Zonde om weg te gooien!

zondezak.jpgOoit wel eens gedacht: ‘Zonde om dat weg te gooien!’ bij het zien van afgedankte spullen op de stoep? Dan biedt onze Domstad je binnenkort tal van buitenkansjes! Bewoners van de Utrechtse wijk Museumkwartier kunnen volgens een bericht in het ND de komende tijd hun hebzucht, afgunst, lust, woede, hoogmoed, gulzigheid en gemakzucht langs de straat zetten. Zij hoeven daarbij niet beducht te zijn voor nieuwsgierige, jaloerse of misprijzende blikken van de buren, want de Utrechtenaren krijgen de beschikking over speciale zondezakken zodat zij hun ondeugden op discrete wijze kunnen wegwerpen.

Wij hopen dat dit briljante initiatief landelijke navolging zal krijgen en zijn zeer benieuwd welke ondeugden NOVA zal aantreffen bij het doorzoeken van het afval van het kabinet der koningin.

Dan nog een stichtelijk Woord voor deze dag:

“Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus.”
– Fil. 3:7-9

16 Reacties op “Zonde om weg te gooien!”

  1. Dominee Theo van der Schrift zegt :

    Tja, wat zullen zij van deze dingen zeggen? Echt een mooie tekst voor GG!
    Maak zelf maar uit of ik daarmee GoedGelovig of de Gereformeerde Gemeenten bedoel. Of allebei.

  2. Ellen zegt :

    sorry maar waar staat deze tekst precies??? ik kan hem namelijk niet vinden in mijn bijbel, ook niet iets wat er maar een beetje op lijkt..
    het lijkt me dus erg goed voor jullie om de bijbel eens te lezen.. (en daar mee bedoel ik de STATENVERTALING, alleen deze vertaling bevat de JUISTE inhoud..!! Helaas moet ik maar al te vaak constateren dat in de andere Bijbels, zoals de nieuwe vertaling, het boek en anderen, de teksten niet kloppen met de statenvertaling, wat is precies de reden dat mensen niet de moeite nemen om deze te lezen..?)

  3. Mieke zegt :

    Te moeilijk taalgebruik misschien? Je kunt toch niet menen dat we anno 2007 nog een bijbelvertaling uit de 17e eeuw moeten gebruiken?

    En wie zegt dat de Statenvertaling het origineel is? Ik kan me niet herinneren dat Abraham, Jezus of Paulus oud-Nederlands spraken.

  4. Ettje zegt :

    Beste Ellen,
    Als je onderstaande link aanklikt kun je het vinden in je SV.
    Het staat er écht, alleen in andere bewoording.
    Leuk die SV, maar wel als iets van eeuwen geleden.

    http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijbel=Bijbel&m=Fil+3&id18=1&id37=1&pos=0&set=10&l=nl

  5. Rocker zegt :

    Ellen Rocks!!

  6. Ellen zegt :

    te moeilijk taalgebruik..??? sorry hoor maar volgens mij is smstaal moeilijker dan de statenvertaling..!
    je zou ook maar een klein beetje moeite moeten doen om het te begrijpen..
    juist in 2007 is het ontzettend belangrijk dat wij de juiste bijbel lezen, de wereld wordt toch al zo vergald door de duivel..! Nu zeg ik niet dat de andere bijbels verkeerd zijn.. ik gebruik ze namelijk ook wel eens naast de statenvertaling.. je zou het als een soort dagboek kunnen gebruiken..

    nog even iets..: ik plaats hier geen berichten om even te laten zien hoe goed ik ben, integendeel..!
    Ik ben via via op deze site gekomen en ik vind het echt heel erg hoe er met zoveel oneerbiedigheid over God wordt gesproken, ik kan me niet voorstellen dat jullie hier een goed gevoel over hebben..
    ik zou heel graag willen weten hoe jullie God, op jullie manier, dienen..

  7. Rocker zegt :

    L`n , RLX FF!!

  8. gerard zegt :

    Lieve Ellen,

    Ik neem aan dat je het allemaal heel goed bedoelt,
    Maar ik volg het al een aantal weken en ik ben het eerlijk gezegd nog niet tegengekomen dat er oneerbiedig over God gesproken werd.
    Misschien is het zo dat je de humor van dit verschijnsel niet kan waarderen, maar dat is iets heel anders.

    Gerard

  9. Ettje zegt :

    Hoi Ellen,
    Kun je me uitleggen wat het verschil is tussen jouw SV en de vertaling van het NBG of de NBV?
    Van zowel de SV als de NBV weet ik dat ze beiden vanuit dezelfde grondtekst vertaald zijn. Dus daarin verschilt de SV niet van de NBV. Het enige verschil is, denk ik, dat de SV in het Nederlands van toen is geschreven en de NBV in het Nederlands van nu.
    En als er iemand is die jou wil laten geloven dat de SV de enige échte bijbel is, dan zou ik me maar eens achter m’n oren gaan krabbelen…

    En oneerbiedig over God gesproken hier. Ik ben het nog niet tegen gekomen. In tegendeel zelfs.

  10. goedgelovig zegt :

    Nog meer nieuws over zonde in Utrecht:
    http://www.oneway.nl/nieuws_artikel.php?nieuwsID=23807

  11. maxplanck zegt :

    En God is niet gelijk aan Ger. Gem.

  12. Pieter zegt :

    Hoi Ellen,

    Over bijbel vertalingen gesproken… Iedere bijbelvertaling ademt ook de mening van de vertaler mee… Zo zal soms een vertaling dichter bij je beleving van God komen dan een andere vertaling…Daarom hebben we ook God’s Geest nodig, en is het ook fijn om de grondtekst wat te bestuderen…

    Ik ken wel iemand K.D Goverts die de grondtekst als oudtestamenticus kent, hebreeuws en grieks, die inderdaad vaker de voorkeur aan de SV geeft, maar ook soms NBG.. Er is wat mij betreft geen vertaling die de (juiste) is..

    Kijk maar is naar studies van K.D Goverts op wereldgeschiedenis.com Misschien spreekt het je wel aan.

    Pieter Roubos

  13. Henk zegt :

    De juiste bijbel is nog altijd de grondtekst. Elke bijbelvertaling die daarna is gekomen is een kind van zijn tijd. Ook de Statenvertaling staat helaas vol met foutjes en interpretaties. Bovendien is de tekst uit de Statenvertaling voor mensen van buiten de Gerformeerde Gemeenten echt niet meer te begrijpen.

  14. Henk zegt :

    @Ellen: noem eens één voorbeeld op deze site waarin volgens jou oneerbiedig over God wordt gesproken.

    En ik zou ook graag je omschrijving van ‘eerbiedig’ willen vernemen.

  15. Laurens zegt :

    @ Ellen:
    ga Hebreeuw studeren en Grieks, dan kun je de bijbel in de grondtaal lezen en zul je merken dat de SV ook niet zaligmakend is. Dat is de Heer van de bijbel.

%d bloggers liken dit: