Andries gaat gristelijk solliciteren

Gristenen die een gristelijke baan in een gristelijke werksfeer zoeken (met in de regel ook een gristelijk salaris), kunnen sinds kort terecht op twee vacature-sites: C-linked, voor gelovigen die niet weten hoe LinkedIn werkt, en vacaturesite ChristianTalents.nl. Omdat onze medewerker Andries op zoek is naar een baantje dat je fluitend kunt doen en waarbij je in tijd van de baas mag bidden, probeerde hij ze allebei uit. Op C-linked was hij snel klaar. Wie daar naar een baan zoekt, krijgt de volgende (niet echt hoopvolle) mededeling:

Dan ChristianTalents maar geprobeerd. Al surfend tussen de vele stageplekken bij gristelijke organisaties vond hij warempel ook een échte vacature (screenshot):

CHAUFFEUR, Gorinchem, 6-12 uur per week, oproepbasis

Functieomschrijving
U rijdt in de auto van de docent. Meestal zal dat Hans Groeneboer betreffen. De rit zal in de meeste gevallen vanaf Gorinchem richting Groningen of Friesland zijn. U krijgt een vergoeding per uur dat u beschikbaar bent. Heeft u interesse of wenst u meer informatie, neem dan contact met ons op. Bij voorkeur middels Email.

Werk-/Denkniveau: LBO, MBO
Wie mag er reageren? Iedereen
Aanvangsdatum functie: 2010-12-01
Reageren voor: 2011-01-31
Contactpersoon: Anne Groeneboer-van der Vlist, manager

Waarom de aanvangsdatum van het werk twee maanden vóór de sluiting van de sollicitatietermijn ligt, is onduidelijk. Misschien wil Stichting Koinonia in geloof iemand aannemen en komt die sollicitatiebrief later wel een keer? Dat is natuurlijk wel gunstig. Andries reageerde meteen:

Geachte mevrouw Groenteboer,

Op ChristianTalents.nl zag ik dat u voor uw man een chauffeur zoekt die hem in de avonduren naar Groningen en Friesland kan rijden. Die functie is mij werkelijk op het lijf geschreven! Ik heb hier veel ervaring mee, want ik rijd al regelmatig voor directeuren van christelijke organisaties. In het verleden heb ik voor Joop Gankema, Arie van der Veer en Jan van den Bosch gereden en ik rijd nu Willem Ouweneel naar zijn lezingen en genezingscampagnes. Dat zijn natuurlijk namen waar je ‘u’ tegen zegt. Deze mensen zijn vaak zo druk met hun belangrijke geestelijke werk en kunnen het gelukkig ook best wel betalen, net als uw man. Dan is het heel fijn als er iemand is die dienstbaar is in de Heer en je die zorg uit handen neemt.

Maar, en dat is het mooie, ik ben meer dan een gewone chauffeur! Ik kan namelijk ook goed geestelijk meedenken bij de lessen die uw man wil geven. Vier jaar geleden heb ik een Discipelschaps Trainings School gedaan bij Jeugd met een Opdracht en twee jaar geleden heb ik een cursus ‘innerlijke genezing’ bij Leanne Payne gevolgd. Sindsdien ben ik erg succesvol in het mensen helpen hun innerlijke blokkades te overwinnen en in Jezus helemaal vrij te worden. Ik denk dat ik uw man onderweg vast goede tips kan geven!

U krijgt er geen spijt van als u mij neemt. Ik vraag maar 25 euro per uur; ik kan zo goedkoop werken omdat we het natuurlijk contant afhandelen.

Ik zie erg uit naar uw spoedige reactie!

Met allervriendelijkste groet,
en natuurlijk Gods hele rijke zegen op het leven van u en uw man,

Andries de Jong
‘chauffeur voor de Koning’

Is Andries aangenomen? Lees verder in deel 2

 

13 responses to “Andries gaat gristelijk solliciteren”

  1. dspolleke says :

    instant nominatie voor de gouden bikini

  2. Roberto says :

    Hihi, Hans G., de goeroe van de contextuele therapie het hele land doorrijden, wat een gezegende bediening is dat! Jammer dat ik zelf al in het noorden woon … als we die limo nou hier voor de deur zetten? Rij ik wel naar Gorinchem heen en weer.

    Andries valt zo wel een beetje van z’n voetstuk hoor, Hans is echt wel een van de ‘mindere goden’ na Gankema en JvdB. Maar wie weet gaat die Hans nog eens heeeeel groot worden 🙂

  3. Johan says :

    Als je een DTS hebt gedaan, ben je geschikt voor elke christelijke functie. 🙂

  4. bodem says :

    Dacht even dat het om Andries Knevel ging. Begreep niet waarom hij een andere baan nodig heeft gezien zijn christelijke salaris.

  5. Pittig says :

    Naar het noorden van Nederland rijden — daar kan alleen maar zegen op rusten!!

    Of niet Albert en Etjje?

    Andries, kom nog eens langs, zou ik zeggen… Ik wil je wel van alle belastingen en demonische bindingen, die je tijdens je DTS hebt opgelopen, afhelpen…

  6. Hendrik says :

    Voor de gristenen die niet gezegend zijn met een rijbewijs (maar wel met vrije tijd) heeft mevrouw Groenteboer ook nog de functie van klusjesman vacant.
    http://www.christiantalents.nl/k/vacancy/v/Klusjesman/Gorinchem/Koinonia
    “Iedereen” mag reageren, dus het is een echte Klusjesman m/v functie.

  7. Johan says :

    Heeft Andries die baan gekregen? Of zit hij nog in de procedure?

  8. engel says :

    Ik dacht Andries een “zij” was….

  9. goedgelovig says :

    @engel: Rob spreken we toch ook met ‘hij’ aan?

  10. engel says :

    @GG,

    Ja dat is waar. maar dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in. Het wordt dus niet ontkent?

  11. Gijsonline says :

    Groot nieuws voor de werkzoekende, de vacature database is dubbel zo groot geworden, wel 2 vacatures 🙂

  12. Ettje says :

    @Pittig; Vraag me wel af wat ze daar doen, tussen al die nuchtere Friezen en Groningers… 🙂

  13. Beppie says :

    Andries….ik hoorde dat ze dolblij zijn met je. Je kunt maandag beginnen!
    🙂