Harold Camping: “Foutje, bedankt.”

Harold Camping heeft gereageerd op het uitblijven van de Opname afgelopen zaterdag. Vanuit het hoofdkwartier van Family Radio in Californië verklaarde de prediker dat hij zich in de datum heeft vergist. Het moet 21 oktober 2011 zijn. Dan wordt de wereld echt volkomen vernietigd. Hij vroeg zijn volgelingen nog vijf maanden geduld te hebben. Zijn voorspelling van 21 mei moet vooral ‘geestelijk’ worden gezien, niet letterlijk. Waarom zijn voorspelling van 21 oktober dan wél letterlijk zou moeten worden genomen, is niet duidelijk. Camping acht zich niet verantwoordelijk voor mensen die hun huis hebben verkocht of hun baan opgezegd om zijn advertentiecampagne te bekostigen. “Dat is tussen hen en God.”

Camping ging ook in op de vraag wie in de herkansing van 21 oktober door Jezus worden opgenomen en wie niet. Daarbij zou het totaal niet relevant zijn of je christen bent. Ook hindoes en andersgelovigen kunnen worden opgenomen. Uiteindelijk is God degene die bepaalt wie Hij redt en wie niet, aldus Camping.

Matt Tuter, een medewerker van Family Radio heeft de media laten weten dat Camping in totaal 100 miljoen dollar aan zijn waarschuwingscampagne heeft verspijkerd. Het grootste deel van dat bedrag kwam uit de verkoop van onroerend goed en een radio- en een televisiestation, niet van particuliere donors. Volgens Tuter heeft Camping 100 miljoen verschoten “om een dwaas van zichzelf te maken.” De meeste stafleden van Family Radio zouden die mening delen, aldus Tuter.

De speciale radio-uitzending waarin Camping zijn profetie bijstelt en de pers vragen kon stellen is HIER te beluisteren.

Advertenties

69 responses to “Harold Camping: “Foutje, bedankt.””

  1. Ettje says :

    Hoop dat ieder weldenkend mens het zonde van zijn/haar tijd zal vinden om er naar te luisteren.
    Heb je helemaal niet nodig om te weten dat hij een nieuwe datum heeft gegeven, en dat volgens hem de wereld dan in een grote vuurbal zal vergaan, het internet staat er al weer vol mee…
    Krijgt hij dus opnieuw een heel groot podium. Blijkbaar niets geleerd van zaterdag!

  2. Paulus de Boskabouter says :

    Ah, kunnen we toch eerst nog even naar de Oktoberfeste
    http://www.beleven.org/feest/oktoberfest
    met natuurlijk de zondagparade!

  3. Stryber says :

    Harold bedankt; je hebt mij een Elia-moment gegeven; was even in mijn vurige strijdwagen,(na 7 weken droogteplaag); in het regenfront boven Holland op 21//22mei boven elke spot verheven.
    Dát is de cryptische uitleg van jouw voorspelling; in dit deelgebied Holland;en zo zullen in alle andere deelgebieden gelijkluidende apotheoses plaatsgevonden hebben; maar je weet het; al stond er een dode op; ze halen dier neus ervoor op…
    Maar kan het de volgende keer een beetje cheaper; met zo’n zware gevulde beurs is opname technisch//praktisch onmogelijk; je stort dan echt boven de studio gekomen keihard weer neer; en zou op de grond terechtgekomen uit je vel barsten; en dat zou een beetje genante Judas-a-like vertoning zijn…….
    Maar we gaan door, en werken aan 21 oktober; wel op de been blijven; oude rakker…….

  4. Ruitje says :

    Harold Camping is knettergek en een gevoelloze man die geen traan laat om al die mensen die hij misleidde en die nu geen baan, geen huis en geen geld meer hebben. Hij denkt alleen maar aan zichzelf. Wie nu nog zijn onzin gelooft is echt ‘goedgelovig’. 😉

  5. de barnevelder says :

    Ik wist dat je op deze site peper en zout naar smaak moet toevoegen ,maar nou voel ik me toch wel een beetje te veel belazerd ! Ik wacht 21 oktober nog af en daarna ga ik mijn appartement in Spanje weer uit de verkoop halen en daarna zien we wel weer verder .

  6. marcusampe says :

    Het probleem met zulke valse profeten is dat zij veel leed aan meerdere mensen bezorgen alsook dat zij de Naam van God door het slijk sleuren. Zulke voorspellingen en zulk een cordaat mispresenteren van Bijbelse uitspraken brengt het Christelijk geloof in diskrediet.

    Lees hier over meer:
    http://bijbelonderzoekers.multiply.com/journal/item/3506/Laatste_dagen_omroepers
    +
    http://bijbelonderzoekers.multiply.com/journal/item/3507/Doemdagscenarios
    +
    http://bijbelonderzoekers.multiply.com/journal/item/3503/Newsweek_vraagt_zich_af_of_wij_nog_onwetend_willen_houden

  7. Johan says :

    Wat apart dat een fundamentalistische baptist zegt dat het voor de Opname niet uitmaakt of je christen bent of niet. Dat is niet echt een evangelicaal uitgangspunt.

  8. rob says :

    @Marcusampe
    “Zulke voorspellingen brengen het christendom in discrediet”……………..

    Jaja, zoals de jehovagetuigen, die ook in 1914 voorspelden dat het einde der tijden gekomen was?

  9. rob2 says :

    Voor iedereen die ook maar een beetje twijfelt: Lees 2Tessalonicenzen 2:1-4.
    Vooral vers 2 is speciaal voor dit soort figuren geschreven.

    Pas als Israel een of ander dubieus vredesakkoord tekent waarbij ze de tempel mogen gaan herbouwen, kan je vrij exact op bijna de dag nauwkeurig gaan rekenen.

  10. an says :

    Voorspelling voor 22 oktober: Het heeft in het verborgene plaatsgevonden…

  11. Vleertje says :

    Wil iemand deze man verantwoordelijk gaan houden voor misleiding? Die arme mensen hun geld gaat teruggeven? Hoeveel doden zijn er al? Daar mag ie dan ook voor worden veroordeeld. Laten de Amerikanen beginnen met censuur en die man een spreekverbod geven. Ik ben het helemaal eens met Ruitje, die vent is knettergek en gevoelloos. Bah! 😦

  12. Pittig says :

    @ An

    Volgens mij heb jij nu een echte profetie uitgesproken! 🙂

  13. Pittig says :

    @ Johan

    Hij zegt er heel verstandig bij: “Uiteindelijk is God degene die bepaalt wie er wel en niet wordt opgenomen.”

    Veel beter dan al die mensen die precies weten wie er wel en niet gelovig zijn en al als Rechter der wereld optreden.

    Alleen had hij het met de datum ook aan God moeten overlaten…

  14. Martin says :

    Ik hoop dat ik de wijsheid zal hebben dat ik, wanneer ik niet meer zo wijs ben, mijn mond houd in het publieke debat…

  15. pijpkaneel says :

    En Camping inspireert ook Europese financiële kopstukken:

  16. eekhoorn says :

    Toch jammer dat Camping nog niet opgenomen is.
    Er zijn vast genoeg gesloten inrichtingen waar hij met open armen ontvangen zal worden…..

  17. Profeet says :

    @ruitje … wij moeten wel beseffen, dat die meneer Camping, gewoon : een doorgeschoten exponent is van het *rapture ready* evangelisch Amerika !? — zulke extremisten, doen amper enig beroep op ons vermogen tot onderscheiden — lastiger wordt het bvb, wanneer ‘r ergens lieden binnen stappen, met een geweldig *mooie* boodschap, waarvan iedereen terstond roept van : “””oooh ? – dit is het !!””” — en men pas na geleden schade, tot nuchterheid wederkeert ….

  18. bramvandijk says :

    @johan en pittig
    Het is gewoon een echte calvinist. Het gaat er niet om wat je geloofd of om je goede danwel slechte daden. Het enige dat telt is of je uitverkoren bent ten goed of uitverkoren bent ten kwade. De leer van deze dubbele uitverkiezing is precies wat Camping hier vertelt.

    En dit is nu precies waarom Arminius en zijn hele remonstrantse clubje nog steeds niet echt welkom zijn bij de andere gereformeerde stromingen, ook al hebben die de dubbele uitverkiezing al lang bij het grof vuil gezet op enkele gergemmers na.

  19. André geerts ex christen says :

    Oke Harold Camping zegt dat hij zich heeft vergist in de datum van de opname.Natuurlijk wel een hele slordige vergissing.Maar deze arme demente sukkel durft dit tenminste wel toe te geven.In de evangeliën lezen we diverse malen onder andere in Mat:16 dat onze lieve Heer zelf ook spreekt over zijn wederkomst.Dat had namelijk zo ongeveer 2000 jaar geleden al moeten geschieden.Maar is tot heden niet gebeurd.Dus is het duidelijk dat Onze lieve Heer zich zelf ook nog weleens vergist in de datum.Alleen hij heeft het nooit durven toe te geven zoals Camping.Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat al die mensen die door Camping zijn belazerd nu zullen doen.Zullen zij Camping blijven volgen en zich verder laten hersenspoelen of zijn ze wakker geworden en tot inzicht gekomen dat er nooit een wederkomst van Christus zal plaats vinden.

  20. Ettje says :

    @Vleertje; Denk ook dat het allereerst een zaak voor de Amerikanen is om dit te stoppen…
    Wat moeten wij, vanuit ons land hier tegen doen? We kunnen enkel anders getuigen. En dan denk ik niet meteen aan woorden, maar meer aan daden.
    Heb het al wel eens eerder gezegd: geloven is een werkwoord, geloven moet je doen!

  21. Hendrik says :

    @Vleertje
    Er is al een actie website geopend:
    http://www.campingtussendewieken.nl/

  22. Profeet says :

    dat onze lieve Heer zelf ook spreekt over zijn wederkomst. Dat had namelijk zo ongeveer 2000 jaar geleden al moeten geschieden. Maar is tot heden niet gebeurd. Dus is het duidelijk dat Onze lieve Heer zich zelf ook nog weleens vergist in de datum

    @andre … je leest slordig, plus je interpreteert fout ? — immers, wanneer Jezus spreekt over *spoedig*, dan is dat wel : spoedig … NA`dat wij gelovigen, alle volkeren hebben gemaakt tot Zijn discipelen !! — doch helaas zijn wij gelovigen nog`NIET gereed met ons “huiswerk” — snap je het …?

    PS : Jezus voorspelt niet, maar Hij … beslist !! -( dat er dingen zullen gaan gebeuren ….

  23. Tinus says :

    @ André
    ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Met “onze liever heer” doel je waarschijnlijk op jezus. Maar hij weet zelf ook niet wanneer hij terugkomt.

    Mattheus 24 geeft denk ik een antwoord.

  24. Tinus says :

    voorderest vind ik dit een leuk liedje

  25. André geerts ex christen says :

    Beste Profeet

    Mijn reactie aan jou van enkele maanden terug ging ook over de wederkomst van Christus.Misschien zou je die in het archief op kunnen zoeken en nog een keer te lezen.Ik heb namelijk geen zin om in herhaling te vallen.Verder lijkt het mij niet verstandig om mensen die zich zelf profeet of mannen van god noemen te veel aandacht te geven.Want dan bestaat het gevaar dat er nog meer Campings ontstaan.

    De Heer zegen U

  26. André geerts ex christen says :

    @ Tinus

    Voor jou wil ik nog een keer herhalen wat ik in het verleden al heb geschreven.

    Buiten het feit dat de bijbel zich vele malen tegenspreekt spreekt de Heer zich zelf ook nogal eens tegen.

    Groeten

  27. Profeet says :

    @andre … wanneer Jezus toch! wederkomt, wordt jij dan : ex ex christen ? 😉

  28. Alec says :

    Ik hoop van harte dat dezelfden er nu weer gaan intrappen in oktober. Mensen die zo goedgelovig zijn dat ze geloven in een specifieke einddatum verdienen helemaal geen huis. Dat soort mensen is menselijk overschot.
    Ik vind dan ook dat Camping geen enkel verwijt gemaakt kan worden. Het zijn de mensen die zo stom zijn.

    En @ Ettje: natuurlijk leren mensen hier niets van. Anders hadden ze uberhaupt toch niets geloofd aanvankelijk?

  29. Ettje says :

    @Alec; Denk dat je meer over de Amerikaanse maatschappij moet weten om zo te kunnen oordelen.

    Trouwens, hoeveel Nederlanders lopen er niet blindelings achter godsdienstleiders aan. Kun je ook stom vinden, maar ’t gebeurt. Kijk hier op GG maar om je heen. Mij maakt het eerder boos op die leiders, die misbruik maken van deze gekneusde mensen, dan op die mensen.

  30. Alec says :

    @ Ettje

    Ik ken de ‘Amerikaanse maatschappij’ (in hoeverre deze zo eenduidig bestaat) goed genoeg om zo’n uitspraak te doen. Bovendien doet het helemaal niet ter zake. Amerikaan of niet, zo veel waarde hechten aan een op numerologie gebaseerde datum is knap stompzinnig. Ik heb weinig medelijden met dat soort figuren.
    Bovendien heeft Camping – volledig los van de Amerikaanse maatschappij ook aanhang in bijvoorbeeld Europa.

    Je hebt achter godsdienstleiders aanlopen en achter godsdienstleiders aanlopen. Iemand die met een datum komt kan toch niet anders zijn dan een oplichter? En ook al zou je het geloven, dan maar gelijk je huis verkopen??

    Tot slot: ik weiger het te geloven dat het allemaal gekneusde zielen zijn.
    Leiders bestaan bij de gratie van volgers. Dankzij de stommiteit van veel mensen ontstaan machtige en schimmige figuren. Dit kun je ook over Wilders zeggen.
    Ik sta niet achter het ‘ slachtoffermodel’ waarbij volgers slachtoffers zijn en leiders daders. Het is net iets complexer.
    Ik roep met mijn gechargeerde en bewust overdreven opmerking mensen op kritisch te blijven. Pas dan kan macht gestopt worden.

  31. André geerts ex christen says :

    @ Profeet

    Wanneer Jezus toch wederkomt dan laat ik hem mijn achterwerk zien.Want dan kan hij namelijk met z’n eigen ogen zien dat de evolutie ver is gevorderd.Verder mag jij het laatste woord hebben.

  32. Flipsonius says :

    @André Geerts
    🙂
    Satori!

    Nu begrijp ik ineens wat Jezus bedoelde met ‘je andere wang toekeren’…

  33. Profeet says :

    Nu begrijp ik ineens wat Jezus bedoelde met ‘je andere wang toekeren’…

    @flipsonius … LOL 🙂

  34. Ettje says :

    @Alec; Ik zag Max Westerman voorbijkomen, die zaterdag in Amerika was en enige tekst en uitleg gaf over: hoe het mogelijk was dat zoveel mensen zo’n charlatan volgen…
    Vond hem een hele goede verklaring daarvoor geven.
    Maakte het voor mij begrijpelijker.

  35. Profeet says :

    NB > de gelovigen daar, zijn STUURLOOS — zij volgen herders … herders die uitsluitend zichzelf weiden !?

  36. Stryber says :

    Bedankt Harold.
    De Schepper merkte je totaal waanzinnige ijver op, en Hij vroeg Zich af; “Wie is hier nou de waanzinige; de Wereld of Harold??”. En Hij sloeg het deelgebied Hollland met 7 weken droogte. En ze aanbaden die 7 weken droogte en riepen verheugd: “Een record, een record!!” (wat als U tot 21 oktober, of zelfs 7 keer 7 weken; een hele jaarweek; die droogte laat voortduren?).
    En Hij sloeg het deelgebied USA met tornado’s; en ook zij aanbaden die tornado’s en riepen uit: “Een record, een record sinds 1953!!”; (en het seizoen is nog amper begonnen…..).
    Ik hou je op de hoogte van de toestand in andere deelgebieden Harold; als een waanzinnige gelijk krijgt; (schorpioenklauwen); wat is de status dan van die zgn. Wijzen…..???
    (invullen wat van toepassing is: …………… )

  37. André geerts ex christen says :

    @Flipsonius

    De ene keer zegt Jezus ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard.De andere keer zegt Jezus wie naar het zwaard grijpt zal door het zwaard omkomen.Fijn dat jij wel weet wat Jezus bedoeld.

    O ja nog even dit dus jij gelooft dat Jezus een boeddhist was.Satori!

  38. bramvandijk says :

    @André

    De ene keer zegt Jezus ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard.De andere keer zegt Jezus wie naar het zwaard grijpt zal door het zwaard omkomen.

    Waarom zou dat tegenstrijdig zijn? Jezus wil gewoon dat al zijn volgelingen een zwaard oppakken en vervolgens doodgaan en dus uitsterven. Zijn volgelingen hebben dit alleen eeuwenlang niet gedaan met als gevolg dat we nu met een wereldgodsdienst opgescheept zitten 😉

  39. Stryber says :

    @Harold

    Merk op de synchronisatie die de Heer toepast; 7weken droogte @Holland versus tornadogeweld @USA; het meet and greet point is 1953; tot nu toe het grootste tornado geweld @USA versus de grootste watersnoodramp @Holland.
    Je hoeft niet per se een waanzinnege te zijn om de paden des heren te kunnen bewandelen. 😦

  40. Dutch Hermit says :

    @Alec
    ik meen mij nog te herinneren dat jij niet zo vrolijk was toen ik vond dat mensen die geld verloren hadden bij het debacle met de Allarts niet al te veel medelijden verdienden. Wat is het verschil met nu? Dat het over Amerikanen gaat die jij niet persoonlijk kent?

  41. Flipsonius says :

    @André

    O ja nog even dit dus jij gelooft dat Jezus een boeddhist was

    bestaat zelfs een boek over: ‘Zenmeester Jezus’ van Jos Stollman
    http://www.thomasevangelie.nl/start.htm
    🙂

    Overigens maakte ik maar een geintje hoor. Teveel eer voor mij om te veronderstellen dat precies begrijp wat Jezus bedoelde.
    De tegenstrijdigheden kan je ook zien als deel van zijn missie, om mensen te provoceren, uit te dagen, wakker te schudden. Dat lukt meestal niet met een braaf consistent verhaaltje.

  42. André geerts ex christen says :

    @ bramvandijk

    Bram ik hoef hier niets aan toe tevoegen.Je hebt helemaal gelijk.

    Groeten

  43. aafke says :

    Las net op MannaVandaag dat broeder Camping is opgenomen in de meest letterlijke zin.
    Een gelovige had ook direct een mogelijke uitleg voor hetgeen geschiedde…
    de Heeeeeere zelf zou broeder Camping het zwijgen hebben opgelegd om te voorkomen dat hij opnieuw de fout in zou gaan.

  44. Pittig says :

    Hier iets meer over Camping die een beroerte heeft gehad
    http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=20714

  45. marcusampe says :

    @Rob, 24 mei, de Getuigen van Jehovah hebben nooit beweerd dat in 1914 het einde der tijden zou komen. Zij zeggen wel dat in 1914 Jezus terug zou gekomen zijn. Maar als je de Bijbel goed leest kan je daar uit opmaken dat dit niet waar kan zijn omdat de beelden van de Heilige Schrift over die gebeurtenissen niet in overeenstemming zijn met wat zij prediken.

  46. marcusampe says :

    @ André & @ Profeet, beiden vergissen zich in Jezus (Yeshua) en God Jehovah / Yahweh welke twee totaal verschillende personen zijn. Jehovah God is de Schepper van hemel en aarde, die geen begin en geen einde kent en dus welke niet kan sterven. Jezus had wel een begin, hij is 2015 jaar geleden geboren en is wel degelijk gestorven. Volgens de Bijbel is Jezus de zoon van God, wat niet het zelfde is als zovele denominaties verkondigen dat Jezus God zou zijn. Op meerdere plaatsen in de Schrift kan je vinden dat Jezus minder is dan God en dat deze ook tot God bid en smeekt. Ook weet God (Jehovah) alles maar Jezus geeft duidelijk te kennen dat zelfs hij noch de engelen de Dag des oordeels kennen.

  47. Pittig says :

    @ marcus ampe (reactie aan André en Profeet)

    Maar wat doe je dan met andere teksten die de goddelijke status van Jezus uitleggen, zoals het begin van het evangelie van Johannes ? Hoe kijk jij daar dan tegen aan?

    (mooie blog heb je trouwens!)

  48. Stryber says :

    @Marcus

    Er is een vliegveld, (blog MA), in Lelystad; vlak bij het Almere van David Sörensen; als je maar een duur huis wil kopen, zijn alle vluchtelingen uit stuurloos België hier welkom…. 🙂

  49. marcusampe says :

    Jezus kan goddelijk zijn zoals wij een goddelijk kind kunnen hebben, maar dat is nog niet hetzelfde als zelf God zijn. Jezus kende zeer goed zijn Vader en dacht zoals Hij. Zijn eigenheden waren die van God benaderend, al wist hij ook niet alles, want zelfs betreft het ogenblik dat hij zou terug komen wist hij het uur noch dag. Enkel God weet alles. Jezus stierf ook echt, terwijl God niet kan sterven.

  50. Jan-Peter says :

    @Marcus: heeft de mens dan de macht om het leven af te leggen en weer tot zich te nemen? ‘Hierom heeft Mij de Vader lief, omdat Ik mijn leven afleg om het weder te nemen. Niemand ontneemt het Mij, maar Ik leg het uit Mijzelf af. Ik heb macht het af te leggen en macht het weder te nemen.’ (Johannes 10:17-18)

  51. mafchauffeur says :

    Nog minder dan 16 dagen te gaan!

