ” Dagelijks, al eeuwenlang; op meerdere plekken op deze aarde; zet De Schepper medisch opgegeven lammen, blinden, kreupelen, zieken, etc.; in één oogwek, zonder terugval, terug in de fabrieksinstellingen; en bewijst daarmee Zijn Genade, Oorsprong en Kracht. ”

    Ieder intelligent wezen zal daar uit moeten concluderen dat deze God Zijn bestaan claimt; en wij daarop de intelligente hoop moet stellen dat Zijn Woord levend is…………
    Maar als men dit niet kan//wil zien, komen er eindeloze overbodige vragenlijsten los, die alle allang beantwoord zijn………..

    Juist wonderen dus.
    Net als John ben ik vrij kritisch over het voorkomen van wonderen. Heb je deze documentaire bekeken? Denk er ook aan dat geamputeerde lichaamsdelen nooit aangroeien, alleen vage klachten lijken geneesbaar.

    Maar stel dat wat jij zegt waar is. Let op de woorden “medisch opgegeven”. Dit zegt dus niet zoveel over het bestaan van god, maar vooral iets over de staat van onze medische kennis. We weten best een aantal dingen, maar weten nog veel meer niet.

    Bovendien lijkt het me in dat geval overduidelijk dat niet Jahweh, maar van de god Bumba zorgt voor genezingen.

  90. rob says :

    @Stryber

    ” Dagelijks, al eeuwenlang; op meerdere plekken op deze aarde; zet De Schepper medisch opgegeven lammen, blinden, kreupelen, zieken, etc.; in één oogwek, zonder terugval, terug in de fabrieksinstellingen; en bewijst daarmee Zijn Genade, Oorsprong en Kracht. ”

    enne als Hij dat niet doet?
    Waar is God dan gebleven met die genade?
    Je klinkt als Zijlstra

  91. rob says :

    @Stryber

    @John

    Een vacuüm heeft wellicht meer inhoud dan jouw betogen…

    In tegenstelling tot jou schrijfstijl zijn Johns betogen glashelder geformuleerd. Als hij schrijft is het meteen erg duidelijk wat hij bedoelt.
    Daar kun je nog een hoop v leren, Stryber 🙂

    He, ik zie een verticale lijn ( het snoer van de muis hangt helemaal verticaal naar beneden). Dat is een bevestiging van mijn profetie dat jij je schrijfstijl moet aanpassen!!!!!!!!!!)

  92. Stryber says :

    @John

    Ik gun ieder jongen//meisje zo’n psychose die uitsluitend op God//engelen is gefixeerd; en ook weer zonder verdere sociaal//maatschappelijk//psychische bijverschijnselen. One happy world. 🙂

    @Bvd

    Jij, John en Rob zijn van De Verloren Generatie; dat is duidelijk herkenbaar is jullie reacties; ge neemt reeds behoorlijk afstand van vaststaande feiten, in twijfel-vragen; stoïcijnse onverschilligheid, en om de feiten heen te draaien. Ge verwenst telkenmale de reddingsboei die ge toegeworpen krijgt.

    @Rob

    In Zijn heilsplan met de mensheid in de biologische pijn//leerfase; toont De Schepper zijn claim als Schepper, in wonderbaarlijke genezingen.
    Er gaan miljoenen patiënten jaarlijks in en uit de ziekenhuizen, tonnen aan medicijnen slikken zij, er zijn miljarden dossiers; maar nergens zal je een spontane genezing aantreffen. Maar De Schepper bewijst Zichzelf elke dag telkenmale in één oogwenk in wonderbaarlijke genezingen. Wees blij dat er tekenen zijn, die geen enkele schijngod op deze aarde kan verrichten, en draag je kruis//help kruizen te dragen; het is hier op aarde geen one happy disneyland.. 🙂

  93. Flipsonius says :

    @Stryber

    de vogeltjes zingen zo mooi in die groene bomen, maar ondertussen rooft de ekster twee jonkies uit het nest, en zuigen de luizen er twee het bloed uit de leden; de moedereend heeft vandaag 10 lieftallige donskuikentjes, een week later nog slechts 1of 2; een en al wreedheid om ons heen; doch alles biologisch verantwoord; wie wil tegen God opstaan????

    Mooi liedje ter illustratie

  94. Flipsonius says :

    Deze mag natuurlijk niet ontbreken in dit topic…ahi me! mislukte poging
    😉

  95. bramvandijk says :

    @Flipsonius
    Natuurlijk, de dead parrot sketch!

  96. Stryber says :

    Ken je deze al??

  97. Anke Vogelzang says :

    Hmm nee ik verbaas mij niet dat de meeste mensen die niet zeker weten dat God bestaat op dit soort (domme) verhalen afknappen.. krijg de kriebels van dit soort handjes-wapperende-hoogvliegers :-/ Maar dit is ook maar mijn mening.. 😉

  98. Stryber says :

    Hmm, in ieder geval geeft je achternaam de nodige hoop………… 🙂