Left Behind met de verborgen camera

Met Left Behind-gelovigen kun je ook best een Banana Split-grap uithalen.

28 responses to “Left Behind met de verborgen camera”

  1. Kaas says :

    LOL

  2. snow says :

    leuk…

  3. Vertue says :

    Niet leuk. Als voormalig pre/post tribulationist kan ik me voorstellen dat dit ontzettend traumatisch moet zijn. Niet echt sentimenten om mee te spelen. Voor het zelfde geld had ze zichzelf iets aangedaan.

  4. snow says :

    @Vertue

    Ach, hou toch op… Je ziet toch aan dat filmpje dat ze het zelf nauwelijks geloofd? Ze kan het niet geloven dat wat ze altijd heeft geloofd nu ook daadwerkelijk zo is uitgekomen.
    “Twijfel, twijfel, is het toch zo? Nee, het kan niet. Ja maar…”

    En haar reactie aan het einde wanneer ze alle vrienden weer terug heeft vind ik ook vrij mak. Dus ik blijf bij: Leuk!

  5. Vertue says :

    @Snow

    Duidelijk een reactie van iemand die nooit echt bang is geweest ‘left behind’ te worden.

  6. Kaas says :

    @vertue… Haar vrienden stonden in de kamer ernaast… Dus dat ze zichzelf iets ergs aan zou doen… mwoah.

    Ik vind het een goeie grap!

  7. citroenboom says :

    Volgens mij was ze wel even flink van slag.
    Nou ja, wellicht is het nuttig om aan het denken gezet te worden.

  8. Vertue says :

    @Kaas,

    Ze zal zich misschien niet iets hebben aangedaan of zo – dat was wat overtrokken. Maar het blijft een rotgeintje.

    Vergelijk het met voor de grap iemands portomonee in de kroeg verbergen en dan zijn reactie filmen. En naderhand de film op youtube plempen, mét commentaarmogelijkheid, zodat iedereen zich nog eens kan verlekkeren over je angstige momenten. Zoiets, maar dan met iets dat je nog intiemer is. Ik zou me flink verraden voelen, en onveilig bij die zogenaamde vrienden.

    En ja, ik zou achteraf of als er nog eens aan teruggedacht wordt ook lachen als een boer die kiespijn heeft. Wat moet je anders?

  9. snow says :

    @Vertue

    Het gaat niet om wat ik voel of niet. Jij zei dat het meisje op de video zichzelf wel wat aan zou kunnen doen. Dat valt volgens mij wel mee, gezien hoe ze reageert. Ook naderhand staat ze er heel relaxed bij.

    Als ze echt zo bang zou zijn “left behind” te zijn, zou ze van schrik / opluchting wel in huilen uitbarsten ofzo.

    En ja, het klopt, ik ben daar niet zo bang voor. Jij wel dan?

  10. Vertue says :

    @Snow,

    Vroeger ben ik erg bang geweest niet opgenomen te worden ja. En op momenten dat je als kind/puber dan je ouders even kwijt bent grijpt je dat erg aan. Ik heb nu überhaupt weinig met dit soort theologie, maar ik herken de angst nog wel. En daarom vindt ik het filmpje smakeloos.

    En natuurlijk gaat dat meisje tussen haar vrienden niet toegeven dat ze van slag was. Als jij te grazen wordt genomen door je vrienden (zie mijn reactie op 1:48) ga je toch ook niet toegeven dat het wel heel dichtbij kwam?

  11. Johan says :

    Volgens mij is het bij verborgen camera-programma’s zo dat je zelf toestemming moet geven dat het uitgezonden wordt.

  12. Gabriel says :

    Good News: Turn or Burn!!

    (Left Behind, gebaseerd op de absurde eindtijd gedachten. Met als doel dat mensen tot geloof komen uit angst, zodat ze daarna aan iedereen kunnen vertellen dat God liefde is)

  13. WoodyFlow says :

    hahahahaha goeie grap zeg…

  14. Ds Dre says :

    Heel leuk.

  15. Pittig says :

    Ik vind hem wel wat grappig, maar als ik er over nadenk niet meer. Ik denk toch dat Vertue gelijk heeft.

    Dit is niet te vergelijken met iemand die denkt dat zijn auto in de prak zit of zoiets. Dit gaat om iemand die denkt dat God haar niet wil en ze voor de eeuwigheid gedoemd is. En dat gaat echt wel diep!! Je wereld en geloof dreigen in elkaar te storten.

    Dus niet grappig als je doorhebt wat dit met iemand kan doen.

    En of ze toestemming voor uitzending/verspreiding heeft gegeven is natuurlijk lastig, want ze wil haar vrienden niet afvallen. Maar die zijn wel een grens overgegaan.