    Wel fijn voor Camping dat het vijf maanden is uitgesteld, kon hij tenminste de Ignobel-prijs voor de Wiskunde nog toevoegen aan zijn conduitestaat.

    @GG: lukt het een beetje met het installeren van die tijdklok naast het 666-logo? 🙂

  52. Ruub says :

    Nog maar 3 dagen mensen, repent, repent.

  53. Ruub says :

    De opname is geweest! Wow, wat een ervaring zeg, ongelofelijk! Maar waar zijn jullie eigenlijk? En waarom staan hier alleen pc’s en geen mac’s?

  54. vertue4 says :

    Na het zien van de Hitchhikers Guide to the Galaxy snap ik de cartoon eindelijk 🙂 (zie 0:46 e.v.)

  55. Ettje says :

    Hé Ruub, jij ook? Geef even aan hoe ik je kan herkennen…

  56. Ruub says :

    Ha @Ettje, gelukkig! Ik sta in de rij voor de espressomachine, uiteraard met zonnebril op.

  57. Flipsonius says :

    @Ruub
    Van die nespressoreclame? Oei, dat is toch hele foute koffie? Doen ze niet aan Fairfood daarboven?

  58. Ettje says :

    @Flipsonius; Je gelooft je ogen niet, alles wat beneden zó unfair leek is hier gewoon fair. Unfair kennen ze hier niet.
    @Ruub, neem er vast ook eentje voor mij mee. Ben wel toe aan een bakkie.

  59. ruub says :

    @Flipsonius
    Mmm, zouden we hier wel goed zitten dan? Ik neem er eentje voor je mee, ik herken je wel aan die gitaar voor je hoofd.
    @Ettje
    Komt eraan, ai, het is wel gloeiend heet.

  60. Mustafa says :

    Camping ligt nu in het ziekenhuis he? Als hij echt hart voor zijn business heeft trekt hij precies vandaag de stekker eruit. Dan is er tenminste nog het excuus dat hij het al die tijd over het einde van zijn eigen mentale wereld had, waandenkbeelden incluis.

  61. Wilfred says :

    @Ruub: Als je straks Mao, Stalin en Hitler samen tegen komt, dan weet je pas zeker dat je fout zit 😉

  62. aafke says :

    Ik hoor iemand zeggen, wat is het heet hier…
    Is het een eeuwige “Firenight” of is het de hel….
    Mattheeeeeus……., Willeeeeeem…..
    Alleen maar doven hier, geen blinde te zien..!

  63. Flipsonius says :

    @Wilfred
    Ha ha, de opname als ultieme partycrash 🙂

    Kunnen we trouwens van 21 oktober geen vaste christelijke feestdag maken? De biddag voor de opname?

  64. Wilfred says :

    @Aafke: Alles wat je nu beleeft, gaat buiten je zintuigen om hoor. Het is gewoon een andere versie van de matrix, alleen kun je er hier niet uit… 😉
    Wel veelzeggend dat jij die ervaringen dan koppelt aan WJO en MvdS. Stel je eens voor dat je daar in gevangen blijft zitten… da’s pas hel!

    @Flipsonius: 😉 Wel een beetje egoistische biddag hoor! Mag het ook een biddag voor een nieuwe aarde zijn?

  65. aafke says :

    @Wilfred
    😀 😀

  66. Ruitje says :

    We zijn er nog. 🙂

  67. Ruitje says :

    Of is het: we zijn er… 😉

  68. Flipsonius says :

    @Wilfred
    Nou Wilfred, dat vind ik wel een beetje zonde…de oude gaat nog wel een tijdje mee 😉 Of bedoel je eentje erbij?

    Maar het lijkt me leuk om op zo’n dag elkaar een kaartje te sturen, met ‘gezegende opname’ of ‘behouden hemelvaart’. Vooral als het mensen zijn die je liever niet meer wil zien….

  69. Wilfred says :

    @Flipsonius: Een biddag voor een veranderde mensheid dan? Al zou een meditatiedag mij vrolijker stemmen…

    Voor jouw kaartjes hoef je geen nieuwe christelijke feestdag te hebben. Daarvoor hebben we al hemelvaartdag 😉 En het blijft stiekem toch egoistisch, bidden voor opname van mensen die je liever niet meer wilt zien… 😉