Gristelijk Nederland gehackt

De meldingen druppelen binnen. Youthforchrist.nl, Flevofestival.nl, Youthalpha.nl, Backtothebible.nl. Allemaal weg, foetsie, met de mededeling: “Wegens noodonderhoud is deze site tijdelijk niet bereikbaar.” De reden: Solcon is vannacht gehackt en had blijkbaar zijn eigen filternet niet goed ingesteld, of zoiets. Honderden gristelijke organisaties die dachten bij een gristelijke provider wel safe te zitten zijn hun websites kwijt. Gans Nederland is nu verstoken van het evangelie. Wie wel eens met de technische staf van Solcon te maken heeft gehad, zal dit niet verbazen. Het bedrijf blinkt in het kader van haar gristelijke missie en WWJD al jaren uit in een stuitende klantongerichtheid. Het is ook maar de vraag wanneer de sites weer opduiken en of ze alle back-ups nog hebben. “Zo snel mogelijk”, zegt het bandje van Solcon.

48 Reacties op “Gristelijk Nederland gehackt”

  1. Bart zegt :

    We hoeven ons natuurlijk niet af te vragen welke macht hierachter zit.

  2. oppervlakkig zegt :

    Misschien is dit juist wel een zegen.

  3. polleke zegt :

    Ik ben zo blij dat tohoewabohoe ik bij een echte provider host.. Nu nog een nieuwe webdesigner..

  4. polleke zegt :

    yfc.nl doet het wel alle Flevosites niet.. Jammer..

  5. Ruud Vermeij zegt :

    Ik heb een keer met de technische helpdesk van Solcon te maken gehad. Ik kon geen verbinding krijgen met een bepaalde site, waar in verband met mijn studie een online lezing op gegeven werd. (Erg belangrijk dus voor mij.)

    Ik ben (in het weekend) keurig geholpen. Meerdere e-mails heen en weer gestuurd. Zeer snelle reacties. En het probleem is uiteindelijk opgelost. (Van andere helpdesks hoor ik vaak heel andere verhalen.)

    Hulde aan Solcon. Ik zal niet gauw op een andere provider overstappen!

  6. Ruud Vermeij zegt :

    Woensdag gehacktdag…

  7. waterflow zegt :

    dit is het begin van de eindtijd!

  8. Johan zegt :

    het scheelt ook dat mensen die deze post geplaatst hebben zelf ook kennis hebben van hosting. Totaal niet dus.

  9. Johan zegt :

    @Johan: Zeg paarse Johan, kies eens even snel een andere naam, deze heb ik ik al drie jaar in gebruik.

    Ik zit zelf ook bij Solcon. Zolang je de helpdesk niet nodig hebt, gaat het goed. Ik krijg vaak het gevoel dat ik als klant ‘lastig’ ben in plaats van dat ze blij zijn me te zien. Daarin is Solcon geen uitzondering. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de KPN, de overheid, de woningbouwvereniging, en nog tientallen andere grote bedrijven.

    Pittig, Rob, Jabir, ThaFizzy, Gjay en anderen zullen zich vast nog wel onze klantgerichte ontvangst bij dat etablissement in Baarn herinneren. Ik kwam daar regelmatig met relaties, maar sinds dat belachelijke relletje over de worst van Slager Burggraaf zien ze me daar niet meer. Dom dom dom.

  10. Johan zegt :

    Het waren trouwens gehaktballen, herinner ik me. Maar ja, gehakt of gehackt, het scheelt maar één letter. Toevallig wel de letter ‘c’ van christelijk. 🙂

  11. Johan zegt :

    Ik ben gek

  12. Johan zegt :

    Johan Johan Johan ik heb zelf geen leven dus plaats ik maar achterlijke meldingen.

  13. Johan zegt :

    Kies lekker zelf een nieuwe naam. n00b

  14. Johan zegt :

    Ik hou van achterlijke namen dus johan sprak me meteen aan!

  15. Johan zegt :

    ja ik ook

  16. Johan zegt :

    stoppen anders klaag ik jullie aan bij radar en tros en en ga ik heel hard huilen…..

  17. Johan zegt :

    @GG: Mijn avatar is gehackt! De laatste drie opmerkingen zijn niet van mij!!!

  18. Johan zegt :

    Jongens, doe niet zo kinderachtig. Ga lekker bij Geenstijl de comments vervuilen.

  19. engel zegt :

    @Johan,

    Praat je altijd met jezelf??

  20. goedgelovig zegt :

    @Johan: We zien het. We zullen de boosdoener even op de spamlijst zetten. Waarschuwing: het is niet toegestaan de nickname van een bestaande GG-lezer te hacken; ook andere ‘Johans’ zullen na nu op de spamlijst worden gezet.

  21. Dwaas zegt :

    Zelfs mozes had een firewall.http://bit.ly/bAiqnq

  22. goedgelovig zegt :

    Nee maar, nu blijkt zelfs onze eigen gravatar te zijn gehackt… We hebben net acht reacties verwijderd van iemand die zich als GG voordoet.

    @Meneer de Hackert: Kappen met die ongein. We weten wie je bent.

  23. Tau Jabir zegt :

    Heeft Johan DIS? Wanneer ben jij nou weer door de satanskerk misbruikt?

