Real Life in een geestvervuld huis

De Vlaamse publicist David Sörensen, bekend van de charismatische bemoedigingsnieuwsbrief Life Letter, komt naar Nederland. God heeft namelijk al jaren profetisch over deze verhuizing gesproken, en nu is het dan zover! Maar daarvoor is wel een geestvervuld huis nodig van een half miljoen. Anders kan God Nederland niet groots genoeg zegenen door de bediening van Real Life. Wie ruimhartig geeft draagt er direct aan bij dat “duizenden mensen door Gods liefde en kracht worden aangeraakt en duizenden mensen als strijders voor Jezus Christus worden opgericht. Zij die worden bevrijd, richten ook anderen op en zo gaat het als een sneeuwbaleffect door.” Aldus de speciale webpagina waar je een machtiging kunt afgeven.

Net als TRIN heeft ook Real Life de visie om zoveel mogelijk ‘revivalisten’ in Nederland ‘op te richten’. Waar TRIN het moet hebben van Firenights, weeskindjes en een leider met ADHD, is Sörensens kracht zijn talent als vormgever, fotograaf en schrijver. Zo maakte hij het opvallende natuurfotoboek ‘Machtig Mooi!’ waarin de schepping wordt bezongen. Sörensen is een man met een missie die gelegen of ongelegen, met of zonder gouden tanden, zijn passie voor God uitdraagt.

Hij heeft veel weg van Willem de Vink, die oudere evangelische lezers vast nog kennen als tekenaar van het ultra-brave jezusjongetje Japie Jubel dat jarenlang het tienerblad Jong & Vrij sierde. Japie geloofde altijd op de juiste manier in Jezus en droeg die boodschap voortdurend uit. Vergelijk de stijl van De Vink maar eens met die van Sörensen.


Japie Jubel getuigt tegenover zijn klasgenoten over Jezus. (Willem de Vink, 1979)


Jezus redt Tanja na een zelfmoordpoging. (David Sörensen, 30 jaar later)

Misschien kan de Jong & Vrij Gemeente in Amersfoort komende zondag een collecte voor het nieuwe optrekje van Real Life houden. Zo kan de bediening van Japie Jubel 30 jaar na dato weer nieuw leven worden ingeblazen.

Advertenties

211 responses to “Real Life in een geestvervuld huis”

  1. Vertue says :

    Ik moet denken aan een stukje uit de didaché, geschreven 90 na christus (bij veel vroege christenen had dit de status van Heilige Schrift:

    Didaché h. 11:

    3. Met betrekking tot de apostelen en profeten, moet u als volgt handelen naar het gebod van het evangelie: 4 Elke apostel die naar u toekomt moet u ontvangen als de Heer. 5 Hij moet niet langer dan een dag blijven, zonodig nog een. Als hij echter drie dagen blijft is hij een leugenprofeet. 6 Als de apostel vertrekt moet hij niets meer meenemen dan brood totdat hij weer komt overnachten. Als hij geld vraagt, is hij een leugenprofeet.

    En even verder:

    12 Aan wie in de Geest zegt: ‘Geef me geld of iets dergelijks’, moet geen gehoor gegeven worden. Als hij echter vraagt te geven voor anderen moet niemand hem veroordelen.

    De eerste christenen hadden helaas teveel ervaring met charlatans die van de Naam van de Heer hun inkomstenbron maakten.

  2. bodem says :

    gelukkig dat hij hier heen komt, christenen in Vlaanderen hebben het al moeilijk genoeg.

  3. Henny says :

    Als je zo op zijn facebook leest dan krijg je het idee met een adhd’er te maken te hebt. God zei eerst dat ze naar Afrika moesten en toen ineens naar Nederland, en ongeveer een maand geleden zei David dat God daar dan ook maar meteen voor een groot huis moet zorgen. Geduld oefenen heeft dus nog niet in zijn lespakket gezeten. Het téken dat de Heilige geest zo met hem bezig is, is dat hij helemaal gaat schudden …
    Wie wil er geen groot huis?? Maar dat moet dan wel betaald kunnen worden. David wil alleen maar groot groter grootst. En natuurlijk zijn er allemaal ja-knikkers die hem dit allemaal gunnen.
    Nederland heeft David nodig, er zijn hier immers nog geen predikers?!! Hij wil uit Belgie omdat daar niemand naar hem luisteren wil. Gaat er dus compleet aan voorbij hoe God door mensen heen kan werken zonder dat ze daar zelf iets van ervaren.
    Nee, het verwende Nederland, met zoveel stromingen heeft hem meer nodig dan de Belgen.

    Typerend vond ik als je zijn homepage bekijkt op Facebook dat hij zegt dat hij zijn eigen werkverger is. Hij werkt dus als je het een beetje wil invullen idd voor zichzelf, en niet voor God.

  4. E-J says :

    Wat een geweldige pseudo-wetenschappelijke website. Ik lees op http://www.real-life.nl/lifeletter/2009/vrijdenken.html

    “Dat verklaart ook meteen waarom de massa zo weinig weet van die duizenden wetenschappers die evolutie verwerpen. Ze worden niet aan het woord gelaten. Hun mond word gesnoerd. Letterlijk!”

    Letterlijk? Dus evolutie-biologen gaan met naald en draad door de lippen van creationisten om ze ‘letterlijk’ de mond te snoeren?

    De passie van real life is best leuk, maar ik kan zo slecht tegen pseudo-wetenschappelijke sites die dan vanalles gaan roepen over “de wetenschap”…

  5. mafchauffeur says :

    Ik mis op zijn site nog wel de mededeling: “Real Life heeft géén ANBI status dus giften zijn niet aftrekbaar voor de inkomstenbelasting”.

  6. Ds Dre says :

    Je moet wel door de HG geïnspireerd zijn om een huis van een half miljoen te willen. De geest van mammon gaat niet lager dan een miljoen.

  7. mafchauffeur says :

    Hebbes! Heilige Geeststraat 30 in Zaltbommel. Voor € 499.000.

    http://zaltbommel.www.miljoenhuizen.nl/details/propnl/165328/Heilige-Geeststraat-30-Zaltbommel

  8. Henny says :

    God heeft hem bevestigd dat ze naar Almere moeten verhuizen mafchauffeur. Ze hádden daar al een huis gezien en toen ze dat huis op internet zagen moesten ze allebei ( zijn vrouw en hij) huilen en wisten zeker dat dát huis voor hen was, door God gegeven. Toen ze echter het huis gingen bekijken vonden ze het toch te klein….

  9. Stryber says :

    @E-J Letterlijk? Dus evolutie-biologen gaan met naald en draad door de lippen van creationisten om ze ‘letterlijk’ de mond te snoeren?

    Wetenschap gaat vanaf de Stelling van Pythagoras; ruim 2000 jr geleden; uit van bewezen stellingen. Er is geen tussenweg; niet pseudo, noch semi. En de Evolutie-theorie gaat uit van talloze bewezen stellingen; en is daardoor; gelijk de Paus zo af en toe; onfeilbaar.
    Geen enkele creationist kan een bewezen stelling deponeren die de Evolutie-theorie onderuit haalt. Zij zijn de academische kretologen; die zich belachelijk maken en waar Dawkins &co goud garen bij spint. En Sörensen weet precies datzelfde gouden garen in fundi-tegengas te oogsten. Waar het aas is….. 😦

  10. Ruitje says :

    Ik las de eerste regels van jullie berichtje en dacht even dat het van de Satirische Nieuwsdienst kwam, maar het blijkt echt te zijn…

    Een huis van een half miljoen? Als God het wil hoef je niet te bedelen maar zal Hij zorgen dat je het krijgt toch? Of zijn ze zo kleingelovig geworden?

    Misschien moeten ze eens bij Kenneth Copeland en Benny HInn in de leer… Hoewel… ik las gisteren dat die miljoenen tekort komen. Maar ze weten dan weer precies hoe ze geld kunnen aftroggelen van goedgelovigen. Dus misschien kan meneer S daar een cursus volgen of wie weet heeft WJ Ouweneel nog wat tips.

  11. pijpkaneel says :

    @vertue

    Gaaf citaat! Die gaan we bewaren.

  12. St. says :

    @ Henny

    God heeft hem bevestigd dat ze naar Almere moeten verhuizen mafchauffeur. Ze hádden daar al een huis gezien en toen ze dat huis op internet zagen moesten ze allebei ( zijn vrouw en hij) huilen en wisten zeker dat dát huis voor hen was, door God gegeven. Toen ze echter het huis gingen bekijken vonden ze het toch te klein….

    …en toen moesten ze weer huilen?

  13. evangelischeloterij says :

    wat een onnozele figuren zijn het toch en dan ook nog met trin samenwerken. dan weet je wel uit wat voor koker ze komen!
    mag hopen dat ze in Aalten gaan wonen……

  14. CC says :

    MBT evolutie: Het leuke is dat er wat betreft relevante onderdelen maar 1 pietsie klein stukje is waar christenen het niet mee eens zijn (ontstaan van de soorten). Wat betreft mutaties, ecologie etc. kunnen we heel goed met elkaar praten… Volgens mij is het evolutie vs. creationisme probleem grotendeels opgeblazen.

    @Vertue – klinkt interessant! Waar heb je dat vandaan? Ik wil het hele boek (?) wel eens lezen.

  15. evangelischeloterij says :

    Aanvulling:
    wat nog erger is dit: Ik schenk …. euro voor het huis van Real Life (durf alsjeblieft echt royaal en radicaal te zijn, want het is een enorme uitdaging…).
    Wat bedoelt David met echt royaal en radicaal zijn precies? Is zijn geloof dat God zal voorzien zo klein? Zij kiezen toch voor de uitdaging?

  16. Vertue says :

    Volgens mij lijkt de straat achter de Heilige Geest in Amersfoort meer wat voor dit echtpaar.

    @Pijpkaneel
    Volledige tekst:
    http://krisbiesbroeck.skynetblogs.be/archive/2009/05/10/de-didache-volledige-tekst.html

  17. Ruitje says :

    Leuk die link naar die dag van Jong & Vrij, met spreker Peter Paauwe van Doorbrekers! Het is dezelfde kliek met hetzelfde prosperitygospel. Interessant om die connecties te zien.

  18. Henny says :

    @St nee, toen moesten ze niet huilen, want God sprak door hen heen dat dat huis te klein was voor hun. Dus het huilen wat ze eerst dachten dat dat Gods bevestiging was was “verkeerd begrepen”. En dáár ben ik zo huiverig voor, dat geheen en weer, wél van God, niet van God …ik denk dat er meer gezocht wordt naar eigen bevestiging, de wens is de vader van de gedachte idee

  19. Johan says :

    Ik reageer even op de mensen die meteen woorden als ‘charlatan’ en ‘niet voor God werken’ in de mond nemen. Ik ken David al een tijdje en twijfel niet aan zijn oprechtheid. Hij is hooguit op bepaalde gebieden erg naïef en ondoordacht.

    @Henny: Ben je een beetje gefrustreerd over je eigen gebrek aan designtalent? Je website http://www.christengroei.tk ziet er niet uit. Die nomineer ik hierbij voor de Mockfish. Je schrijft daar: “Ben je al lang op zoek naar een community waar nog echt de liefde van de Here Jezus te vinden is? Nou,bij de Christengroei kun je die vinden.” Ik denk niet dat ik lid ga worden van jouw kerk. 😉

  20. bramvandijk says :

    @johan
    Haat de zonde, hou van de zondaar, zoals het gristelijke spreekwoord gaat. Oprecht of niet, naief of niet, dit is uiterst dubieus.

  21. Henny says :

    Hahaha Johan, de website is vorig jaar al genomineert voor de Mockfish, dus je bent te laat. Ik ben niet gefrustreerd over het designtalent van mijn website hoor, die heb ik niet zelf gemaakt omdat ik niet weet hoe dat moet. Die persoon die hem een paar jaar geleden gemaakt heeft heeft het druk, dus we laten het maar zo. Maar ik heb geleerd dat het niet om het uiterlijk gaat, maar om het innerlijk en dat zit bij Christengroei wel goed 😛 We hebben vorige week ons 7 jarig bestaan mogen vieren. Trouwens, wij zijn geen kerk hoor, dat zul je nergens kunnen lezen.

    Ik ben David een beetje gaan volgen toen ik las dat zij het zó op hun hart hebben gekregen om naar Nederland te gaan omdat er in belgie niet naar ze geluisterd wordt. Zelf heb ik bijna het omgekeerde gedaan met mijn gezin, wij zouden naar Belgie verhuizen omdat wij, en meerderen het op ons hart hadden gekregen en bevestigd werd dat God ons daar wilde hebben. We hadden hier werkelijk alles op gezegd, een huis gehuurd, tot het moment kwam dat ik besefte dat het niet Gód was die ons daar wilde hebben, maar satan die mijn gezin uit elkaar wilde trekken. en daarom ben ik er zo huiverig voor omdat ik net als jij zie dat David erg naïef is en ik dus denk dat hij in een diepte springt waarvan hij niet weet hoe diep het kan gaan worden.

  22. aafke says :

    Wat een gedoe allemaal.
    Mijn advies: Houd je geld in de zak; je kunt het altijd nog weggooien.

  23. bramvandijk says :

    @Henny
    Hoe werkt dat in de praktijk, een bevestiging van god krijgen en er later achter komen dat het van Satan komt?

  24. Vertue says :

    @Johan

    De vroege kerk had te maken met charlatans en had daarom wat regels opgesteld zoals:
    1. Een profeet die alleen maar teert op de christelijke gastvrijheid van een plaatstelijke gemeente is geen profeet van God. Gooi hem eruit.
    2. Een profeet die ‘in de Geest’ om geld vraagt voor eigen bediening mag vrolijk worden genegeerd

    Of David aan de definitie van charlatan voldoet weet ik niet, ik vond met name wel interessant hoe de vroege kerk met geld en geest omging.

    Ik ben zelf niet zo onder de indruk, vooral niet van het ‘wetenschappelijk niveau’ van de argumenten. En geef toe dat de bedelpagina wel héél erg suggereert dat de heer achter hun plannen staat.

  25. aafke says :

    Interessante vraag van bvd…
    Ik ben ook benieuwd naar het antwoord Henny…

  26. Henny says :

    @bram:

    Als een hele zware les waarin ik toch heb mogen ervaren dat God er nét op tijd een stokje gestoken heeft voor ons vertrek. En wat ben ik daar dankbaar voor. Het heeft me nóg meer laten zien hoe snieky en wat voor na-aper satan is. En ook dat je heel goed moet luisteren naar de signalen die Hij geeft.”We” zijn te snel geneidgd als er tegenslag is dat dat van satan komt.

  27. aafke says :

    @vertue
    Omdat ik niet meer zo heel bijbelvast ben je verwijzingen naar regels in de vroege kerk niet direct herken (maar er wel helemaal achter kan staan…), ben ik geïnteresseerd in je tekstverwijzingen.
    Thanks

  28. Johan says :

    @Henny: Verhuizen, zeker internationaal, is altijd een stressfactor omdat het een grote aanpassing vergt van je gezin. Maar David woont tegen de Nederlandse grens aan heeft bijna al zijn werk in Nederland. Dat maakt het toch anders. Ik vraag me af of je je eigen ervaring dan moet projecteren op zijn situatie.

    Ik denk dat het voor zijn gezin een heel logische move is die niet eens geestelijk gelegitimeerd hoeft te worden. Alleen dat huis van 5 ton is vette onzin. Pas je leefstijl gewoon aan als je naar een ander land verhuist. Ik heb meer respect voor mensen die bescheiden wonen en dienen dan voor mensen die eerst een upgrade willen hebben.

    @Bram: Mee eens.

  29. Johan says :

    @Vertue: Dat lijken me gezonde richtlijnen.

  30. Stryber says :

    @CC Volgens mij is het evolutie vs. creationisme probleem grotendeels opgeblazen.

    Was eens op de Ark die door ons land toert; allemaal Kaft-tot-Kaft luitjes; en stel de vraag aan de bouwer: “Waar waren de Dino’s tijdens de zondvloed??”. Het antwoord, zonder blikken of blozen: “Die waren op de Ark….”. 😦
    Jezus is volgens de huidige stand der theologie niet geheel biologisch verwekt; zo zou de eerste Gods-mens; de Adam//Eva; wellicht ook ontstaan kunnen zijn; maar het zijn //blijven boilogische schepsels; met 98% DNA verwantschap met de primaten als de chimpansee. Gun de Evolutie 14 miljard jaar, en onderbouw de eigen standpunten theogisch//wetenschappelijk Strijden tegen de Evolutie-theorie is intellectuele onnozelheid; en vaagt je weg als intelligente gesprekspartner. 😦

  31. Johan says :

    Er is dunne lijn denk ik tussen inhoudelijke kritiek op iemands doen en laten en op de persoon gespeelde kritiek die iemands integriteit aantast. Ik heb me er zelf wel eens schuldig aan gemaakt richting MvdS, maar probeer dat onderscheid wel te blijven maken.

  32. Vertue says :

    @CC en Aafke

    De Didachè in het nederlands kun je vinden bij onderstaande link.: http://krisbiesbroeck.skynetblogs.be/archive/2009/05/10/de-didache-volledige-tekst.html

    De teksten komen uit hoofdstuk 11 (XI). De versnummers staan in de citaten: Didachè 11:3-6 en 11:12.

    Meer informatie op wikipedia.

    Didachè betekent ‘onderwijs’ en is een afkorting van ‘het onderwijs van de twaalf apostelen’.

  33. de barnevelder says :

    Ik wil geen oordeel vellen over personen of organisaties , maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hoe oprecht en goed bedoeld ook , velen van hen onder het mom van goddelijke roeping , in de praktijk gewoon ordinaire bedelaars blijken te zijn die ijverig met het geld van anderen hun eigen tempel bouwen . Jezus zei de werken die ik de Vader heb zien , doe Ik ook en verwacht van zijn volgelingen hetzelfde te doen .
    Maar diegene die met dezelfde autoriteit de problemen aanpakt ben ik nog maar zelden of nooit tegengekomen. Ze beheersen de theorie tot in de puntjes , maar kunnen het maar zeer ten dele in praktijk brengen

  34. CC says :

    @Vertue: Thanks!

    @Stryber: Uh, bedankt. Ik weet niet of je nog met iemand die volgens jou blijkbaar geen intelligente gesprekspartner wilt praten… Gek eigenlijk, altijd die toespelingen op intelligentie.
    Feit is dat ik en mijn verloofde beiden iets in de life sciences studeren (geneeskunde & biologie) en hoewel we beiden creationist zijn, lopen we zelden ergens tegenaan. Waar we nog het meest tegen aan lopen zijn de toespelingen op intelligentie 😛

    Wat betreft die verwantschap – we zijn ook redelijk nauw verwant aan de muis en de zebravis. En de C. Elegans. En dat is maar mooi ook, scheelt een boel apen in onderzoek… 😛

  35. St. says :

    Wat is nou het probleem. Hij vraagt om geld om een huis te kopen of te huren. Als je niets wilt geven, dan geef je lekker niets.

    Hij loopt geen mensen te bedriegen of zo.

  36. Pittig says :

    @ Vertue

    De Didache is bijna opgenomen geweest in de bijbel en veel vroege gemeenten hadden het wel in hun bijbel zitten. Het had ons een hoop ellende bespaard, als de bisschoppen zo verstandig waren geweest de Didache wél op te nemen…

    @ st.

    Je hebt gelijk. Maar het probleem ligt volgens mij eerder bij de achterliggende gedachte dat de Geest hem dit allemaal influistert, terwijl het gewoon zijn eigen ideeën zijn. Dus God voor zijn karretje spannen, de Naam van God misbruiken, dat genre…

  37. Stryber says :

    @CC
    Je kan ook nergens tegenaan lopen door een en ander te ontwijken; dus uit de weg te gaan. Het is al een grote stap vooruit dat de biologische verantschap wordt onderkend. Het feit dat een persoon als Knevel pas recent; “het evolutie-licht” zag; zegt genoeg over de intellectuele verschuiving die aan de gang is onder de fundi’s. 🙂

  38. The Presence Seeker says :

    Ik mag graag zijn onderwijs horen, maar in deze is hij me zeer tegengevallen. DAt bewijst maar weer dat we niet op mensen moeten vertrouwen…

  39. St. says :

    @ Pittig

    Of hij het hoort van de Geest of dat het zijn eigen ideeën daar wil ik geen uitspraken over doen. Dat laat ik maar bij hem. En als er mensen zijn die hem geloven en geld gaan geven is dat ook hun eigen pakkie an.
    Als hier inderdaad sprake is van ‘God voor zijn karretje spannen’ (als dat al zou kunnen), dan denk ik niet dat het bewust gebeurt. En dat mag God wat mij betreft dan ook met David uitzoeken.

    Wellicht wil iemand David graag als buurman. Dan geeft hij/zij een huis aan hem cadeau. Ik vermoed dat hij niet veel bijdragen krijgt van de bezoekers van deze site.

    Het had ons een hoop ellende bespaard, als de bisschoppen zo verstandig waren geweest de Didache wél op te nemen…

    Of als ze wellicht wat weggelaten hadden? Bijvoorbeeld geen nieuwe testament op de evangeliën na? Zo maar een ideetje (of knuppel in het Hoenderhok).

  40. Johan says :

    @St.: Het zou me niets verbazen als hij zoveel bijdragen krijgt dat hij dat huis cash kan kopen. Laten we niet vergeten dat TRIN ook een collecte van een half miljoen heeft opgehaald.

  41. bramvandijk says :

    @de barnevelder
    Roeping is inderdaad iets heel moois. Maar wie ken het verschil aangeven tussen roeping van god en zelf iets heel erg graag willen? Op de een of andere manier lijken die twee vaak samen te vallen, en is het beroep op een “roeping” een manier om het eigen verlangen boven twijfel te verheffen / te rechtvaardigen / zelf te accepteren.

    Maar misschien ben ik hier ook wel iets te cynisch in…

  42. Onno says :

    Hey allemaal,

    Ik heb van boven te horen gekregen dat ik ook moet verhuizen en wat groter moet gaan wonen vanaf het half miljoen. Ken je een huis bij jou in de buurt wat te koop staat voor die prijs laat het me dan weten en geef gul om me te helpen het te kopen. Als je dat doet zal er gegarandeerd opwekking komen in jouw woonplaats!! Je stad zal rijk gezegend worden met mijn, uhh, ik bedoel Gods aanwezigheid 😉 Er moet ook een lekkere grote tuin bij zitten. Ik heb er al een visoen over gehad over hoe het huis eruit ziet. Laat me weten als jij het huis hebt gevonden wat God voor mij heeft uitgezocht. God zal je rijkelijk zegenen met rijkdom en geluk als je investeert in mijn leven 😉

  43. St. says :

    @ Onno

    Kan je ook goudstof op mijn handen garanderen zodra ik het bedrag overmaak? Laten we zeggen 2,5 gram voor elke € 500,-
    En ik heb ook nog wat holle kiezen die gevuld mogen worden. Een gouden vulling als bonus voor elke € 1500,-.

    En wat bedoel je met: Ik heb van boven te horen gekregen?

    Je vrouw schreeuwde het van de trap naar beneden?

  44. Stryber says :

    David verkoopt zo’n 8000 artikelen op zijn web-shop; als 10% van de 60.000 geclaimde bezoekers iets bestellen; (gaat via een distributeur in Aalsmeer//NL…); en hij en zijn lieftallige gezinnetje verdienen 50 cent aan elke verkoop; maakt dat 3.000 euro p/mnd. Kan je een behoorlijke hypotheek voor afsluiten…:(
    Hij heeft gewoon een goede boekhouder; het zal me niet verbazen als zijn web-site in een of ander belastingsparadijs op de Antillen is geregistreerd….. 😦

  45. Johan says :

    @Stryber: Die distributeur in Aalsmeer is Sybren Verburg. Ik ken verschillende christelijke sites die met zijn webshop draaien, tot het moment dat ze het zat zijn. Een veelgehoorde klacht is dat Verburg Services afspraken slecht nakomt, vaak te laat levert en rekeningen niet of te laat voldoet. Ik schat in dat David daar niet meer dan 1000 euro bruto per maand uit haalt. De reden waarom ik denk dat hij best veel geld kan ophalen is omdat hij een grote schare groupies heeft die hem bij alles wat hij doet toejuicht en steunt.