    Het probleem zit natuurlijk vooral in de theologie van Left Behind die Gabriel in zijn one-liner heel scherp typeert:

    Met als doel dat mensen tot geloof komen uit angst, zodat ze daarna aan iedereen kunnen vertellen dat God liefde is

  16. Richardess says :

    Vind het een onsmakelijke grap die ver over de scheef gaat. Het gaat om een heel diep geworteld gevoel, en of dit gevoel nou terecht is of niet het krijgt een flinke optater.
    Trouwens ik denk dat de meesten hier of ze het nou wel of niet geloven allemaal flink zouden schrikken met de kennis die je hebt.

  17. Ds Dre says :

    “it gaat om iemand die denkt dat God haar niet wil en ze voor de eeuwigheid gedoemd is. ”

    Ik weet weinig van deze opname-theorieën af, maar in de paar films die ik hierover heb gezien is er nog een herkansing mogelijk. Ze sterven wel allemaal als martelaar, maar ach je haalt het uiteindelijk toch noch.

  18. Vertue says :

    Even een muzikale omlijsting (DC Talk):

  19. Vertue says :

    Het koortje spreekt het meeste aan:

    “There’s no time to change your mind
    The son has come and you’ve been left behind.”

    De film retro-film ‘a thief in the night’ hebben we ook ‘gezellig’ bij de jeugdgroep gekeken (ik was 12), alweer heel wat jaartjes geleden. De clou: als je niet bent opgenomen ben je zo goed als verdoemd en je kunt er niets meer aan doen. Voor de liefhebber:

    De overige delen zijn ook op youtube te vinden…

  20. Pittig says :

    @ Vertue

    Ik heb die film ook nog op de jeugdgroep (ik was 18) gezien…

    Het heeft me 8 jaar bij een psychiater gekost om daar weer vrij van te komen… 😉

  21. Vertue says :

    @Pittig
    De gil waarmee de film eindigt klinkt nog na in mijn hoofd…

  22. Pittig says :

    @ Vertue

    Tja, zulke christelijke horror maken ze vandaag de dag niet meer…

  23. Vertue says :

    @Pittig

    LOL!

    Nee, als ik er enige hand in mag hebben zullen mijn kinderen die films niet voor hun zestiende mogen zien 🙂

    The omega code en de opvolger Megiddo zijn trouwens ook aardige culthorror. Als was het maar vanwege de bedroevende kwaliteit.

  24. Richardess says :

    wauw, heb die film na een kleine 30 jaar weer eens bekeken. Als kind deze film gezien terwijl ik niet mocht kijken naar Kooten en de Bie !!!!!!!.
    Ik snap het niet meer.

    Paar conclusies over left behind:

    Qua kleding en muziek zijn we er behoorlijk op vooruit gegaan
    Er werd een baby gemerkt, m.a.w. ook deze zijn niet eindtijdproof…….
    Helaas zijn ook de vogels niet eindtijdproof……
    Mijn gele helikopter van playmobile destijds kwam wellicht voort uit deze film.

  25. rob2 says :

    Er zijn nogal wat variende theorieen over rapture. 1 ervan is dat als je hett mist, je verdoemd bent. Oftewel: het was de laatste trein en er komt er niet nog een.
    Meevoelend met degene in het filmpje die er wellicht van overtuigd is dat er geen hoop meer is: verschrikkelijk, en de ‘grap’ daardoor smakeloos (want spotten met iets dat in haar beleving mogelijk nog erger is dan doodgaan).
    Maar relaxed vanuit de stoel kijken en eigenlijk denken dat het anders in elkaar zit: gevoel van cynisme.
    Die mengeling geeft wel een erg raar effect bij het kijken van het filmpje, tussen (uit)lachen of liever maar doorspoelen omdat het een naar gevoel geeft. Complicated…

  26. Ds Dre says :

    Ik heb heel lang geleden de film “A thief in the night” gezien, Ik denk in de YFC koffiebar ofzo. De enige indruk die mij is blijven hangen is dat het een dodelijke saaie film was en de christelijke meiden ongelofelijke trutten en jongens kwezels waren. Dan maar katholiek, dan heb je na een leuk leven nog ff het vagevuur als escape en hier al de biecht.
    http://www.newadvent.org/cathen/12575a.htm

  27. Pittig says :

    @ Vertue

    Als was het maar vanwege de bedroevende kwaliteit.

    Hahaha! 😀

  28. Donqshot says :

    Ooeff ik moest even lachen omdat ik deze vorm
    van geloven zo verwerpelijk vind maar als snel vond ik het toch wel heel hard. Not a way to treat a friend.

    Tja As a thief.. de muziek van Larry Norman was wel cool. En dat scheerapparaat kan ik me heugen.

    Kunnen jullie je die andere Christelijke film nog heugen die deels in Amsterdam speelde met die karate kid. Caught