Elly eist hoofd van Rikkert

Wie kent ze niet: de eeuwige hippies, het onafscheidelijke zangduo Elly & Rikkert waarmee menig gristenkind is opgegroeid? Ze zijn niet meer… dat wil zeggen: Rikkert, onze eigen Gandalf, is niet meer. Nadat hij voor de zoveelste keer solo wilde, sloegen bij Elly de stoppen door en eiste ze van de plaatselijke slager in hun woonplaats Vledderveen het hoofd van de sympathieke zanger. De gelijkenis met Mattheüs 14, waarin de dochter van Herodes (ingefluisterd door haar moeder) om het hoofd van Johannes de Doper vraagt is opvallend. Niet bepaald een verhaal dat het als kleurplaat in de kindernevendienst gaat maken, laat staan in de Ark van Stekeltje. We zijn erg geschrokken. Elly plaatste de foto gisteren trots op haar Facebook, met de ondertitel (naar Dylan) ‘You gotta serve somebody’. Het gevolg was een grote ontsteltenis onder haar talrijke vrienden en fans.

NASCHRIFT: Fotograaf Jaco Klamer mailde ons ook nog deze foto van de slachtpartij.

24 responses to “Elly eist hoofd van Rikkert”

  1. Dutch Hermit says :

    @GG
    “Vandaag”? Dan heb ik ook wel een idee wanneer dit artikel geschreven is… Die foto plaatste de jongedame namelijke gisteren al 😛

  2. goedgelovig says :

    Awel, wijsneuske, ge hebt weer es gelijk… heden geschreven, maar niet goed uit onze doppekes gekeken.

  3. Herodias says :

    De foto is gemaakt door Jaco Klamer.
    De rest is voor morgen: woensdag: gehaktdag!

  4. Dutch Hermit says :

    @GG
    genoeg Belgisch voor vandaag :D. Hele dag @che rondgesjouwd met groep Belgen uit Mechelen 😉

  5. goedgelovig says :

    Allez, da wist ik natuurlijk. Ons Andrieske beschikt over profetische gaven. Ge wordt nie zomaar ’t paapske.

  6. frank says :

    Zo goed kan zij toch ook weer niet dansen..toch

  7. Dutch Hermit says :

    @GG
    dus…. 😉

  8. johanna says :

    Valt mee hoor, die grote ontsteltenis. De meesten zien de lol er wel van in.

  9. thebutler says :

    Als GG zegt dat er ontsteltenis is, dan is er ontsteltenis! En jullie willen een kerk beginnen …!?

  10. Pittig says :

    Het was een bijzonder inspirerende man. Ik zal hem missen. Gelukkig heb ik de Dikke RIkkert en andere gedichten- en aforismenbundeltjes nog.

    In die boekjes heb ik enkele aanwijzingen gevonden die deze gruweldaad kunnen verklaren:

    Rikkert schrijft daar:

    “Ik ben weleens jaloers op Georges Simenon, die niet alleen honderden boeken heeft geschreven, maar ook nog met zo’n drieduizend vrouwen heeft geslapen.
    Ik wou dat ik zoveel boeken geschreven had.”

    Dat zal niet goed gevallen zijn. Of deze:

    “Als het echt zo is dat de vrouw meer inlevingsvermogen heeft dan de man, waarom begrijpt ze dan niet dat de man nu eenmaal minder inlevingsvermogen heeft dan de vrouw?”

    “Min vrouw wordt, als zij is aangeschoten, wild.”

    “De mededeling ‘Man en vrouw zullen één vlees zijn’ is nog geen reden om gehakt van elkaar te maken.”

    Blijkbaar wel, Rikkert, blijkbaar wel.

    R.I.P. Rest In Pieces

  11. Ruben Hadders says :

    @Pittig

    😀

  12. vertue says :

    @Dutch Hermit,

    Zo lang met vlamingen rondgehobbeld en dan nog niet weten dat de taal niet ‘Belgisch’ is maar ‘Vlaams’?

    Ga je schamen. 😉

  13. mp says :

    En nee, GG, Belgen praten niet zoals Samson.

  14. Ettje says :

    Denk toch dat andersom origineler geweest was.

  15. bramvandijk says :

    @Pittig

    Rest In Pieces

    toevallig ook in het bezit van Hamden?

  16. Dutch Hermit says :

    @Vertue
    Dat is mij niet onbekend. Het waren echter niet alleen maar Vlamingen, zaten ook een paar Walen tussen. Vandaar: Belgisch

  17. Pittig says :

    @ Dutch Hermit

    Maar het gaat niet om de personen, maar om de taal! Niemand spreekt Belgisch! Ook niet als je Walen en Vlamingen bij elkaar zet. #denkfout

    @ bramvandijk

    Nee, ken ik niet. Ist wat?

    “Rest In Pieces” is het slot van allerlei grapjes in het Engels. Het idee heb ik dus uit Zuid Afrika, maar ik gebruik het nu ter meerdere eer en glorie van mezelf… 😉

  18. Life-after-Mad says :

    @thebutler
    thebutler, on 1 februari, 2011 at 9:32 pm said:
    Als GG zegt dat er ontsteltenis is, dan is er ontsteltenis! En jullie willen een kerk beginnen …!?

    Het is je wellicht ontgaan, maar de eerste scheuring is ook al een feit hoor.
    Die wordt geëffectueerd de dag na de dag van oprichting van de nieuwe GGKerk

  19. bramvandijk says :

    @Pittig
    Ah vandaar…

    Maar goed, ik vind de plaat van Minco Eggersman wel mooi, heel verstild. Maar hij weet de weg naar mijn cd-speler toch niet zo heel vaak meer te vinden.

    Komt ook omdat vrouwlief zijn stem vreselijk vindt 😦

  20. Dutch Hermit says :

    @Pittig
    dat iets feitelijk onjuist is maakt het nog geen denkfout. Ik heb bewust voor de term Belgisch gekozen.

  21. nieske says :

    dat geloof je zelf toch niet geintje