  46. Felix says :

    Zo goed heeft meneer Sörensen het vast niet geregeld. Hij heeft verschillende malen in de schulden gezeten en kan helaas niet zo goed met geld omgaan. Dat is niet erg, maar als hij dan om grote bedragen gaat vragen… dan is een goede boekhouder wel verstandig.

  47. Stryber says :

    Als geclaimde huisprofeet heb je de plicht zo een persoon te doorgronden; uhh..: heb je die molenstenen om zijn nek gezien… 😦

  48. Felix says :

    Net even op zijn Facebook gekeken:

    Almere is echt een belevenis! Heel groots en modern winkelcentrum, met…. Burger King!!! We voelen ons hier echt blij… Visionaire en inspirerende architectuur…

    KFC zit ernaast 🙂 Het winkelcentrum is het grootste, meest ruimtelijke, meest ademende, modernste, meest creatieve dat ik ooit gezien heb. Een hele belevenis, ademt echt iets heel leuks uit. Met de beste en hipste winkels. Ik ben geen sho…pper maar de sfeer van creativiteit vind ik wel inspirerend. Van historisch centrum van Brugge, met kleine winkeltjes, naar hypermodern centrum van Almere met heel grote winkels. Heb gisteren een iPad 2 gekocht. Ze hadden hem zowaar op voorraad!!! En nog wel het model dat ik wilde… Amai!!! In heel Belgie vind je geen winkel denk ik, die iPad voorradig heeft. Je moet altijd enkele weken wachten. Hier is er een iCenter… Met iPad2! Wow… En vriendelijke mensen overal. Renate zei: het valt me de hele tijd op hoe vaak ik mensen zie lachen. En mensen spreken ons aan op straat en zo. Een hele belevenis. We zien uit naar het grote wonder van Pappa die een huis heeft voor ons. Joehoewoehoewawawawa!!!

    God raakt me af en toe diep aan met bovennatuurlijk geloof voor een huis dat Hij ons wil geven. Als Hij dat doet moet ik altijd (bijna) huilen en reageert de heilige Geest heel sterk in me. Ik zie dan ineens de grootheid en goedheid van God. Hij wil ons echt een openbaring en ervaring van zijn liefde en macht geven. Woehoewwww!!!

    Aangekomen in het vakantiehuis, ons hoofdkwartier voor de komende twee weken. Eerst de boel gezuiverd. Stond vol beelden van Hindoe-demonen en boeken vol dood en duisternis. Na een rondje bloed van Jezus, vuur van God, wind van de Geest en heerschappij van het Lam uitgeroepen te hebben en alles weggestuurd, is de hele sfeer totaal anders. Zo wonderlijk. Wat een verschil meteen. Wow! Dank U Jezus!!!

  49. Johan says :

    @Felix: Geef toe. Als je in Almere ‘visionaire en inspirerende architectuur’ kunt zien, dan ben je wel heel erg door God aangeraakt. 🙂

  50. Kaas says :

    Ik heb zojuist het formulier ingevuld, waarin ik 0,00 schenk en ik machtig ze om het bedrag af te schrijven van rekening nummer 123456789 Ben Je Belazerd Bank, Woerden 😉

  51. Ruitje says :

    Ik heb hier nog wat goudstof van GG’ers gekregen die mij een envelopje vol stuurden eind 2009 toen ze een ontmoetingsdag hebben gehad in H’wijk. Zou meneer S daar iets mee kunnen als bijdrage voor zijn huis?

  52. Pittig says :

    Wanneer komt er nou een opwekkingsprediker die vraagt of je je schulden aan hem wilt geven?

    @ Onno

    😀

    Ik zou me enorm in jouw — ik bedoel — Gods aanwezigheid verheugen! Waar kan ik mijn giften naar toe overmaken?

  53. Pittig says :

    @ Kaas

    Goed idee. Ik maak 0,0 euro over van 987654321 t.n.v. A.F. Zetter te Geestverloren.

  54. St. says :

    @ Pittig

    Wanneer komt er nou een opwekkingsprediker die vraagt of je je schulden aan hem wilt geven?

    Goeie vraag. Veel mensen met een ‘bediening’ hebben het over het principe van zaaien en oogsten, maar wanneer gaat zo iemand dat nou zelf toepassen. Door bijvoorbeeld op mijn akker te zaaien (lees: bankrekening). Volgens hun eigen theorie zou dat ze veel geld op moeten leveren.

  55. Rien says :

    @Felix: staat dat serieus op ’s mans Facebook???

  56. Adorin says :

    het begon met 5 kleine eurotjes die hij vroeg voor zijn nieuwsbrief
    en nu een huis !!!
    en vooral duizenden mensen aanraken
    hahah hij bedoelt dat hij duizentjes aanraakt
    op naar de prive-jet !!!

  57. mafchauffeur says :

    Je zou bijna denken dat het een nepaccount is op Facebook….
    Vier quotes voor @Rien:

    Vandaag weer huizen bekijken, buurten verkennen. Spannend. Als de makelaar vraagt of de hypotheek rond is, zeg ik: ‘er is Iemand die ons geld geeft.’ Lekker onze Pappa vertrouwen… En dan kijken we naar huizen met veel ruimte, die we zonder Pappa nooit kunnen betalen 🙂

    Dit is interessant: vaak als ergens een hapje gaan eten met de kids, spreekt God tegen ons. Als het gezellig en ontspannen is, en we genieten met zijn allen, zonder stress en drukte, begint God vaak te spreken. Hij heeft al vaak openbaringen, sleutels, antwoorden, strategie, bemoediging enz. gegeven als we ergens zaten te genieten.

    Dit is bizar: Ik wil iets inspreken in mijn iPhone, en laat de stekker erin om op te laden. Weet je wat er gebeurt? Er wordt een signaal opgenomen zonder dat ik spreek… Als ik luister wat het is, hoor ik een andere prediker! De micro op m’n iPhone pikt de prediking op van een andere prediker, ergens in NL. Het word enkel opgenomen als de oplader erin zit, dus het komt via het stopcontact.

    Almere is echt een belevenis! Heel groots en modern winkelcentrum, met…. Burger King!!! We voelen ons hier echt blij… Visionaire en inspirerende architectuur…
    08 juni om 18:26 via iPhone

    Maar nu toch eerst eens nader onderzoeken of het toch geen nepaccount is. Moet haast wel, zou je zeggen. Toch?

  58. Pittig says :

    @ St.

    Mensen die zeggen dat ze overal en steeds Gods stem horen, zijn in mijn ervaring meestal niet in orde… Enkele grote heiligen daargelaten.

    Luister maar eens naar de woorden die mafchauffeur aanhaalt:

    Dit is interessant: vaak als ergens een hapje gaan eten met de kids, spreekt God tegen ons. Als het gezellig en ontspannen is, en we genieten met zijn allen, zonder stress en drukte, begint God vaak te spreken. Hij heeft al vaak openbaringen, sleutels, antwoorden, strategie, bemoediging enz. gegeven als we ergens zaten te genieten.

    Dan vertrouw ik het echt niet meer. Zelfs in mijn evangelische periode vertrouwde ik zulke mensen niet… 🙂

  59. mafchauffeur says :

    Laat maar, hij heeft tenminste twee accounts maar beiden lijken geen neppers. En zag nog bekenden reageren ook. Hmm, moet ik toch even verwerken….

    Nog eentje dan.

    Ow, zucht, ik wil verhuizen naar Zuid Afrika! Zag net foto’s van Dorien Kip… Ik zei gisteren al tegen Renate: of we verhuizen gewoon naar Zuid Afrika en komen af en toe eens een weekje bedienen in Belgie of zo. Ik mis zoooo die zon en de natuur… Pfff…. Ik ben een echt natuurmens. En dan zit ik in Belgie… En ik heb echt iets met Zuid Afrika… Heer? Mag het?
    27 maart om 21:49

  60. Rien says :

    ieeeeeeee, ik word hier helemaal iebelig van!!!
    zoals hij over God spreekt: Pappa dit en pappa dat
    aaaaarrrrgggghhhhh!!!!!

    nou, op zijn Facebookpagina zie ik dit soort dingen niet staan hoor…. (http://www.facebook.com/profile.php?id=1229200079&sk=wall).
    Wel een link naar zijn blog: gedachten over verhuizen naar Nederland: http://sorensen.blog.com/

  61. pijpkaneel says :

    @pittig

    Interesting. Noem eens een paar van didie grote heiligen? En hoe herken je die?

  62. Rien says :

    @Pittig:

    Mensen die zeggen dat ze overal en steeds Gods stem horen, zijn in mijn ervaring meestal niet in orde…

    meer eens dan dit kunnen we het niet worden!

  63. mafchauffeur says :

    @Rien: ja, maar hij heeft er twee. De meeste NL-talige posts staan op het account met zijn foto erbij.

    http://www.facebook.com/home.php#!/sorensendavid?sk=wall

    Iebelig is wel een aardige omschrijving, inderdaad.

  64. Ds Dre says :

    Ik heb de blog van deze man gelezen. Wat te denken om zelf je verantwoordelijkheid te nemen? Emotioneel volwassen te worden .
    En wellicht, heel misschien dat de HG eens één keer in je leven direct tot je spreekt. Ik zou zeggen reken er niet op, het gebeurd zelden.

  65. Pittig says :

    @ pijpkaneel

    Franciscus van Assisi was wel zo’n zonderlinge heilige die volgens zijn biografen in het meest vreemde Gods stem en bedoelingen kon vernemen. Zoals in het vuur, de dood, de ziekte, etc.. Hij kreeg ook de meest vreemde opdrachten van God. Bijvoorbeeld om de kerk weer op te bouwen — hij zag een ruïne van een kerk en interpreteerde dat heel letterlijk. Zijn relatie met zijn vader was heel moeizaam, maar je kunt allerlei psychologische theorieën op hem loslaten, toch blijft er altijd iets onverklaarbaars over.

    En ik vind hem een geweldige heilige! Alhoewel ‘geweldig’ geen passend woord is voor iemand die zich zo voor vrede tussen mensen en tussen christenen en moslims heeft ingezet. Als zoon van rijke ouders, ging hij bij kerkdeuren bedelen voor geld voor de armen en hij verzorgde de meest afzichtelijke lepra-patiënten rond Assisi. Hij vertelde zijn vrienden dat hij ging trouwen met “de mooiste bruid die er was”: Vrouwe armoede.

    meer eens dan dit kunnen we het niet worden!

    Net als in een goed huwelijk. Juist door ruzies goed af te ronden, groei je dichter naar elkaar … 😉

  66. bramvandijk says :

    Als die faceboekberichten echt zijn begin ik serieus medelijden te ontwikkelen. Twee mogelijkheden:
    -of hij wordt een keer keihard teleurgesteld en zijn hele wereld stort in;
    -of hij blijft de rest van zijn leven enigszins psychotisch dingen zien die er niet zijn.

    (Let wel, ik heb 0,0 medische ervaring en kennis)

    Ik denk dat de eerste optie het meest waarschijnlijk is…

  67. mafchauffeur says :

    Toch moet het ook fijn zijn als je nooit de behoefte voelt om feiten te checken:

    Ben een boek aan het lezen van Kathryn Kuhlman: ‘Nothing is impossible wit God.’ Amazing dat deze vrouw nog maar enkele jaren dood is. Het lijkt wel van een andere eeuw of zo. Zo anders, zo glorieus, zo geweldig… Wat een kracht van God! Wat een aanwezigheid. Wat een wonderen. Wat een passie voor de heilige Geest. Wat een gevoeligheid… En wat een getuigenissen. Ik moet altijd huilen…
    01 februari om 9:55

    Enkele jaren? 20 februari 1976 volgens wikipedia. Da’s dan wel van een andere eeuw. OK, dan heeft hij daar dan wel weer gelijk in.
    Zie je wel, ik ben weer te kritisch. Huilen doe ik dan weer wat minder vaak. Zou daar een omgekeerd evenredig verband te leggen zijn? 😉

  68. bramvandijk says :

    Over heiligen gesproken:

    Wikipedia geeft weer prachtige informatie:
    Zij leefde lange perioden alleen op het Allerheiligste, kroop onder het ijs om boete te doen voor de zonden van haar medemensen en sprong dan even later juist weer in een gloeiende oven, waar ze ongedeerd uit tevoorschijn kwam. Zij werd van hekserij beschuldigd en weer opgesloten, maar toen ze haar lichaam, dat door de slechte behandeling in de gevangenis met zweren was overdekt, genas met olie die uit haar eigen borsten vloeide, werd ze erkend als (krankzinnige) heilige.

  69. Vertue says :

    @Stryber
    Ik ben iemand die graag onderzoekt, en dus even gekeken naar de herkomst van real-life.nl bij het SIDN en de site is dus wel in nederland geregistreerd en wordt beheerd door een nederlands webhostingbedrijf.

    @De rest
    Alleen: waarom zoveel nadruk op ‘veilig betalen’? Het formulier waarmee je giften doet is ronduit knullig. Het accepteert alle invoer, zelfs geen invoer (zelf gechecked). Bovendien is het NIET VEILIG! Geen https, dus als je het formulier op een openbare plek invult, kan iedere puber met firefox en plugin firesheep je rekeninggevens meepikken. En hoeveel je hebt gegeven, en je persoonlijke bemoediging…

    Nu ben ik geen hacker, maar als ik dit zo zie moet dit formulier toch makkelijk te kraken zijn…

  70. mafchauffeur says :

    Nog een kleine bloemlezing voor het slapengaan.

    Ik voel me een beetje gek. Gisteren voelde ik weer inspiratie en heb 2u uur gesproken, geprofeteerd en gezongen in de microfoon. Ik voelde zoveel van God dat ik aan het schudden was. En dan denk ik, nadat ik zo vurig Gods hart heb doen weergalmen: wat een gek ben ik toch. Sta ik hier om half-een ’s nachts te schudden en te zingen… Ben ik gek of wat? Ik hoop gewoon dat het echt iemand gaat veranderen…
    19 januari om 0:01 via iPhone

    Zo, lekker afgewassen en opgeruimd. Ik kan daar soms echt van genieten. Dan begint de Geest altijd zo lekker te zingen in me 😉 Als ik opruim, dweil, afwas enz. is het eigenlijk tegelijk heerlijk flowen in de Geest en lekker blij van God genieten. Zo leuk! Ik moet dat vaker doen. En het is zo heerlijk als alles weer netjes is en mijn vrouwtje blij is.
    10 januari om 11:03 via iPhone

    Ik heb nog een vraagje voor mensen die medisch advies kunnen geven: als ik heel hard met mijn hand op de deur sla, heb ik ook pijn aan mijn hand. Hoe komt dat? Is dat ernstig?
    08 januari om 19:27 via iPhone

    I hate it when people say that a salvation is a greater miracle then an incredibly miraculous healing. What nonsense. I see salvations everywhere, but I rarely see a true shockingly powerful miracle of healing. I wanna see more miracles. They prove that GOD is indeed in action!!
    24 december 2010 om 13:09

    Our medical doctor will start sending sick people to us for prayer! We have been sharing stories with him from our own life and he has been very open. Tonight I suggested to him that we are willing to pray for terminally sick people… And he says he will do so! For 30 minutes I shared miraclestories 😀 First we will have him and his wife over for dinner and a talk and we will start from there. Yeeeehaaaaa!!!!
    6 december 2010 om 20:05 via iPhone

    Ontbijt: sap van drie appelsienen, een grote appel, tomaat, schep honing en lepeltje kaneel, alles bio. Lekkerrrrr…….
    30 november 2010 om 10:11 via iPhone

    Deze account zal ik voortaan gebruiken 🙂 150 vrienden ipv 2600!! Rust…………. Heerlijk 😀
    28 november 2010 om 21:05 via iPhone

    That’s all folks – dit (2e) account is aangemaakt op 20 september 2010.
    Ik ga mijn kromme tenen even masseren. Truste.

  71. Johan says :

    Ik volg de Facebook van David. Zowel de citaten van Felix als die van Mafchauffeur kloppen. Vroeger liet ik me nog wel eens intimideren door zulke ‘Henochs’ die de hele dag met Jezus wandelen. Je hebt dan toch het idee dat er wat aan je mankeert. Nu denk ik: ‘gaat het wel goed met je?’ 🙂

  72. St. says :

    @ Pittig

    Dan vertrouw ik het echt niet meer. Zelfs in mijn evangelische periode vertrouwde ik zulke mensen niet… 🙂

    En dan geef je ook geen geld? Verder toch geen probleem.
    Laat die man maar zijn ding doen.

    En ik vind het fijn voor hem dat hij God hoort spreken als hij aan het genieten is. Als je wilt kan je ook God horen spreken als je spongebob squarepants kijkt of Robin Hood. Het is maar net waar je naar kijkt en hoe je er naar kijkt. Maar ik kan me wel voorstellen dat je een beetje jeuk krijgt van het overgeestelijke gedoe. Daar heb ik zelf ook niet zo veel mee. Ieder zijn ding.

  73. Vertue says :

    @St.

    Maar de bediening van deze man is niet ‘neutraal’. Hij verspreidt een soort geestelijkheid die onstabiele mensen (pubers) naar het randje van waanzin kan leiden. Altijd op zoek naar de stem van God, zo zelfs dat je je eigen stemmingen gaat identificeren met de Heilige Geest. Dat kan alleen maar tot vervreemding van jezelf leiden. Een soort autisme, waarbij je je eigen emoties ziet als iets dat van buitenaf komt.

    Ik spreek wat dat betreft vanuit ervaring, misschien kan iemand die meer medisch onderlegd is daaar wat meer over zeggen.

  74. ancientquestion says :

    Christianity is Jonah in the belly of the great fish in the depths of the great sea of death, with its head wrapped about by the cares of this world and the deceitfulness of riches and the desires for other things.

  75. ancientquestion says :

    Christianity is the dead body of Christ buried for two days in a rich man’s tomb!

  76. Profeet says :

    Tip van de Profeet, voor David Sorensen :
    |
    [ zie ook > http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/
    |
    over een jaar reeds, koop je voor ’n half miljoen euro, misschien wel ’n huis waar je nu`nog : twee miljoen voor betaalt …!?

  77. Marie says :

    Het vervelende van de ervaringen van deze meneer is ook dat het anderen heel onzeker kan maken. Zulke reacties heb ik er ook wel eens bij zien staan. In de trant van ‘Oh, wat maak jij toch altijd veel mee met de Heer, geweldig! Waarom heb ik dat nou nooit, ik zou het ook zo graag meemaken, ik kan wel wat bemoediging gebruiken in mijn moeilijke omstandigheden.’
    Dat vind ik dan wel echt problematisch, dat mensen die in de shit zitten het idee hebben dat ze blijkbaar iets fout doen waardoor ze niet de flow van de Geest en de stem van God ervaren.

  78. Profeet says :

    Het feit dat een persoon als Knevel pas recent; “het evolutie-licht” zag; zegt genoeg over de intellectuele verschuiving die aan de gang is onder de fundi’s

    @stryber … in 1982, zag ik het creatie`licht — en dat licht is wonderwel bij me gebleven !? 😉

  79. Profeet says :

    @marie … de mensen, doch helaas ook de gelovigen, zetten elkaar graag op een voetstuk — echter, dat is een miezerig spelletje — dus, ontdek je eigen waarde in`Christus, plus ga het PAD welk Hij voor jou heeft uitgestippeld …!!

  80. mafchauffeur says :

    @Profeet: wat maakt de dagkoers op huizenmarkt nu uit als je een huis van je Pappa krijgt?

    “Morgen gaan we kijken naar een huis met twee enorme boedhabeelden ervoor. Maar heel ruim en goed gelegen. Ik dacht vanavond: Heer, ben ik nu gek, is het wel goed U te geloven voor zo’n huis? Het kost nl meer dan een miljoen. Tijdens bidden voelde ik ineens een heilige boosheid in me: waarom zijn er zoveel goddelozen, die demonen dienen, die de grote huizen hebben?
    (…)
    Ik geloof dat God ons versteld gaat doen staan. Het is een risico, maar we willen het wel geloven… God is veel groter dan ons verstand. En dat is de hele clue. Mijn verstand zegt: je bent gek! Doe normaal en koop gewoon een klein huis dat je net kunt betalen, zoals iedereen. Maar dat geeft God geen eer. Dat doen de goddelozen ook. Dat doet iedereen. Ik wil God de ruimte geven om een wonder te doen, door Hem te geloven voor het menselijk absurde… Maar voor God het mogelijke… We keep you updated. Morgen dus enkele huizen van een miljoen bekijken… En ik bid dat we echt Gods aanwezigheid zullen ervaren als we het juitlste huis betreden.

    De God die de zee opende voor Mozes, die God vertrouwen we… Against all human thinking…
    56 minuten geleden

    En nu ga ik écht naar bed.

  81. Johan says :

    Verdorie, wat een bullshit. *maakt zich nu echt een beetje boos *

  82. St. says :

    @ Marie en Vertue

    Dat zijn inderdaad vervelende dingen. Maar wat is dan het probleem? Wat de man doet of dat andere mensen zichzelf met hem gaan vergelijken en denken dat ze ook zo zouden moeten zijn?
    Is dit niet een beetje het product van de christelijke cultuur, zeker binnen evangelisch/ charismatische kringen? Mensen zijn enorm geestelijk (of doen zich zo voor) en anderen zien daarom enorm tegen ze op en plaatsen die mensen op een voetstuk. En dat zijn dan vaak mensen die op zoek zijn naar kracht en meer en bijzonder etc.

    En wat voor beeld mensen van God hebben speelt hierbij ook een belangrijke rol.

    Dat vind ik dan wel echt problematisch, dat mensen die in de shit zitten het idee hebben dat ze blijkbaar iets fout doen waardoor ze niet de flow van de Geest en de stem van God ervaren.

    Dat je bijvoorbeeld God niet kan ervaren als je iets fout hebt gedaan. Of dat tegenslag automatisch het gevolg is van zonde.

  83. Ruub says :

    ” Ik wil God de ruimte geven om een wonder te doen”
    Haha, da’s een mooie :-))

  84. bodem says :

    Het brengt vast eer aan God als je in een huis van een miljoen woont terwijl de halve wereld krepeert in een krot. Dan is het maar goed dat God niet iedereen ‘zegent’, want als Hij dat zou doen bleef er weinig meer over van deze aardkloot.

  85. Rien says :

    Doe normaal en koop gewoon een klein huis dat je net kunt betalen, zoals iedereen. Maar dat geeft God geen eer. Dat doen de goddelozen ook. Dat doet iedereen.

    Dit vind ik echt heel erg!
    Ten eerste: wat is er mis mee om in een kleiner huis te wonen? Zegt Gods woord niet dat we ons geen schatten moeten verzamelen op aarde? Jezus werd nota bene geboren in een stal! Is hij meer dan ‘iedereen’??
    ‘Dat doen de goddelozen ook’ ….. sprakeloos!
    hoezo? wonen er alleen goddeloze mensen in normale huizen? kopen goddeloze mensen geen huizen van miljoenen euro’s?

    echt, dit is gewoon ziek!!

  86. Rien says :

    Hij moet inderdaad eens normaal gaan doen en gewoon een klein huis kopen dat hij net kan betalen. Net als iedereen.

  87. Johan says :

    Op Facebook zit Renate zo gezellig, gezalfd en geleid in het plantsoen met een Marokaanse vrouw te praten, dat dat wel een aanwijzing van Pappa moet zijn om in een sociaal huurflatje onder de immigranten te gaan wonen. Dat is Real Life.

    (Johan woont ook in een achterstandwijkje, dus hij kan er een beetje over meepraten.)

  88. Ronald Gouw says :

    Ik woon in een hoekhuis, is dat ook een probleem of woon ik dan aan de rand van de goddelozen? 🙂

  89. Profeet says :

    wat maakt de dagkoers op huizenmarkt nu uit als je een huis van je Pappa krijgt?

    @mafchauffeur … als je ’t echt helemaal cadeau krijgt : niks !? — doch wanneer de bank de helft moet hypotheken, dan wordt de bank : DE eigenaar !! — en wannneer vervolgens mijn onheilsvoorzegging uitkomt, dan zegt de bank de hypotheek op, omdat de waarde van het pand is ge`kelderd, door de CRISIS !? — jij zit dan met de restschuld (( voor de rest van je leven )) terwijl een ander, “jouw” huis voor ’n habbekrats opkoopt ….
    |
    PS : als je wil dat God, een wonder doet, laat Hem dan wel eerst dat wonder doen, svp …!?