  24. Pittig zegt :

    @ Tau Jabir

    Hij had al geen getuigenis bij de EO-visie getuigenisgenerator. Nu blijkt wel waarom. Hij zit nog middenin de problemen en dan hoor je geen getuigenis te geven in de evangelische en vrije groepen. Pas als je er – hallelujah – uit bent gekomen mag je je verhaal vertellen…. 😉

  25. Pittig zegt :

    @ GG

    Er zit nog steeds iemand te pesten.

  26. goedgelovig zegt :

    @Pittig: We zien het. We zullen zijn werkgever in Dronten wel even bellen.

  27. woodyflow zegt :

    een hacker uit Dronten 😀 pokdalig en 15 dus…

  28. Roberto zegt :

    Sorry GG, stond nog als een ‘Johan’ ingelogd, geintje heeft nu wel lang genoeg geduurd, excuus. Wilde dus zeggen:

    Solcon is niet de enige die de boel uit de lucht moet halen: http://925.nl/ (naar aanleiding van fittie bij DWDD gisteravond)

  29. Henk zegt :

    Uit professioneel oogpunt kan ik melden dat Solcon een zwaar amateuristisch clubje is dat weinig verstand heeft van servers, beveiliging, DNS, etc. Maar wel premiumprijzen rekenen. En christelijk Nederland trapt er massaal in.

    Ik sta helemaal niet raar te kijken dat Solcon gehackt is.

  30. Sabine zegt :

    geen nood, geen nood…! WaaromJezusVoorJou is nog in de lucht. Heel ge-evangeliseerd-wordend Nederland, welkom!

  31. goedgelovig zegt :

    @Roberto: Jou hadden we al gespot. Excuses aanvaard. Die andere knul kan z’n borst natmaken.

  32. Fordo zegt :

    ach, wij zijn allemaal Johan

  33. Fordo zegt :

    Of allemaal Fordo.

  34. Fordo zegt :

    🙂

  35. Fordo zegt :

    ze zeggen nu trouwens dat het vanavond gefixt is

  36. Jan-Peter zegt :

    @GG: Wie dan? Piet?

  37. Mark zegt :

    Ik ben wel eens lid geweest van Funky Fish. Die waren dus ook gehacked, nu krijg nog steeds e-mail van russische prosties.

  38. goedgelovig zegt :

    UPDATE: De Solcon-websites zijn nog steeds uit de lucht. In Dronten wordt ‘spoedoverleg’ gevoerd waarbij niemand mag worden gestoord. #slechtnieuws

  39. Karin zegt :

    http://www.25-plus.nl is ergens anders gehost: welkom!

  40. Karin zegt :

    die Russische heb ik ook al regelmatig aangeboden gekregen via FF… ha ha…

  41. Defender of the Faith zegt :

    Beetje sneu om op deze manier je frustratie te uiten. Kinderachtig gedrag, kleutergedrag.

    Ben zelf al jaren klant bij Solcon en ervaar totaal niets van wat jullie hier beweren. Echt totaal niets! Al meer dan 15 jaar slechts één keer een korte onderbreking gehad! Verder altijd online geweest!

    Langste wachttijd bij Solcon klantenservice: 15 minuten.
    Kortste: nog geen 30 seconden.

    Kortste wachttijd bij @home (ziggo)klantenservice: 23 minuten. Langste: Geen idee, na 1:15 uur maar opgehangen.

    Eén van mijn sites draait bij Solcon op een Linuxserver en is gewoon bereikbaar 🙂 Ook mailen gaat de hele dag al probleemloos (ja, ik weet dat dat niet hetzelfde is en op een andere server draait (meerdere om precies te zijn)

    Sorry, maar dit is blijkbaar weinig anders dan misselijk makende stemmingmakerij van GG. Iemand in de redactie met een internetbedrijf?

  42. goedgelovig zegt :

    @DoF: Nee, niemand met een internetbedrijf of belangen in Solcon. Een van de mooie dingen van internetfora is dat iedereen zijn ervaringen met aanbieders kan delen, zowel positieve als negatieve.

  43. polleke zegt :

    @DoF Ik roep redelijk hard tegen solcon gisteren en vandaag. Maar ik was tot jan. dit jaar klant bij solcon (met wisselende tevredenheid) en in mijn tijd bij YfC heb ik ervoor gezorgd dat ze naar Solcon overstapte. Later ben ik van die keuze teruggekomen. Dit kwam door de verslechterde service. het volproppen van servers (ook na verzoeken om een bepaalde site met veel bezoekers zoals de flevosite te verplaatsen naar een minder drukke) waardoor een site bij meer dan 20 gelijktijdige bezoekers gewoon plat gaat.. dat de service achteruitgegaan is, er geen of weinig onderhoud werd gepleegd en de dienstbaarheid ook te wensen overlaat is inmiddels duidelijk geworden..

  44. Henk zegt :

    @Defender of the Faith: we hebben het hier over de zakelijke producten van Solcon, niet jouw internetverbindinkje…

  45. Mustafa zegt :

    @Defender of the Faith, hoort Solcon nu ook al bij de zaken die je moet verdedigen van je geloof?

    Het lijkt mij duidelijk dat Solcon hier gewoon een paar sneue fouten heeft gemaakt. Als hun medewerkers dan ook al verre van professioneel reageren (en dat is zacht gezegd) dan lijkt me dat we die verstikkende deken van liefde wel even af mogen gooien en de aandacht mogen vestigen op rare praktijken.

%d bloggers liken dit: