Wie is de nederigste Bekende Gristen?

christenen.jpgIn EO-programmablad Visie 13 (31 maart-6april 2007) wordt op bladzijde 82 beweerd dat Netwerk-hoofdredacteur Bertus Tichelaar maar liefst 21.400 hits scoort in Google. Iedereen kan zelf controleren of deze bewering op waarheid berust, maar wij geloofden er geen snars van en hebben dit gegeven even zelf in Google getypt (de gehele naam tussen “dubbele aanhalingstekens”, want dan krijg je de zuivere resultaten). En wat zien wij?

Bertus Tichelaar scoort slechts 740 hits en dat is lachwekkend weinig! Hij verdwijnt in het niets bij EO-collega Tijs van den Brink die fluitend 32.400 hits scoort. Zelfs EO-jongeling Manuel Venderbos haalt op zijn gympies 18.400 hits en wat te denken van EO/BNN-hunk Arie Boomsma die goed is voor maar liefst 60.800 hits?

Maandblad Reveil organiseerde enige tijd geleden een verkiezing van ‘De Grootste Christelijke Leider’. De redactie van Goedgelovig.nl vermoedt dat de allergrootste gristelijke leider van ons land op dit moment ergens in het land anoniem de billen van demente bejaarden wast of zich ergens belangeloos inzet voor de opvang van zwervers, alcoholisten en drugsverslaafden – dus wij kunnen niets met deze Reveil-verkiezing. Liever richten wij ons op bekende Nederlandse gristenen die extreem laag scoren in Google, want dat moeten vast nederige mensen zijn die een hoge positie in het Koninkrijk innemen. Een paar namen zijn door ons gegoogeld en daarbij zijn wij op opmerkelijke scores gestuit. We geven een kleine selectie (momentopname van 6 april 2007):

1.050.000 Koningin Beatrix
693.000 Jan Peter Balkenende
232.000 André Rouvoet
74.100 Tineke Huizinga
60.800 Arie Boomsma
50.000 Rikkert Zuiderveld
38.600 Antoine Bodar
32.400 Tijs van den Brink
21.800 Majoor Bosshardt
18.400 Manuel Venderbos
16.500 Willem Ouweneel
15.500 Henk Medema
7.500 David Maasbach
2.830 Noor van Haaften
1.810 Orlando Bottenbley + 1.000 Bottenbleij = 2.810
2.100 Arnold van Heusden
670 Marc Dik + 348 Mark Dik = 1.018
995 Arie van der Veer
991 Thea Westerbeek
939 Elly Nieman
839 Marleen Ramaker
554 Stefan Paas
460 Joop Gankema

Voorlopig wordt Joop Gankema door ons uitgeroepen tot de Nederigste Bekende Gristen Googelaar van Nederland want hij moet het doen met slechts 460 schamele hits op Google. Graag horen wij van onze lezers of we belangrijke bekende namen van nederige Nederlandse gristenen vergeten zijn – suggesties zijn welkom en zullen met Google streng gecontroleerd worden. [NB: Jan Bakker, de directeur van Alpha Nederland, is uitgesloten van deelname, omdat Jan Bakker een te algemene naam is.]

14 responses to “Wie is de nederigste Bekende Gristen?”

  1. Grover says :

    Met ruim 10 miljoen hits ben ik echt kansloos in dit gezelschap no-no’s. Vergeleken met mij is de Queen een nederige Googelaarster. En ja, ik ben christen, maar dat mag ik in Sesamstraat nooit duidelijk laten blijken. Als je goed op mijn non-verbale communicatie let, kun je het wel aan me zien.

    En waarom sgrijfen jullie gristenen eichenlijk niet chewoon met een CH? Tssss, doe tog normaal, man!

  2. Roeper says :

    In alle bescheidenheid meld ik mezelf aan als ‘Nederigste Bekende Christen van Nederland’. Als je in Google ‘Roeper’ en ‘Uitdaging’ typt (de enige manier om mijn unieke positie naar boven te halen) krijg je 438 hits. Daarmee laat ik Joop Gankema achter me, en je weet niet half hoeveel voldoening me dat geeft, want het was Joop die zijn abonnement op Uitdaging opzegde toen ik eens wat kritisch over Opwekking schreef. Zeg nu zelf, wie is dan de nederigste? Ik toch zeker?

  3. linda zwaan says :

    Wie is Joop Gankema?

  4. linda zwaan says :

    Ik mis echt Henk Binnendijk en Wim Grandia…of ben ik van de ouwe stempel?
    Oh Roeper, laat je ware gezicht eens zien, ik ben zo benieuwd wie je / u ben(t)….

  5. Roeper says :

    Ha Linda,

    Ik schrijf niet voor niets onder pseudoniem, he. Als bekend zou worden wie ik ben, is evangelisch Nederland te klein. Dan wordt mijn naam voor eeuwig uit de Opwekkingsbundel geschrapt, en dat moeten we niet hebben.

  6. trialk says :

    daarom lees ik uitdaging nog maar 1 keer per jaar,-sniffff wie is Roeper nu toch.is de bundel zo belangrijk?vooruitdan!

  7. grover says :

    http://www.oneway.nl opent op dit moment zelfs met dit bericht! 🙂

  8. maxplanck says :

    Die koningin van jullie maakt het echt te bont. Zelfs Jezus Christus blijkt nederiger.

    (“Resultaten 1 – 10 van circa 758.000 pagina’s in het Nederlands voor “Jezus Christus”.”)

  9. linda zwaan says :

    goed dan, ik blijf wel in onzekerheid leven. eens zal alles wat verborgen is aan het licht komen, dus dan maar wachten tot die tijd, zucht.

  10. klaas van kruistum says :

    sjongejonge. ik gelijk op mezelf googelen, komt er toch 39.000 uit rollen. Gewoon lachend boven tijs! Maar opgenomen in de lijst der groten, ho maar 🙂

  11. Grover says :

    Klaasje van Kruistumpje, of je bent niet gristelijk genoeg, of je bent niet bescheiden genoeg. Kies zelf maar. Snap het nou man, je moet proberen zo LAAG MOGELIJK te eindigen! Oww, ik moet ook alles uitleggen (geeft niet, zijn wij bij Sesamstraat wel gewend, hoor).

  12. tinus says :

    He Roeper,

    Ik ben benieuwd waarom Joop Gankema echt zijn abonnement heeft opgezegd want ik kan me niet voorstellen dat hij dat doet omdat 1 of andere onverlaat die te laf is om zijn echte naam te noemen kritiek heeft op Opwekking.
    Als je echt z’on kritiek leverende mafkees bent zou ik graag je echte naam eens willen weten en met jou een discussie starten over jouw zeer goede en close relatie met Joop Gankema want ik weet dat je bij hem in de buurt zit.

  13. rob says :

    @Tinus, we zitten nu in 2009

    Beetje enge post. Ik weet je te wonen gehalte.

  14. goedgelovig says :

    UPDATE: “De nederigste Bekende Gristen noemde satirische website Goedgelovig hem in 2007.” Gemist, deze opening in het RD. http://bit.ly/9Q4hsF