  90. Otje says :

    Ik las onlangs in de Antwerpse Zoo dat we voor 70% verwant zijn aan bananen. Qua DNA

  91. evangelischeloterij says :

    ik zei het toch 🙂 Het zijn onnozele figuren!

  92. hetlicht says :

    Dit gaat volgens mij ook over David S.:

    Wat er mis is met DS….?
    Exact zoals bovenstaand artikel laat zien is dat DS zijn eigen zielengedachten en hersenspinsels verheft tot ingevingen die God hem geeft. Dit is absoluut niet juist en zéér gevaarlijk! Hetzelfde gebeurde onlangs met de belofte die God hen gegeven had over een nieuw huis; ik betwijfel niet of de belofte wel of niet juist is, alleen lopen zij vooruit en vragen duizenden mensen een financiële gift om het wonder mogelijk te maken…? Ook wanneer er een toetsing plaats vindt over hetgeen zij geprofeteerd hebben wordt er gesteld dat je er niet mee moet bemoeien als het jouw zaak niet is….? Het betreft wel iemand die ernstig ziek was waarover leven geprofeteerd is…., die persoon is binnen enkele weken overleden en dan mag je hier geen vragen over stellen…? Alsof hij stoïcijns in profetische bestemmingsbeloften vasthoudt en niet meer wil luisteren naar correctie…? Mensen die in hun vroegere gemeente kwamen werden geestelijk begraven wanneer zij niet meegingen in hun visie/interpretaties/enz. Ik geloof overigens wel degelijk dat hij en RS geroepen zijn door God, echter nog steeds emotionele pijnen niet verwerkt hebben. Worden zij gewezen op het niet juist zijn van hun ingevingen,dan schieten zij in een slachtofferrol. Advies is om eerst in Gods rust en herstel te komen…..

    Zie: http://dokimazo2011.wordpress.com/2010/11/15/geliefden-vertrouwt-niet-iedere-geest/

  93. pijpkaneel says :

    Zou het geen teken van goddelijke genade zijn als ie een klein rijtjeshuis zou kopen en daar gewoon 7 ton voor aftikt? Dat doen de goddelozen niet!

  94. Ds Dre says :

    Ik woon in een huurhuis, een woning van een paar ton wordt me door God niet gegund. Arme ik.
    @Pittig. Ik mis Hildegard von Bingen. Zij werd ook voortdurend door de HG geïnspireerd en God wat een mooie gezangen zijn daaruit voortgekomen.

  95. hetlicht says :

    David heeft twee fb-accounts omdat bij de eerste account hij zoveel ‘vrienden’ verzameld had (door in het wilde weg vrienden van vrienden uit te nodigen…) als potentieel netwerk om zijn boodschap te kunnen verspreiden, dat hij tegelijkertijd ook veel ‘vroom en religieus tegengas’ kreeg waardoor hij een dagtaak had om alle reacties te checken die volgens zijn zeggen te negatief waren…. Zodoende heeft hij een tweede account gemaakt van “echte vrienden” die hem over het algemeen alleen maar naar de mond praten…., oftewel papagaaien… Daarnaast zegt ie dat ie zijn mailbestand van 20.000 adressen heeft voor zijn nieuwsbrieven…., als er 3% daarvan actief participeert en meegaat in zijn boodschap, dan is dat véél te noemen. Het is al genoemd in bovenstaande reacties; een “abonnementje op de nieuwsbrief” van 5 eurootjes zou toch een mooi financieel extraatje kunnen zijn….? Niet dus!

  96. mafchauffeur says :

    Stel 20.000 nieuwsbriefadressen. Stel 3% actieve en enthousiaste volgers. Stel dat de helft daarvan bereid en in staat is om een luttele € 25 per maand te schenken.
    *pakt rekenmachine*
    € 7.500 netto per maand. Toink.

    Het blijft een avontuur, leven uit geloof.

  97. Ruitje says :

    “Tijdens bidden voelde ik ineens een heilige boosheid in me: waarom zijn er zoveel goddelozen, die demonen dienen, die de grote huizen hebben?”

    Is dat een uitspraak van David S? Zo ja, dan heeft hij zijn bijbel niet goed gelezen… En dan is hij dus blijkbaar jaloers. Misschien moet hij dat eerst maar eens belijden.
    En Jezus had toch ook geen huis, en zelfs geen steen om zijn hoofd op te leggen. Wat zeurt DS dan? Zijn wij meer dan de ‘meester’ dat we een groot huis moeten hebben? Hij is duidelijk in de ban van het prosperity-evangelie.

  98. mafchauffeur says :

    @Ruitje: geen huis en geen steen om zijn hoofd op te leggen, maar Hij had ook geen TV-studio nodig. En ook geen gastenkamers. En had geen kinderen. Maar wel 12 man personeel-zonder-salaris die je om een boodschap kon sturen. Dus da’s wel een beetje appels met peren vergelijken. 🙂

    Maar als je ervan overtuigd bent dat (wegens vervuld en gezalfd zijn en zo) jouw emoties meestal door de Geest zijn ingegeven – zéker tijdens gebed- dan is het helemaal geen rare gedachte van DS…..

    Overigens ben ik zelf dik tevreden met ons rijtjeshuis, en no hard feelings richting de buren van de villawijk een kilometertje verderop.

  99. bramvandijk says :

    @Ruitje

    Is dat een uitspraak van David S? Zo ja, dan heeft hij zijn bijbel niet goed gelezen… En dan is hij dus blijkbaar jaloers.

    God is zelf ook een jaloers god, dus misschien is het wel heel geestelijk om jaloers te zijn 😉

    En zijn bijbel heeft hij denk ik wel gelezen, alleen legt hij een iets andere nadruk dan jij zo te zien. Job en Abram kregen van god grote wereldlijke rijkdom. En ook bij de koningen werkte het zo: als ze deden wat goed was in de ogen des heeren dan wonnen ze oorlogen en waren ze stinkend rijk, en niet verging het ze een stuk slechter…

    Niet voor niets dat in psalm 73 vertwijfeld wordt afgevraagd hoe het toch kan dat het goed gaat met de onrechtvaardige? Hoe kan het dat god de onrechtvaardige zegent met rijkdom en gezondheid?

    En ja, in psalm 73 wordt die jaloersheid als als misstap betiteld. Maar als je kijkt naar zijn oplossing:

    18 Ja, u zet hen op een glibberig pad
    en stort hen in een diepe afgrond.
    19 In een oogwenk is het met hen gedaan,
    hun ondergang, hun einde is een verschrikking.
    20 Ze zijn als een nachtmerrie na het ontwaken, Heer,
    bij het opstaan verjaagt u ze als beelden uit een droom.

    Dan is dat niets meer dan de verwachting/hoop dat het met die mensen nog in dit leven slecht af zal lopen. Dus Asaf blijft steken in het gedachtengoed dat god in dit leven de rechtvaardige beloont met rijkdom en de “de dwazen”, degenen die “kwaad doen”, uiteindelijk zal straffen met een gruwelijke dood.

    Dus ja, deze lijn is ook in de bijbel te vinden. De bijbel is alleen niet heel erg consistent wat dit betreft.

  100. Johan says :

    Als mensen hard of slim werken voor hun geld en een mooi huis kunnen kopen, dan is dat loon naar werk. Als je de hele dag ligt te soaken en af en toe een ‘inspiratie’ het internet op slingert, dan is een groot huis in de schoot geworpen krijgen genade. 😉

  101. Johan says :

    Het gaat inmiddels niet meer om 5 ton, maar om ruim een miljoen. Daar moet God binnen twee maanden mee over de brug komen, want dan moeten ze hun huis in Brugge uit. Dat wordt nog spannend.

  102. mafchauffeur says :

    @Johan: er staat (ook in Almere) genoeg te huur – veel huizen staan officieel enkel te koop maar er zijn inmiddels genoeg verkopers dermate wanhopig dat een huurder die de hypotheeklasten dekt ook welkom is. Dus met de spanning zal het wel meevallen.

  103. Johan says :

    @mafchauffeur: Maar God is toch een god die zijn beloften op tijd nakomt? 😉

  104. aafke says :

    Misschien hebben deze lui net als Henny hierboven ook niet de stem van God gehoord…
    Gelukkig hebben ze dan desondanks kunnen genieten van de prachtige winkels in Almere, de vriendelijk lachende mensen en de ik illusie Gods stem te hebben verstaan.
    En… ze hebben een Ipad2, waar je in Vlaanderen toch al snel een paar weken op had moeten wachten.
    Halleloejaaaaaah.

  105. mafchauffeur says :

    @Johan: ik heb niets gelezen over dat de villa er binnen een bepaalde tijd zal zijn. Voorop staat dat God geniet als Zijn kinderen genieten. Een paar maanden een ruime huurvilla (met zwembad, precies tijdens de warme zomermaanden!) zal vermoedelijk niet als een foutje van de Heer ervaren worden, integendeel.

  106. Toeteraar says :

    Er staat op die donatiepagina dat ’t een beveiligd formulier is. Maar dat is ’t niet…

    Ben benieuwd hoe ’t zit met de waarheid van de rest van de site (die ik niet bekeken heb).

  107. cristel says :

    @Johan zei op 15 juni, 2011 om 1:17 pm: ‘Er is dunne lijn denk ik tussen inhoudelijke kritiek op iemands doen en laten en op de persoon gespeelde kritiek die iemands integriteit aantast. Ik heb me er zelf wel eens schuldig aan gemaakt richting MvdS, maar probeer dat onderscheid wel te blijven maken.’

    Blijf oefenen Johan! Het is niet erg dat het nog niet lukt. Er is vooralsnog niemand die jouw integriteit aantast.

  108. Ruub says :

    “…enkele huizen van een miljoen bekijken…”

    Even meekijken hoor. Op funda staan twee huizen van precies een miljoen: http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47038412-op-koers-26-28/ en http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47911719-slotbos-3/ .

    De eerste (Op Koers) heeft heeft een prachtige aanlegsteiger, erg handig voor als er een keer een zendingsschip wil aanleggen, kortom, een “heerlijke villa met internationale allure”. Maar de naam van de straat, nee, dat klinkt wat gereformeerd.

    Bij die tweede (Slotbos) is het open dag, dat kan geen toeval zijn, dat is sturing.

    En ik bid dat we echt Gods aanwezigheid zullen ervaren als we het juitlste huis betreden.

    Even lezen op Funda: “…Deze eigenzinnige bungalow biedt een eigen well-ness programma met een verwarmd buitenzwembad en een Hammam (stoombadhuis met buitendouche)…”

    Ik voel een hemelse aanwezigheid hoor, kan niet missen, dit wordt ‘m! Bestel de verhuiskaarten maar !

  109. hetlicht says :

    @Toeteraar
    Hoe lang duurt ’t voordat die pagina gekraakt is…. Het jammere aan dit alles is nog wel dat er aansluitend velen beschadigd en teleurgesteld verder moeten…. weer een illusie armer….; leren mensen ’t dan nooit…?

  110. Henny says :

    Ik wou gisteravond ook schrijven over dat Jezus in een kribbe is geboren en Zijn hoofd neerlegde op een staan. Toen kwam bij mij de tekst: Laat uw gezindheid zijn als die van Christus. Als wij wérkelijk in zulke duren huizen zouden mogen wonen dan had de Heer ZichZelf ook in een paleis laten plaatsen. Maar Hij bleef gewoon gewóón onder de mensen. Nog een tekst: verzamelt geen schatten op de aarde, maar verzamel ze in de hemel. Wat hebben wij er aan anderen te laten zien hoe goed God voor ons is als wij andermans portemonee’;s daarvoor leeg getrokken hebben? Als God hen dat huis beloofd heeft dan zal Hij daarin voorzien zónder dat een ander daar voor bij hoeft te dragen. Dát is pas vertrouwen.

    Ik zie als het doorgaat straks een gezin wat woont in een duur onbetaalbaar huis, wat enorme schulden heeft, en eenzaam en verlaten zijn door mensen die hen eerst zo aanmoedigden dit te doen. En dat allemaal door het naieve navolgen van de stem die David hoort, niet alleen zichzelf, maar ook zijn gezin meesleept.

    Maar dát krijg je ook als je geen kritiek durft te toetsen, geen zelfrefelextie hebt.

  111. aafke says :

    Ik houd toch zo van zelfrefelextie.

  112. aafke says :

    @Ruub
    Heb het Slotbos even bekeken.
    Qua vormgeving, inhoud en stijl is dit woonhuis ook prima in te richten als kerkgebouw met zalen voor kindernevendienst.
    Ik zeg: Deze wordt het!

  113. mafchauffeur says :

    k zie als het doorgaat straks een gezin wat woont in een duur onbetaalbaar huis, wat enorme schulden heeft

    Wees gerust, geen bank die een lening geeft als er geen aantoonbaar inkomen is. Maar misschien kan zzp-er DS wel drie mooie jaarrekeningen overleggen, weet jij veel. En misschien is er wel een substantieel vermogen – ik heb altijd begrepen dat er in België geen vermogensbelasting is. Maar hier in NL wel. Dus mocht er een dikke bankrekening zijn dan is dat alleen belastingvrij te maken als het in een eigen woning wordt gestoken. Aangevuld met de royale giften. Resultaat: hypotheekvrij huis! Alleen even opletten voor de aanslag schenkbelasting….

  114. mafchauffeur says :

    het is maar een paar kamers die stomweg ruimte bieden aan ons werk. De wereld staat vol miljoenenhuizen en ik zoek dit niet voor luxe of zo. Ik weet dat mijn motivatie zuiver is en niet hebberig. Want hoe heerlijk is het niet om zelf huizen aan anderen te geven. Lijkt me zoooo gaaf dat te kunnen doen. Het geluk dat je er mensen mee schenkt.

    De eerste drie jaar van ons huwelijk woonden we in een flatje, zonder slaapkamer! We sliepen in de woonkamer. En we waren toch gelukkig 🙂 We zijn echt niet zo dat we per se het grote nodig hebben. Het gaat daar helemaal niet om.

  115. Toeteraar says :

    @hetlicht Etisch dilemma voor een etisch hacker:
    1. Die pagina uit de lucht helpen en goedgelovigen tegen zichzelf beschermen
    2. De pagina laten bestaan en goedgelovigen daarmee verder de put in helpen…

  116. Henny says :

    “Want hoe heerlijk is het niet om zelf huizen aan anderen te geven. Lijkt me zoooo gaaf dat te kunnen doen. Het geluk dat je er mensen mee schenkt.”

    Met andere woorden zegt hij hier: Mensen stórt je geld op mijn rekening!!

  117. mafchauffeur says :

    @Henny: welkom in de wondere wereld van de fondsenwerving! Open Doors moedigt zelfs mensen met een hypotheekvrij huis aan om alsnog hun huis te belenen om een gift te kunnen doen aan hen…. 😉

    Overigens ben ik het hier met DS eens. Het is zaliger te geven dan te ontvangen.

  118. Stryber says :

    Hij verspreidt een soort geestelijkheid die onstabiele mensen (pubers) naar het randje van waanzin kan leiden.

    Erger nog, als je de reacties van bezoekers op zijn web-site bekijkt, (uiteraarg door hemzelf verzameld); is het gros daarvan zo’n beetje suïcidaal. Geld van zulke labiele mensen vragen; is een vorm van machtsmisbruik; je weet dat deze mensen zich gedwongen zullen voelen om ruim te schenken, hij is immers de Grote Leider//Redder.

    Hieronder een beter en gezelliger adres voor hem in Gent:

  119. Johan says :

    @mafchauffeur: Waar doet Open Doors die suggestie? Dat lijkt me nogal dom voor een organisatie met het RFB-keurmerk.

  120. Stryber says :

    Ook veel geestverwanten voor hem in dat Gent:

    😦

  121. Ruitje says :

    @bram, maar Abraham ging geen bedelbrieven sturen om anderen te laten betalen voor zijn ‘tent’ en kuddes. Hij verwierf die zelf en dat is nogal een verschil lijkt me.

  122. bramvandijk says :

    @Ruitje
    Daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in…

  123. eekhoorn says :

    @ Henny 11:10u.

    Beste Henny,

    Dat Jezus geboren zou zijn in een stal is tot daar aan toe maar ik zie Maria eerlijk gezegd niet zo gauw in een kribbe liggen baren hoor….

  124. Henny says :

    ,Hahaha Eekhoorn jij krijgt vandaag de “wie is vandaag het wakkerste prijs” 😀

  125. Vertue says :

    @Mafchauffeur & Johan

    Dat had ik inderdaad gezien ja! Zijn ze nu helemaal van de ratten besnuffeld: een oude man ophemelen omdat hij opnieuw een hypotheek op zijn huis nam en het geld overmaakte naar open doors… Dan kun je toch beter het geld dat je overhoudt doordat je hypotheekvrij leeft maandelijks overmaken? Desnoods met een legaat waarin je na je dood de erfenis overmaakt.

  126. Justin Case says :

    Hopelijk krijgt David Sorensen niet de geest om naar Amerika te trekken. Dan gaat hij nog collecteren om hier: http://www.bnr.nl/topic/waterkoeler/2011/06/15/duurste-huis-amerika-verkocht te mogen wonen.

  127. Creflo says :

    “God raakt me af en toe diep aan met bovennatuurlijk geloof voor een huis dat Hij ons wil geven. Als Hij dat doet moet ik altijd (bijna) huilen en reageert de heilige Geest heel sterk in me. Ik zie dan ineens de grootheid en goedheid van God. Hij wil ons echt een openbaring en ervaring van zijn liefde en macht geven. Woehoewwww!!!”

    Je zou bijna denken dat David nooit journaal kijkt… Aan de andere kant, als God zoveel ongedeelde aandacht naar hem laat uitgaan, kan Hij in Afrika natuurlijk weinig handen vuil maken. Mag deze man AUB in Belgie blijven??

  128. mafchauffeur says :

    update.

    Noem ons gek of wat dan ook, maar we hebben het huis gezien en kunnen niet anders dan huilen en de Geest van God heeeeeel sterk ervaren. Zojuist kreeg ik de gedachte ‘God is trots op Renate omdat zij dit zo durft geloven dat haar God haar d…it wil geven.’ ik spreek dat uit en we moeten allebei huilen, in een eethuis waar we zitten. We voelen dat dit echt het hart van God enorm enorm enorm raakt.
    (…..)
    Ik wilde eerst niets over dit miljoenenhuis op FB zetten, omdat ik weet: als het niet gebeurt halen we smaad over ons heen. Maar gisteren heb ik gebeden en voelde zoveel vuur van God over een huis vol demonen veranderen in een huis vol van …Hem, dat ik ineens voelde: ik zet het wel op FB. Ik heb er ineens wel geloof voor. En als het niet gebeurt heb ik tenminste wel een heel eind op het water gelopen! Maar ik geloof dat God niet liegt tegen ons. We voelen zo sterk zijn Geest, zo diep en zo intens… We kunnen niet anders dan zeggen: Vader, U spreekt… We kunnen niet anders dan op het water gaan lopen. Anders zouden we hypocriet zijn. Als je God hoort spreken, wat doe je dan? Of we interpreteren alles helemaal verkeerd. Maar we vertrouwen op Hem, hij is groter… Dan alles wat we weten… En zoooo lief!!!!

  129. John says :

    Wat een ontzettende huilebalk, die David Sörensen.

  130. Stryber says :

    Als huisprofeet dient de afloop van deze scene in beeld gebracht te worden:

    De achternaam van David indachtig, is te verwachten dat als het binnengestroomde saldo toereikend blijkt te zijn, dat David%co met de Nörderzon vertrokken blijkt te zijn… 😦 (groetjes uit Sud Afrika…. 🙂 )

  131. mafchauffeur says :

    Zou nou geen enkele makelaar op Facebook kijken?

    Aan de andere kant: als je maanden geen bezichtiging hebt gehad ben je niet zo kieskeurig.

  132. Vertue says :

    @mafchauffeur

    Als voormalig tijdelijk inwoner van vlaanderen denk ik dat D. op dit moment een heleboel schepen achter zich aan het verbranden is in België. Hij lijkt niet snel genoeg weg te kunnen komen.

  133. Rien says :

    Of we interpreteren alles helemaal verkeerd.
    dat lijkt me de enige juiste conclusie.

  134. aafke says :

    Volgens mij is de heer Seurensen dringend toe aan een ernstig gesprek met zijn huisarts, psycholoog of reclasseringsambtenaar.
    Hij lijkt me erg van het pad af…
    Misschien kan zijn Pappa ingrijpen.

  135. bramvandijk says :

    @Rien
    Het eerste sprankje van twijfel bij David, lijkt me alleen maar gezond. Dat hadden we nog niet eerder gezien.

  136. Vertue says :

    @Bramvandijk

    Helaas is dat geen twijfel, eerder een retorisch instrument.

    Lees:

    óf we hebben alles fout (wat natuurlijk onzin is, ik ben zo vaak bevestigd)
    óf de indruk die ik heb is van God.

    Mijn zorg blijft: deze man kan geen onderscheid maken tussen zijn eigen emoties en indrukken en Goddelijke Inspiratie (om het zo maar te noemen). De komende weken zullen we waarschijnlijk een escalatie zien, waarna het bouwwerk van Davids wereldbeeld in elkaar zal storten, of dit nog een paar jaar wordt uitgesteld. En wat blijft er dan over?

  137. mafchauffeur says :

    Dit klinkt al iets gebalanceerder.

    Maar zoals gezegd: of dit alles van God is zal blijken als het wonder er is. Dan blijkt of we echt Gods leiding ervaren of onze eigen denkbeelden. Ik bid dat het het eerste is… Ik wil God geloven voor iets meeeeer dan wat elk mens kan doen.

    Dat lijkt toch echt alsof DS rekening houdt met de mogelijkheid dat hij emoties/indrukken heeft die NIET door de Geest zijn ingegeven. Dus toch nog iets van beentje(s) op de vloer.

  138. bramvandijk says :

    @Vertue
    Dat hij al twijfelde om dit op FB te zetten en dat hij de mogelijkheid noemt dat het niet uitkomt duidt denk ik in ieder geval op onbewuste twijfel, al lijkt hij bewust inderdaad nog steeds 100% overtuigd dat hem alles gegeven zal worden… Maar misschien zit ik er inderdaad wel helemaal naast.

    Maar ik deel je analyse dat zijn huidige wereldbeeld zo ver afstaat van de werkelijkheid dat het in elkaar zal storten. Ergens fascinerend om te zien hoe dat in zijn werk zal gaan: wat zal de trigger worden? hoe zal zijn wereldbeeld veranderen?

    Voelt aan de andere kant ook wel een beetje onethisch om daar zo op te gaan zitten wachten zoals Jona op de ondergang van Ninevé…

  139. de barnevelder says :

    De apostel Paulus reisde in zijn leven te voet of per schip om en nabij 17000 km en voorzag in z’n eigen levensonderhoud door te werken als tenten maker overal waar hij kwam en gaat er prat op dat hij nooit iemand om geld heeft gevraagd , omdat hij niemand tot last wilde zijn.

  140. bramvandijk says :

    @de barnevelder
    Paulus vroeg misschien geen geld voor zijn eigen onderhoud, maar hij was wel degelijk bezig met geld inzamelen voor Jeruzalem.
    Belangrijk verschil, maar toch…

  141. Vertue says :

    @de barnevelder

    Paulus geeft héél duidelijk aan dat hij vindt dat predikers wel recht hebben op verzorging en levensonderhoud. Hijzelf maakt daar slechts bij uitzondering geen gebruik van (1Kor 9:3-18).

  142. Onno says :

    Die verhalen die David vertelt, nee brrrrr. Mag ik een teiltje??? Ik word misselijk. Jakkes!!

    Geen twijfel mogelijk. Hij heeft ook de impartatie van Lakeland ontvangen(of zo je wilt een tik van de charismanische molen gehad). Hij praat in dezelfde trant als de mensen bij TRIN en aanverwante bewegingen. “Lekker bij papa op schoot, lekker de hele dag Zijn stem horen, zweven op Zijn vleugels en met Hem kletsen en Zijn heerlijke aanwezigheid voelen, zelfs tijdens het stofzuigen, glorie!!” Ja hoor, neem je moeder in de maling… 😉

    Hopelijk heeft Open Doors niet ook inmiddels het prosperityvirus opgelopen. Daar maak ik me ook wel zorgen over dat ik steeds meer tekenen zie van voorspoedevangelie in ook wat meer gematigde kringen.

    Dit verhaal van David S. doet me ook een beetje denken aan wat ik van dichtbij heb meegemaakt. Een echtpaar wat zogenaamd van God te horen had gekregen dat Hij hen miljonairs wilde maken om veel uit te kunnen delen aan anderen. Deze mensen liepen alle conferenties af waar bijzondere dingen werden verwacht van God en hadden voor hun kinderen weinig tijd. Die voelden vervolgens dat de kerk hun ouders van hen roofde. De kids moesten al vroeg zelf redzaam zijn en pa en ma kwamen vaak snachts pas thuis als zij op bed lagen. Op een van die conferenties kwam een bevestiging van de grote prosperityprofeet MC uit, hoe kan het ook anders, de States. God zou van hen vragen om nu zelf een eerste stap te zetten naar het miljonair zijn. Ze moesten een stap in geloof doen en boven hun stand gaan wonen. Dit deden ze HALLELJUAH!!! We worden miljonair!!! Dan kunnen we een hoop evangelisten en arme mensen veel geld geven! (zo vergelijkbaar met wat DS zegt) Ze gingen ook in een auto rijden die boven hun stand was. Het huurhuis in de vrije sector was vrij snel gevonden (hypotheek om te kopen was vast niet mogelijk) inclusief lekkere grote tuin en zeeën van ruimte binnen, en korte tijd leek het goed te gaan en verbaasden mensen zich erover dat God dit huis aan dit gezin had gegeven maar de miljoenen kwamen niet en de huurlast bleek veel te hoog. Om een lang verhaal kort te maken volgden uiteindelijk jaren van schuldsanering maar gelovig als ze zijn blijven ze God vertrouwen en bleven ze (gemaakt??) vrolijk zeggen tegen iedereen dat de profetieën ooit in vervulling zullen gaan en nog steeds lopen ze conferenties af met “grote wonderen en tekenen” en genieten ze van Gods heerlijke samenkomsten en wonderen en tekenen. En hun kinderen???? Die hebben niet zoveel met de kerk en conferenties. Dat vinden de ouders natuurlijk erg jammer maar ze blijven God daar ook in vertrouwen dat dat ooit goed komt.

  143. Onno says :

    @Pittig en St., wat goed dat jullie willen investeren in mijn ..uh.. grote bediening waar natuurlijk een groot huis voor nodig is want anders is mijn leven geen getuigenis van Gods grootheid en bereik ik minder mensen met Gods liefde 🙂

    Goudstof en een echte opwekking wordt natuurlijk gegarandeerd, desnoods wordt goudstof (door de wind van “de geest”) bij jullie thuis door schoorsteen of brievenbus geblazen 😉

    Rabobankrek. 3023.61.553

  144. Pittig says :

    @ Onno

    Ik ervaar zo diep en zo intens dat ik eerst een hele kleine gift over moet maken, maar tijdens het eten werd me heel duidelijk gemaakt dat die minuscule gift zich als een mosterdzaadje vanzelf zal vermenigvuldigen — ik voel dat heeeeeel sterk! Woehoewwww!!!

    Ik heb nog wel je echte naam nodig… Dat heeft God me helaas niet geopenbaard…

    (ps mocht die rekening van jezelf zijn, is het dan wel verstandig om het op internet te zetten? Of ben ik te achterdochtig en vertrouw ik te weinig op Gods wonderlijke en krachtige bescherming? 😉 )

  145. Onno says :

    @Pittig 🙂 Was je van plan 5 eurocent over te maken? 🙂

    Als je echt wat wilt doneren kun je bij GG mijn volledige naam en emailadres opvragen, dat geven ze je zo daar ik je immers hier zelf volmacht geef 😉

    Wel teleurstellend dat e.e.a. je nog niet door openbaring duidelijk is geworden. Misschien kun je vast een afspraak maken met David om bij hem te leren hoe je dagelijks moet wandelen met God en de hele dag openbaringen en beelden door kan krijgen.

  146. Pittig says :

    @ Onno

    Ik zie anders wel in de geest dat jij nu achter de computer in je neus zit te peuteren… Of was het gisteren?

  147. Pittig says :

    @ Onno

    En over die 5 eurocent… ! Wow! Jij hebt bijzondere gaven! De Geest moet wel sterk aanwezig zijn bij jou… 🙂

  148. Johan says :

    @Onno: Bedankt voor je online machtiging dat de Dwaze Schare nu 10.000 euro mag afschrijven van Rabobankrek. 3023.61.553. De Heer zal je machtig zegenen voor dit vrijwilige liefdeoffer. 😉

  149. Onno says :

    @Pittig, wie karig zaait zal ook karig oogsten. Heb je dat nog niet geleerd van mensen als Ouweneel, MvdS, Pasterkamp en consorten? Als mensen zo weinig geven kan natuurlijk het koninkrijk nooit baanbreken. 😉

  150. Onno says :

    @Johan 🙂

  151. Ruitje says :

    Die DS en RS gaan wel heel erg op hun gevoel (hart) af.

    Misschien moeten ze hier eens over nadenken:
    Arglistig is het hart, boven alles, ja, ongeneeslijk is het, wie zal het kennen? Jer. 17:9

    Ik zou niet te snel afgaan op een goed gevoel… voor je het weet raak je de realiteit kwijt.

  152. Pittig says :

    @ Onno

    Nee, je begrijpt het principe van het mosterdzaadje niet. Het komt niet door mijn ongeloof, maar door jouw ongeloof dat jij er problemen mee hebt… 😉

  153. Pittig says :

    @ Johan

    🙂 Het valt me nog mee dat je niet meteen een extra hypotheek op Onno’s huis als gift hebt “ontvangen”….

  154. Pittig says :

    @ Ruitje

    Wat dat betreft kan David S. te B. toch beter gaan luisteren naar de preek van Peter Paauwe over parachutespringen: Niet luisteren naar het gevoel, maar kijken naar de feiten.

    (nooit gedacht dat ik een preek van de Doorbrekertjes zou aanraden…)

  155. Pittig says :

    @ Stryber

    Over je “Charlatan” filmpje. Welke van die twee is dan David Sörensen? 😉

  156. Ruitje says :

    @Pittig, had ik ook niet gedacht… teveel wijn bij het eten genuttigd? 😉

  157. GHL says :

    Trouwens wel een leuk idee die 5 eurocent storten kan je bij met een mededeling erbij…toch je mening vertellen…

  158. bodem says :

    Ik hoop dat deze David en Renate er ook een schoonmaakster bijkrijgen. Je kunt wel een miljoenenhuis hebben, maar wie gaat het allemaal stofzuigen.

  159. mafchauffeur says :

    @bodem: ik stel voor dat als ze dat huis krijgen jij, Pittig, aafke, Onno, Rien, John, Stryber en ik daar bij toerbeurt gaan stofzuigen. Namen even vrij willekeurig gekozen, anderen ook welkom natuurlijk, hoe meer zielen hoe minder beurten per jaar. Wel minstens met z’n tweeën tegelijk. Hoe meer kritiek en smalende opmerkingen vooraf, hoe vaker je wordt ingeroosterd.

    Boffen dat Almere vrij centraal ligt.

  160. Rien says :

    Dat hij al twijfelde om dit op FB te zetten en dat hij de mogelijkheid noemt dat het niet uitkomt duidt denk ik in ieder geval op onbewuste twijfel

    welnee, hij dekt zich gewoon in voor als het onverhoopt toch niet uitkomt.
    om niet helemaal gigantisch af te gaan.

  161. mafchauffeur says :

    De facebook vrienden van DS kunnen er trouwens ook wat van hoor. Voorbeeld:

    ik wil jullie helemaal bevestigen: ik heb nu helemaal geen eigen middelen meer en zal ook nooit een lening kunnen doen (tenzij god ook daarin een wonder doet) maar toch heeft God me zelfs verschillende huizen beloofd

    de eerste profetie begon… 20j geleden en sindsdien hebben wel 10 mensen me een profetie over een huis gegeven en het ging altijd over een GROOT huis .. en als ik groot zeg dan bedoel ik de villas in onze buurt en dat zijn allemaal huizen van +1mjl€ … ALLES is door geloof … en ik begrijp niet HOE maar WEET dat ik het ooit zal meemaken …

  162. Rien says :

    @mafchauffeur: mag ik ook wat anders doen, ik heb zo’n hekel aan stofzuigen!

    @Pittig: zie je wel, dat komt er nou van, als je je door je gevoel laat leiden… 😉

  163. aafke says :

    @mafchauffeur
    Mocht de goede God besluiten de wens van broeder en zuster Seurensen in vervulling te laten gaan, dan ben ik gaarne bereid om daar periodiek te komen stofzuigen om zo dat gepleegde kunstje te gaan kopiëren.

  164. Rien says :

    en ik begrijp niet HOE maar WEET dat ik het ooit zal meemaken …

    ja vast! in het huis van de Vader zijn tenslotte vele woningen.
    en vast hele dure, want in de hemel is tenslotte alles van goud…

  165. mafchauffeur says :

    mag ik ook wat anders doen, ik heb zo’n hekel aan stofzuigen!

    Nee. Als straf voor je ongeloof. Beetje sportiever hoor, Jona. 😉

    Het scheelt wel dat er geen Boeddha-beelden meer zullen staan om te poetsen.

  166. Pippi says :

    Pff, het Wolkenveld in Almere dus. Wij hebben ook een roeping, iets minder imposant, maar ik vrees dat onze roeping vooral geld gaat kosten. Dit is een van de eerste GG-artikelen waar ik me letterlijk misselijk bij voel. Bijzonder…

  167. Pittig says :

    @ Rien

    Oké, oké, jij had gelijk! 🙂
    Met deze kanttekening: de wil van David Zeurensen lijkt evenmin een positieve bijdrage te leveren… 😉

  168. Pittig says :

    @ mafchauffeur

    Ik wil wel helpen, maar dan ga ik wel in een T-shirt van Iron Maiden (misschien te leen van DsDre) of een befaamde (nog te produceren) Opwekking 666 T-shirt…

  169. hetlicht says :

    @mafchauffeur wat die fb-vrienden van DS er niet bij verteld is dat ze zelf in het verleden het huis uit gezet zijn door niet te betalen……en inkomsten om de maandelijkse kosten te betalen vragen we niet wie dat moet samen schrapen

  170. mafchauffeur says :

    @Pittig: top – gezellig!
    @hetlicht: kleingelovige – jij mag niet stofzuigen maar in plaats daarvan het zwembad schoonhouden. 😉

    Ik word wel steeds nieuwsgieriger hoe een makelaar zo’n bezichtiging beleeft.

  171. Pippi says :

    “in het park waar we willen wonen….”
    We?
    We willen dus god wil dus Hij voorziet?
    Ach, zo zie je, de vrije wil bestaat. En dan gaat alles vanzelf. Wat een voorzienigheid. Of ik heb nog veel te leren, of het is een modern sprookje der grootgelovigen.

  172. mafchauffeur says :

    Er zijn hier nogal wat lieden, ondergetekende incluis, die verkeerde en voorbarige conclusies trekken.

    lieve mensen wij geloven dat onze Vader ons het huis gaat GEVEN , dat wil zeggen een miljoen nogwat in duiten, euro’s, zodat we het huis zo kunnen kopen zonder hypotheek en dus zonder maandlasten. Groot geloof he? Ande…rs zou het helemaal geen optie zijn hoor! Je denkt toch niet dat ok verwacht dat de lezers van Lifeletter ons huis allemaal samen voor ons gaan (af) betalen? Dat zou ik niet eens leuk vinden of willen! Ik wil geen kale kat kaalplukken! Neeeeee, ik geloof (en weet) dat Vader uit de OVERVLOED van de rijkdom van zijn heerlijkheid gaat voorzien! Ik geloof (en dus: ik weet) dat Hij geld creeert, schept, om ons huis te voorzien. Hahahaha. Mijn God is GROOT!!! Haha, en ik geloof Hem 😀 Veel liefs allemaal

    Ik ga de premier van Griekenland maar eens een sms-je sturen.

  173. mafchauffeur says :

    KvD (ook een huizendromer) meldde gisteren al:

    ‎’Goedgelovig’ leest mee. Wat een grap! Hoe krijg je het voor elkaar David zoveel vrije publiciteit. Ik heb alles geprobeerd maar nog steeds niet uitverkoren hoor…

  174. Pippi says :

    Het beoogde huis staat er voor 1195000. Dat is geen miljoen. Ietsje meer. Kniesoor…. Wolkenveld 28, incl. boeddhabeelden.

  175. Profeet says :

    Wat een ontzettende huilebalk, die David Sörensen

    @john … zeldzaam & uniek : ik ben ’t met je eens !!… 😉

  176. John says :

    @Profeet.

    Wauw, dat zal inderdaad voor het eerst zijn 😉

  177. hetlicht says :

    @Pippi inderdaad, met twee boeddha’s http://maps.google.nl/maps?hl=nl&rls=com.microsoft:nl:{referrer:source%3F}&q=Wolkenveld+28+almere&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1066&bih=777&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x47c616ab91fe87ad:0x8a410c22402efc0e,Wolkenveld+28,+De+Velden&gl=nl&ei=Cm76TZKNDISAOtzr1cwE&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBkQ8gEwAA
    Is toch een leuk huis voor die prijs..? http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47563961-wolkenveld-28/fotos/

  178. Pippi says :

    Ja, ik viel voor de naam. Daar zit je gebakken als elk oog Hem zien zal. Op het Wolkenveld.

  179. Profeet says :

    uiteindelijk jaren van schuldsanering maar gelovig als ze zijn blijven ze God vertrouwen en bleven ze (gemaakt??) vrolijk zeggen tegen iedereen dat de profetieën ooit in vervulling zullen gaan en nog steeds lopen ze conferenties af met “grote wonderen en tekenen” en genieten ze van Gods heerlijke samenkomsten en wonderen en tekenen

    @onno … zulke mensen ( en misschien ook : David Sörensen ? ) zijn het slacht`offer van een bepaalde vorm van valse profetie, waarbij de profeet een *gave* heeft ontwikkeld, om bij iemand de wensen in diens hart te kunnen *LEZEN* — de “profetische” uitkomst daarvan, luidt dan meestal : “”God zegt tegen mij, dat Hij jouw droom in vervulling zal doen gaan !?”” — doch wat blijkt … dit is een *gave*, welke iedereen kan leren !!

  180. Johan says :

    @Pippi: Waar zie je die boeddhabeelden dan?

  181. pijpkaneel says :

    @pippi

    Vooral die laatste foto op Funda is geestig (maar niet geestelijk): wees verstandig, neem een aankoop-makelaar mee.

    O nee, want dat doen de goddelozen al. Hij heeft Pappa.

  182. hetlicht says :

    @Johan Zoek via Google-Maps het adres Wolkenveld 28 Almere en sleep met je linkermuisknop het orange poppetje naar het aangegeven adres en laat ;t daar los, hierdoor opent streetview en kun je alle huizen in de straat bekijken, dus ook twee boeddhabeelden voor het huis.

  183. Pippi says :

    @Johan, op funda, vooraanzicht van de woning.

  184. Pippi says :

    @pijpkaneel, pippi niet verwarren met pappa hè 🙂
    Ik voorzie meestal niet zo heftig.

  185. Belgje says :

    Beste noorderburen: veel plezier ermee! Ik wil best een paar euro geven als ‘ie dan ook maar belooft om daar te blijven. 🙂

  186. jannegen says :

    Wat doe ik toch moeilijk… Een website maken, elke week een stukkie schrijven en je kan een huis bij elkaar sprokkelen.

  187. Ruub says :

    Ik vind het wel grappig dat de gezichten van die boeddhabeelden onherkenbaar zijn gemaakt door Google. Alsof ze ergens van verdacht worden. ‘Wat voor verschrikkelijks hebben hebben deze twee verdachte personen aangericht in deze woning aan de Wolkenveld?’, ga je bijna denken.

  188. Rien says :

    @Pittig: klopt. hij moet gewoon z’n verstand gebruiken… 😉

  189. Rien says :

    Ik geloof (en dus: ik weet) dat Hij geld creeert, schept, om ons huis te voorzien.

    ja hoor. Mijn Vader is een tovenaar.

  190. mafchauffeur says :

    @Rien: S.c.h.e.p.p.e.r., geen tovenaar. En je moet wel je vakliteratuur bijhouden, broeder.

    Boekverslag door een fb-vriend van DS van deze week:

    de schrijver legt uit dat God niet iets uit het niets creerde, maar dat de bijbel zegt dat het werd gemaakt met onzichtbare dingen. Volgens de schrijver zijn enkele van de onzichtbare bouwstenen; de Glorie en geluid. Hij gaat in op Quantum …Physics en laat o.a. zien dat alles uit geluid bestaat, dat zelfs binnenin de kern van een neutron, een proton en een atoom wanneer je die splitst er een nog kleiner deel is dat uit geluid bestaat! Verder legt hij uit dat niets verdwijnt maar alleen een andere vorm aanneemt en dat dit gestuurd kan worden door geluid. Hij gelooft dat in de Glorie het uispreken van een profetische declaratie of het geven van een bevel een op het eerste gezicht dood lijkend ding in beweging kan zetten. Het principe van; “laat er licht zijn!” of het verplaatsen van een berg, etc. Er staat nog veel meer interessants in waarvan ik sommige principes al kende, maar het leuke is dat veel dingen nu ook wetenschappelijk worden bewezen !

    Gaat over “Glory Invasion” van ene David Herzog. Geen commentaar, ik heb het boek niet gelezen. Maar misschien wacht ik daarmee tot er een film van gemaakt is.

  191. eekhoorn says :

    De god die geld schept is of de Mammon of Dagobert Duck…..

  192. Henny says :

    “lieve mensen wij geloven dat onze Vader ons het huis gaat GEVEN , dat wil zeggen een miljoen nogwat in duiten, euro’s, zodat we het huis zo kunnen kopen zonder hypotheek en dus zonder maandlasten. Groot geloof he? ”

    “Want hoe heerlijk is het niet om zelf huizen aan anderen te geven. Lijkt me zoooo gaaf dat te kunnen doen. Het geluk dat je er mensen mee schenkt.”

    Met andere woorden zegt hij hier: Mensen stórt je geld op mijn rekening!!

    Nog maar een keer deze zin aanhalen, ze verwachten dus wel degelijk dat er iemand is die dit huis voor hen wil kopen, óf dat ze het geld bij elkaar krijgen om dit huis te kopen. Maar ze kunnen er natuurlijk ook van uit gaan dat al het geld van God is en dat het wel uit de zakken van de mensen geklopt moet worden.

    Al met al alles lezende spreken ze zichzelf (en/of God) flink tegen.

  193. eekhoorn says :

    “Want hoe heerlijk is het niet om zelf huizen aan anderen te geven. Lijkt me zoooo gaaf dat te kunnen doen. Het geluk dat je er mensen mee schenkt.”

    Als het hem zooooooooo gaaf lijkt dat te kunnen doen heeft ‘ie net een kans laten liggen. Hij heeft zijn huis in België gewoon verkocht en niet weggegeven…
    Jammer hoor, dat had hem vast weer een kick van zo’n 5 min. gegeven.

  194. mafchauffeur says :

    @eekhoorn: als ik het verhaal op fb goed begrijp was dat een huurhuis in België. Door de huurbaas verkocht. Wie de huur heeft opgezegd – huurbaas of huurders weet ik niet.

    Ik neem aan dat de huur altijd netjes is voldaan.

  195. Pittig says :

    @ Belgje

    Jullie hebben wel humor daar in het zuiden, merk ik… 🙂

  196. eekhoorn says :

    @ mafchauffeur.

    Oh nou dat valt dan weer mee.
    En het is natuurlijk veeeeeeeel leuker om straks dat vreselijk duur betaalde huis weer weg te geven. Wie zou daar dan voor in aanmerking komen?

  197. Vertue says :

    Ik geloof (en dus: ik weet) dat Hij geld creeert, schept, om ons huis te voorzien.

    Geldcreatie is een bekend begrip in de monetaire wereld; maar dat komt er op neer dat we er allemaal voor gaan bloeden. Een miljoen euro uit het niets betekent simpelweg dat de euro minder waard wordt.

    God heeft dus blijkbaar ook een rol bij de Europese Centrale Bank… Maar dat instituut was toch van de Nieuwe Wereld Orde? Ik snap het niet meer.

  198. mafchauffeur says :

    Of iemand heeft nog ergens 1.300.000 Belgische Franken liggen.

  199. Henny says :

    “Ik wilde eerst niets over dit miljoenenhuis op FB zetten, omdat ik weet: als het niet gebeurt halen we smaad over ons heen. Maar gisteren heb ik gebeden en voelde zoveel vuur van God over een huis vol demonen veranderen in een huis vol van …Hem, dat ik ineens voelde: ik zet het wel op FB. Ik heb er ineens wel geloof voor. En als het niet gebeurt heb ik tenminste wel een heel eind op het water gelopen! Maar ik geloof dat God niet liegt tegen ons. We voelen zo sterk zijn Geest, zo diep en zo intens… We kunnen niet anders dan zeggen: Vader, U spreekt… We kunnen niet anders dan op het water gaan lopen. Anders zouden we hypocriet zijn. Als je God hoort spreken, wat doe je dan? Of we interpreteren alles helemaal verkeerd. Maar we vertrouwen op Hem, hij is groter… Dan alles wat we weten… En zoooo lief!!!!”

    Weer een bewijs dat David zichzelf tegenspreekt want hij heeft nu de hele dicussie verwijderd. ( of op verborgen gezet, weet niet of dat apart kan)

  200. hetlicht says :

    ik weet niet of de hele FB-conversatie opgenomen wordt, bij deze:

    Profiel van David · Prikbord van David

    David Sorensen
    Morgen gaan we kijken naar een huis met twee enorme boedhabeelden ervoor. Maar heel ruim en goed gelegen.

    [door GG ingekort]

  201. goedgelovig says :

    @hetlicht: We hebben de kopie in ons archief bewaard. Deze comment is te lang en mede om privacyredenen verwijderd.

  202. hetlicht says :

    @goedgelovig: excusé moi…!

  203. Onno says :

    @Belgje Nou je gunt ons Hollanders wel veel goeds zie ik 🙂

  204. hetlicht says :

    Beide FB-accounts van DS zijn verdwenen…?

  205. kerel says :

    Die gek heeft me maanden lastig gevallen over Jezus. Midden in de nacht ontving ik mailtjes zoals: Ik hou van je, echt waar! Groetjes Jezus. Dit ging erg lang door en het werd steeds zoetsappiger. Ik vroeg hem op den duur waarom hij steeds zo een theatrale spongebob uithing. Als antwoord hierop, kreeg ik een enorm betoog van 3 kantjes over wat hij geleerd had over geweld. Kort samengevat was het zo dat hij vaak naar actiefilms keek, maar toen hij bij een verkeersongeval betrokken had vond hij dat niet eens grappig… Gek he? :S

  206. Henny says :

    Kerel, gewoon in een mail vragen of je uit zijn adressenbestand geschreven kan worden. Dat hiel bij mij heel goed 😛

  207. Henny says :

    Hiel is hielp

  208. kerel says :

    Ja dat had ik meerdere malen gedaan, maar hij bleef maar doorgaan. Uiteindelijk heb ik van 1 van zijn posters met Jezus er op, Bassie gemaakt. Deze had ik terug gestuurd en gevraagd waarom hij nou ineens Bassie als god ziet. Daarna heb ik nooit meer last gehad van hem!

  209. engel says :

    Ik lees net op FB dat onze Mattie ook een (bouwvallige) geestvervulde villa in Ermelo heeft gekocht.

  210. mafchauffeur says :

    Bouwvallig, bouwvallig… Bouwjaar 1974! Dat lijkt mij reuze meevallen.

  211. mafchauffeur says :

    @engel: hiermee is het woord van 10 november 2013 in vervulling gegaan. 🙂
    https://goedgelovig.wordpress.com/2013/10/26/mattheus-de-doordouwer/#comment-182754