Christendom in de uitverkoop (2)

Het christendom in de (eindejaars)uitverkoop, Soul Survivor groupies die boos zijn dat hun vriendinnetjes als evangelisch mokkel worden neergezet, Ouweneel die een boek over olifantjes schrijft, het TRIN-goud dat opeens van koper blijkt te zijn… Woody had weer genoeg brandstof voor een cartoon. Om de tekening goed te kunnen lezen, moet je hem even vergroten door er een- of tweemaal op te klikken.

trinouwen3

24 responses to “Christendom in de uitverkoop (2)”

  1. Annelien says :

    Mooie poster voor jeugd- of tienerdiensten. Met google-opdracht erbij…ik zie het wel voor me.

  2. Martin says :

    Leuk voor op de WC in je kerkgebouw

  3. Martin says :

    Wellicht is het wat om een kerk-wc cartoon reeks aan te leggen?

  4. Ruitje says :

    Vindt de nieuwe single van MvdS de meest briljante:

    “Zing, bid, huil, lach (in de geest) en bedonder”

    : D

  5. Koekje says :

    “Mattheus van de Steen – ook voor feestjes en partijen”

    BRILJANT xD

  6. Rob says :

    Eigenlijk heb je de hele selectie voor de gouden bikini🙂 Welke gristelijke idioten spreken het meest tot de verbeelding vanwege de meest domme acties.

  7. Ruub says :

    Mooi getekend man. Ben eigenlijk faliekant tegen smilies, helemaal tegen knipogende exemplaren, maar hier heb je d’r eentje te pakken:
    😉

  8. Pittig says :

    Designer doornenkroon – automatisch klachten versturen naar EO en GG – de “Lach en bedonder” single etc. — allemaal geweldig!

    Na de kritiek van die Sool Serfaifeurs van gisteren bij de Mokkelkalender met hun praatjes over GG als “gaarkeuken van inkoppertjes” worden deze critici meteen weer geloochenstraft!

    Woody – je bent duidelijk uit het goede hout gesneden!

  9. Wesp says :

    Ik doe mee in de euforie…

    zing bid huil lach en bedonder…… briljant.!!!!

    En tja Ruub had de smiley al gebruikt dus dat doe ik dan maar niet meer…. iets met overkill ofzo……..

  10. Eli says :

    Ook wel toepasselijk:
    In 2004 werd in het satirisch magazine Kopspijkers de parodieversie “Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder” door Alex Klaasen ten gehore gebracht, als aanklacht tegen de graaicultuur in het (Nederlandse) bedrijfsleven.
    (bron Wikipedia)

  11. Kaas says :

    @eli bedoel je deze?

  12. Alberta says :

    Kan ik me opgeven voor de workshop, lopen over water? Lijkt me erg handig dan hoef ik niet telkens op de brug te wachten.
    Fantastische cartoon!

  13. Johan says :

    Complimenten, Woody. Ik heb er hard om moeten lachen. Vooral de spelling Devood Narsizzy Gayari. In drie woorden zet je het typetje perfect neer.

  14. Ruub says :

    @Kaas, Eli.
    Verrek, die Ramses heeft goudstof op z’n jasje!

  15. Eli says :

    @ Ruub,
    Dat is een knipoog van God!

  16. Vleertje says :

    Heerlijk😀

  17. Eli says :

    @ Kaas: Ja die dus.
    @ Woody: Deze cartoon is echt helemaal geweldig! Ontdek steeds weer iets nieuws. De leukste is Devood Narzissy……. op één of andere manier doet hij me aan de jonge Elvis denken.

  18. woody says :

    😀 Thanks voor de smiley’s / complimenten

    en die d. what’s up met die naam, ik gebruik in het dagelijks leven toch ook nooit mijn volledige naam, pfff

    en ik realiseerde me nog maar eens dat de visie van D. en Mattheus het duidelijks naar voren komt in hun keuzes… oftewel, de geschreven visie is; Opwekking in nederland. De praktijk is; een zo vol mogelijk reisagenda naar het buitenland.

  19. Neveah says :

    Is dit het punt waarop GG anderen beschaamd of zichzelf beschaamd?

  20. Eli says :

    @ Neveah
    Bedoel je de eerste keer ‘beschaamt’ (met een ‘t’ dus) anders snap ik je vraag niet.

  21. erik says :

    Gezien de verwijzing naar het Christendom in de titel, zonder dat daar in de afbeelding of het bericht op in wordt gegaan: wat is er nou in de uitverkoop?

  22. salteau says :

    Uit satirische concurrentie (!?) blijkt dat Ouweneel (of is het nou Jongeneel?) ook legopoppetjes gaat verkopen die iets met het Christendom te maken hebben:

    http://bitterlemon.eu/pages/post.aspx?ID=93959948-1138-4fbf-89d9-ea1bb9b39728

  23. nanoniem says :

    ah nu wel gewoon met een Ch.

  24. woodyflow says :

    😀 Lego van jongeneel